Hunkat "strinter" .
Fra : Erik

Dato : 13-03-03 09:09

Hej , jeg undrer om der er nogle andre der har oplevet dette . Jeg har 2
hunkatte en Burmilla og en Somali, begge er 2 år og fertile, dvs. Somali har
aldrig fået killinger. Burmilla opfører sig i løbetid med høje lyde og
kælen,det samme med min Somali MEN hun tisser op ad det ene og det andet,
det varer "kun" nogle dage,men... .Det er også fristende at spørge, "hvad
gør jeg"?, men der er vel kun at sterilisere den?.
Nogen der har oplevet detsamme ?.
mvh,
Erik

Er der

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-03-03 09:19

Hej Erik

Det er ikke unormalt at fertile hunkatte også strinter, så
jeg ville nok få dem steriliseret hurtigst muligt, der kan ske
det at det bliver "vane" for hunkatten hvis hun går for længe og så er det
ikke sikkert at sterilisationen stopper
det, udover det, er det ikke særlig sundt at de kommer i den ene løbetid
efter den anden, de kan blive "små-skøre"
af det.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats.

Fra : Erik

Dato : 13-03-03 15:43

Hej Marianne , tak for dit svar !.
Ja, det lyder som det eneste rigtige . Grunden til hun ikke er steriliseret
er at jeg ville se en sidste gang om hun kunne få killinger . Når den er
flot præmieret, så kunne det jo være dejligt at få et lille kuld .
Men... ,
Så jeg jeg må nok hellere få en tid til hende .
Mange venlige hilsner ,
Erik .
"Marianne Hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e703eee$0$42661$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-03-03 01:27

On 13/03/2003 09:09, in article
3e703ca4$0$42567$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Erik"
<apress@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> det varer "kun" nogle dage,men... .Det er også fristende at spørge, "hvad
> gør jeg"?, men der er vel kun at sterilisere den?.

JA! Det er enormt frustrerende med hunkatte, der strinter i løbetid...
P-piller (hvis I planlægger at skulle avle på hende) eller kastration (hvis
hun ikke skal parres) er det eneste, der hjælper.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 01:06

Camilla Baird wrote:
> JA! Det er enormt frustrerende med hunkatte, der strinter i løbetid...
> P-piller (hvis I planlægger at skulle avle på hende) eller kastration (hvis
> hun ikke skal parres) er det eneste, der hjælper.

p-piller virker ihvertfald, men kastration af en hunkat? det kan man
vist ikke :) det hedder sterilisering...

Vores lille tøs var jo så rar at komme i løbetid 8 dage før vi havde
tid til sterilisering på Dyreinternatet .. thank god for p-piller :)
hun var godt nok belastende indtil de begyndte at virke..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-03-03 01:12

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev...

Hej Hans

> p-piller virker ihvertfald, men kastration af en hunkat? det kan man
> vist ikke :) det hedder sterilisering...

Nej, det _hedder_ faktisk kastration - for det er nemlig det man gør... en
sterilisation er en operation, hvorved man forhindrer drægtighed, fx ved at
underbinde/klippe æggelederne (som man gør på mennesker) - men når man
fjerner "hele molevitten", så er det en regulær kastration, også når vi
snakker hunner.
De fleste *kalder* det dog sterilisation - sikkert fordi det lyder pænere...
men rent operativt er det et forkert udtryk at bruge.

Mvh. Camilla (ordkløver...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 01:17

Camilla Scharff wrote:
> [...]
> underbinde/klippe æggelederne (som man gør på mennesker) - men når man
> fjerner "hele molevitten", så er det en regulær kastration, også når vi

Okay, jamen så må jeg sige jeg er blevet klogere ... :)

Det er iøvrigt ti dage siden vores tøs, samt hendes bror fik
turen... :)

Og nu kan jeg høre at hun laver ballade, så jeg slutter her :)
(hvor svært kan det være at forstå at køkkenbordet er forbut
område?)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 01:20

Hans Joergensen wrote:
> Og nu kan jeg høre at hun laver ballade, så jeg slutter her :)
> (hvor svært kan det være at forstå at køkkenbordet er forbut
> område?)

Ja hun er sgu godt nok blevet klogere den lille pige, mens jeg vader
ud i køkkenet, gemmer hun sig åbentbart et sted på vejen..

Og da jeg uden at finde hende går tilbage, ligger hun og ser heeelt
uskyldig ud ved siden af brormand på sofaen ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 15-03-03 08:46

On 15 Mar 2003 00:20:07 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]

   Det kan sørme være meget svært for sådan en lille mis at
forstå at noget som helst kan være forbudt ;)

>Ja hun er sgu godt nok blevet klogere den lille pige, mens jeg vader
>ud i køkkenet, gemmer hun sig åbentbart et sted på vejen..

   De gør det med vilje - det er jeg sikker på.

>Og da jeg uden at finde hende går tilbage, ligger hun og ser heeelt
>uskyldig ud ved siden af brormand på sofaen ..

   Naturligvis ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-03-03 23:40

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:
>    Naturligvis ;)

Hun er sgu godt nok en snedig bandit..

Her til aften, dukkede der en forårssløv flue op i lejligheden...
Bissen er helt oppe på mærkerne, og bruger ca. 10 minutter på at
fange den, og slå den ned på gulvet .. hvor efter tøsen bare vader
over, ta'r den i munden og skrider ... snyydt igen ... ;)

Bissen (det store fjols!;) sad bare og lignede et stort
spørgsmålstegn :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-03-03 00:51

Hvem er så det stærke køn? hihi

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-03-03 00:53

Nina El Falaki wrote:
> Hvem er så det stærke køn? hihi

Det må være manden, efter som Bisse ikke rigtig tæller som en mand
efter han fik klippet bollerne ;)

Det var rent faktisk ham der bestemte de sidste en 3-4 uger før han
kom under kniven.

Nu har den lille dame så taget lidt over igen.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Kate

Dato : 16-03-03 10:24

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in

> Bissen (det store fjols!;) sad bare og lignede et stort
> spørgsmålstegn :)

Haha, ja nogle af dem er altså ikke helt så kloge
Engang for herrens mange år siden da Oliwer var ungkat havde han også
efter meget møje og besvær og laaaang jagt endeligt fanget det
stankelben som havde formastet sig ind i vores stue. Oliwer fangede
stankelbenet oppe på reolen, men skulle ned på gulvet for at spise det.
Vel landet på gulvet lægger han den fra sig hvorefter den hurtigt
flyver væk, lige ud gennem trådnettet og ud i friheden. Oliwer lå
simpelthen bare og kiggede overrasket efter den, han var helt klar over
at den var fløjet ud af vinduet.
Ond som jeg er kunne jeg simpelthen ikke lade være med at grine. Oliwer
gjorde aldrig den fejl at slippe sit bytte igen

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Kate

Dato : 15-03-03 10:14

> (hvor svært kan det være at forstå at køkkenbordet er forbut
> område?)

Hæhæhæ, _meget_ svært, bare spørg Mowgli