Tørre poter
Fra : PiaR

Dato : 13-03-03 10:58

Hej

Jeg har en kat med meget tørre og "hårde" poter.
Især hans forpoter er med ekstra hård hud.
Han kommer ud et par timer dagligt, så han slider
poterne mere end en indekat.

Men nu er de så tørre og hårde at jeg er bange for at de
sprækker - der er nemlig rever/riller i dem.
Er der noget jeg kan smøre dem med?
Jeg har tænkt på at duppe lidt olie på - det tager han
jo ikke skade af at slikke på.
Men er der ikke nogle der har en god ide, så lille Fuppe kan
få lidt mere smidige såler igen?

De andre katte vi har, kommr lige så meget ud og har
slet ikke sådan nogle "barkede" poter.

mvh Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-03-03 12:11

Hej Pia!
Jeg ved der findes et produkt fra KW, men jeg kan ikke huske hvad det
hedder. Det er i en lille cremebøtte og er til at smøre på tørre/hårde
trædepuder. Du kan købe det i dyrehandlen. Jeg så det hos Bonnies
Dyrehandel.

Venlig hilsen, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk
KILLINGER VENTES I UGE 15!!!

Fra : \(2610 \)Jan R.

Dato : 13-03-03 23:54

Hejsa.
Hvis du ikke kan få fat i det produkt fra KW som Louise nævner, så kunne
du også prøve at smøre kattens poter (trædepuder) ind i potevoks til
hunde
Eller også gnide lidt kopattesalve godt ind i trædepuden... men det
kræver selvfølgelig at katten er bare lidt samarbejdsvillig!
Hvis det ikke hjælper at beskytte trædepuder med en fedtholdig
salve/potevoks eller lignende, så må du prøve at tale med dyrlægen...
der kan være andre grunde til poternes "ruhed" end at de bare er
tørre....

Mvh Ann - der foretrækker kopattesalve til vores hundes tørre poter -
men de er jo også samarbejdsvillige