Kammertonen - tak.
Fra : Smat

Dato : 12-03-03 08:38

Det kan meget vel være at jeg ikke er den rette til at skrive det her
indlæg, men nu gør jeg det altså.
Jeg synes normalt her er en god tone. Man kan sige sin mening - jeg har
intet imod om man gør det på en lidt hård og direkte måde (det har jeg vist
også selv en tendens til). MEN jeg har noget imod når folk bliver personligt
svinet til, og der synes jeg altså flere debatter bevæger sig ud i tiden.
Jeg ser ingen grundt til at bruge folks alder, køn el. imod dem. Det er for
lavt! Det har intet med en god konstuktiv debat at gøre, som denne side jo
normalt står for.
Skulle vi ikke lige alle sammen tage os sammen (mig sig incl.) og arbejde
lidt på en bedre tone, vi er her vel i bund og grund alle, fordi vi holder
af vores hunde, og gerne vil have en hundesnak. Så skulle vi ikke respektere
hinandens forskelligeheder? - det er vel netop dem i lærer af

Med venlig hilsen
Margrethe
http://home1.stofanet.dk/smat/

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-03-03 09:50

> [...]
respektere
> hinandens forskelligeheder? - det er vel netop dem i lærer af

Jo god idé! Med fare for at få revet hovedet af vil jeg dog sige, at vi nu
er flere der via personlig mail har snakket om at her er en person, der
desværre kaster bolene til nogen grimme debatter. En person der angriber
direkte og mildest talt bringer vores... æhhh... i kog. Det kan man overhøre
og ignorere så og så længe (mener selv jeg har behærsket mig meget længe
hvad angår den person). Når min personlige grænse bliver overskredet, ja så
føler jeg mig også i min fulde ret til at gi' igen af samme skuffe.

Denne person er også grunden til at nogen vælger ikke længere at give deres
besyv med i gruppen på nogen område. For mit vedkommende for ikke at blive
angrebet personligt og for ikke at skabe mere unødig ballade. Det er da surt
at en person skal ødelægge det for så mange andre og være den direkte grund
til at flere ikke vil deltage, men that's life. Forsøger i hvertfald at
ignorere X, men det kan dælme til tider være svært for selv det mest
besindige menneske!

Rinnie Ilsøe

Fra : René Kofoed

Dato : 12-03-03 10:36

Hejsa.
Øhh, hvem er den person ?? Er det mig ??
MVH Susanne.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-03-03 10:46

> Hejsa.
> Øhh, hvem er den person ?? Er det mig ??
> MVH Susanne.

Nej!! Nej nej... Pesonen ved godt selv hvem det er!

Go' Onsdag
Rinnie

Fra : René Kofoed

Dato : 12-03-03 10:55

Hej Rinnie.
Det er indimellem lidt svært at udtrykke sig kun med ord.
Jeg savner lidt at man kan se hinanden i øjnene.
Selv god onsdag.
MHV Susanne.

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 12-03-03 17:08

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej!! Nej nej... Pesonen ved godt selv hvem det er!

Bliv nu voksen og sig hvad og hvem det er du er utilfreds med. du er selv
med til at skabe splid på den måde du skriver om, omtaler den person på. Det
kunne jo være mig du mener, men jeg ved jo ikke. mon du føler dig stødt af
lidt sandheder.
Frem med navnet hvis du tør eller hold op med dit luskeri
Poul
Go' Onsdag

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-03-03 19:03

> [...]
Det
> kunne jo være mig du mener, men jeg ved jo ikke.

Af princip sætter jeg ikke folk i dårlig lys offenligt. Folk med selv om
deres holdninger til personen og jeg vil ikke gi' dem et forhåndsindtryk
eller noget af ham. Jeg siger blot at personen godt ved hvem det er, for det
er en der har angrebet mange her inde personligt og ikke på deres
holdninger!

> mon du føler dig stødt af
> lidt sandheder.

Uha, du er ny, hva'?! Nu har jeg været her inde on/off i 5 år og har dog
aldrig før fået kastet den i hovedet... Hvad er det for sandheder du mener?
Ja, jeg føler mig sku stødt over kommentarer som

"ØHH du ville også selv undgå en masse hormonforstyrelser hvis du fik
klippet bollerne af ! hvorfor så ikke gøre det når du har fået dine
børn hvis du skal ? og hvis du ikke skal kan du lige så godt klippe
dem af som 12 årig ?"

For det er sq ikke at omgåes emnet, men derimod at blive personlig! (Hvis du
ellers har fulgt med i debatterne ved du også hvem jeg taler om nu!) Jeg kan
hive mange tilfælde frem hvor han er blevet personlig på den måde... Og i
øvrigt har sidestillet os andre brugere med den 4-benede!

> Frem med navnet hvis du tør eller hold op med dit luskeri

Det har ikke noget med tør eller ikke tør. Det er ganske simpel respekt for
mine medmennesker!

Rinnie

Fra : Søren Voigt

Dato : 12-03-03 20:02

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message

> Det har ikke noget med tør eller ikke tør. Det er ganske simpel respekt
for
> mine medmennesker!

Hej Rinnie

Det er jo ikke dig der udstiller nogen, men derimod personen selv der
udstiller sig med sine meninger ved at gå på usenet. Du er naturligvis i din
gode ret til at citere mig for dette blot du holder dig til at citere
korrekt.

Nu hvor du oplyser kilden til din irritation kræver det stort set 10
sekunders indsats (søgning på Google) at se, at det er "Punish the deed, Not
the breed" der skrev dette.

Det er vel helt ok. Denne person har udstillet sig selv med sit pseudonym,
og har ikke engang mod til at stå frem med sit rigtige navn i gruppen. Så
din kritik af vedkommende med navns nævnelse og det hele kan aldrig krænke
nogen form for respekt for dine medmennesker.

Og i betragtning af at denne person i et indlæg i denne tråd skriver "Har i
så lavet en hadeklub omkring denne mystiske X.?" så kunne der være noget der
tyder på at personen slet ikke er klar over at det er ham/hende du mener.

Og det burde der hermed være rettet op på.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-03-03 20:08

> [...]
din
> gode ret til at citere mig for dette blot du holder dig til at citere

Ja, det er selvfølgelig rigtigt...

> Nu hvor du oplyser kilden til din irritation kræver det stort set 10
> sekunders indsats (søgning på Google) at se, at det er "Punish the deed,
Not
> the breed" der skrev dette.

Bingo!

> [...]
> din kritik af vedkommende med navns nævnelse og det hele kan aldrig krænke
> nogen form for respekt for dine medmennesker.

Hmmm... Endnu en god pointe! *suk*

Go' aften:)

Rinnie

Fra : Smat

Dato : 12-03-03 20:23

Stop så, det her var jo lige nøjagtig det jeg ikke ønskede.
Det skal jo ikke være jagten på en person, ingen af os bliver da lykkeligere
af at vide hvem der kan lide hvem.
Hvis nogen har et problem med en så skriv det til personen.
Hvis vi alle hanker op i os selv, så er der ingen problemer....

Fra : Søren Voigt

Dato : 12-03-03 20:49

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis nogen har et problem med en så skriv det til personen.
> Hvis vi alle hanker op i os selv, så er der ingen problemer....

De folk der skriver indlæg her i gruppen tilkendegiver sig jo selv. Og
dermed har det ingen mening at holde hånden over en person.

Hvis du har et problem med noget jeg har skrevet i denne eller hin tråd så
spyt ud. Er der brud på netiquetten så brok dig. Når du ikke er i stand til
at være konkret, kommer det let til at se ud som om, at du i virkeligheden
ønsker at være overdommer på alle indlæg i gruppen. Når du skriver "Stop så,
det her var jo lige nøjagtig det jeg ikke ønskede", så forstærker du kun
oplevelsen af, at du mener at have ret til at bestemme hvad der er rigtigt
og forkert her i nyhedsgruppen.

Jeg er virkelig bange for, at du mener, at hvis vi alle hanker op i os selv,
så mener vi det samme som dig. Det vil jeg ikke love dig.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Smat

Dato : 12-03-03 21:21

> Jeg er virkelig bange for, at du mener, at hvis vi alle hanker op i os
selv,
> så mener vi det samme som dig. Det vil jeg ikke love dig.

Det beklager jeg meget hvis det bliver taget sådan, det er ikke menigen. Jeg
har absolut ikke ret i alt og ønsker for så vidt heller ikke at have det.
Jeg her derimod lært enormt meget af at være herinde.
Jeg kan bare ikke lide når en person skal jagtes. Mit "stop så..." er nok
forkert formuleret, grunden til jeg skrev sådan var mere, at jeg følte, at
jeg havde startet noget, som jeg troede var et forsøg på, at få mere
konstruktivt ud af debatterne, men som har vist sig at blive en jagt på en
person, jeg har som du været bekymret for om denne person nu virkelig viste
hvem der blev ment. Jeg nåede da i hvert fald at tænke om jeg ikke havde
fattet et vink med en vognstang. Derudover er min meget store fejl, at jeg
bruger meget sarkasme og ironi og min egen småsyge humor. Jeg glemmer nogle
gange, at folk der ikke kender mig, ikke forstår det. Hvilket ikke er
underligt.

Jeg har jo netop forsøgt at skrive, at hvis man har et problem med en, mener
jeg det er meget vigtigt at denne person får direkte besked. Akkurat som du
bryder jeg mig bestemt ikke om gættelegene. Men selvfølgelig kan det
diskuteres. Så nej jeg har ikke noget problem med dig, tværtimod tror jeg
faktisk at vi er ret enige, hvis jeg lige kunne lærer at formulerer mig
bedre - skal nok øve...

Jeg er meget glad for, at du ikke vil love mig, at mene det samme som mig,
det er jo netop derfor jeg er her. Jeg nyder gode diskussioner. Også når jeg
må sige ups.

Jeg håber, at du vil tro på mig, når jeg skriver, at det er det med at dømme
folk ud fra alder, køn osv. jeg stejler på. Det handler overhoved ikke om at
jeg skulle ønske at være overdommer, det ønsker jeg virkelig ikke. Jeg
formulerede mig dumt, det beklager jeg.

Håber virkelig jeg har fået det afklaret nu.
Med venlig hilsen
Margrethe.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-03 23:47

Hej Allesammen

Skal vi nu ikke få lidt mere humor med i dette, i stedet for.

Jeg kan ikke forstå folk ikke vil indrømme deres fejl.
Det jeg mener er:
Havde jeg haft nogle
ville jeg da gerne indrømme dem

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 08:43

On Wed, 12 Mar 2003 19:02:54 +0100, "R. Ilsøe"
<frygtloes_@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>klippet bollerne af ! hvorfor så ikke gøre det når du har fået dine
>børn hvis du skal ? og hvis du ikke skal kan du lige så godt klippe

,,,,,,,,,,,haha så var det jo mig der var den hemmelige x du skal
da ikke føle dig stødt det var ikke så hårdt ment men som sagt så
siger jeg bare det som hundene ville have sagt hvis de kunne tale !
jeg syntes at det er forkert at kastrere en hund bare fordi at det gør
det lidt nemmere for en selv at have den. jeg mener kun at man
kastrerer hvis det er livsnødvendigt for hunden. Og jeg siger min
mening når jeg vil . Hundene der får klippet deres boller af ville
blive mere stødt over dine holdninger om at bare kastrere for
nemhedens skyld, end de ville blive stødt over min udtaelse. Desuden
kan det jo være at det får nogen til at tænke over at man ikke bare
kastrerer en hund fordi den markerer på mange lygtepæle eller ligende.

Og at du kan føle dig stødt og lave så meget postyr ud af at der er
nogen der siger dig imod, siger måske mere om dig end det siger om den
der siger dig imod ?

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 09:26

> ,,,,,,,,,,,haha så var det jo mig der var den hemmelige x du skal
> da ikke føle dig stødt det var ikke så hårdt ment men som sagt så
> siger jeg bare det som hundene ville have sagt hvis de kunne tale !

1) Jeg er ikke den eneste her inde der har følt sig stødt over din måde at
skrive på... Desværre, for havde du en anden måde at debatere på...
Forklarede du tingene på en venlig måde, så er jeg sikker på vi kunne få en
masse fornøjelse af at ha' dig her inde.

2) Jeg har, og havde allerede andret min holdning inden du skrev dit indlæg.
Derfor vil jeg mene at du enten ikke læser trådene igennem inden du svarer
eller du svarede på den bare for at få lov at komme med en dumsmart
bemærkning!

3) Du ved ikke en fløjtende om hvad hunden tænker og ville sige, for når
først bollerne er klippet og narkosen er overstået, så er hunden skam
ligeglad. Hunden bliver styret af hormoner og ikke af tanken om at "åh nej,
nu er mine boller væk, så kan jeg ikke bedække en tæve!"

> jeg syntes at det er forkert at kastrere en hund bare fordi at det gør
> det lidt nemmere for en selv at have den. jeg mener kun at man
> kastrerer hvis det er livsnødvendigt for hunden.

Og det har jeg længe givet en anden ret i... D'oh

> Og jeg siger min mening når jeg vil.

Ja og kan du lige få listet et personligt angreb ind er din dag
tilsyneladende reddet, for det du gør er ikke kun at sige din mening... Jeg
har en breaking news til dig: Meninger kan siges på en pæn måde uden at
blive personlig!!

> Hundene der får klippet deres boller af ville
> blive mere stødt over dine holdninger om at bare kastrere for
> nemhedens skyld, end de ville blive stødt over min udtaelse.

Det er altså klamt som du sidestiller hunde og mennesker! Du ved godt at
hunde ikke tænker og fungerer som os 2-benede? Din 4-benede sidder også med
ved bordet eller hvad? Hvad bygger du din vidden om hunde, dens tanker og
dens adfærd på ud over hvad du selv ville tænke? Hvis du tror din hund
tænker som et menneske, så siger jeg bare arme hund!

> Desuden
> kan det jo være at det får nogen til at tænke over at man ikke bare
> kastrerer en hund fordi den markerer på mange lygtepæle eller ligende.

Ved at du angriber personligt? Det er der da ingen der har respekt for! Du
kan ikke komme med nogen saglige, videnskablige eller godt begrundede og
gennemtænkte argumenter ud fra hvordan en hund er i psyke og dermed ville
reagere i forbindelse med hvad der nu bliver talt om... De eneste argumenter
du kan komme med er udtalt som om hunden er et menneske og seriøst... Det er
der sq ikke mange der kan ta' seriøst!

> Og at du kan føle dig stødt og lave så meget postyr ud af at der er
> nogen der siger dig imod, siger måske mere om dig end det siger om den
> der siger dig imod ?

Jeg laver påstyr over måden du siger mig imod og ikke det at du siger mig
imod! Jeg havde allerede langt tidligere i tråden givet mig uden kamp, så
den der må du længere ud på landet med!

Rinnie Ilsøe

Fra : Søren Voigt

Dato : 13-03-03 09:51

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> wrote in message

<< snip ordentlig og direkte tilbagemelding > >

Tak Rinnie. Det var lige det jeg mente.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 13:41

Pas På Rinnie

Vuf Vuf, jeg skal komme efter din bukserøv skal jeg

M.V.H....Benny..

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 13:49

> Vuf Vuf, jeg skal komme efter din bukserøv skal jeg

Nånånånånå

Kan man andet end være i godt humør i dag?
Solen skinner fra en skyfri himmel og
Der kommer Skadestuen på Tv3 i aften

Bare kom an... Intet kan bringe noget i kog ved mig i dag!

For lige at sætte prikken over I'et har Balto lige formået at stå i "stå"
fuldstændigt uberørt selvom der vadede en hel børnehave forbi! *Jubel*

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 13-03-03 14:32

> For lige at sætte prikken over I'et har Balto lige formået at stå i
"stå"
> fuldstændigt uberørt selvom der vadede en hel børnehave forbi! *Jubel*

Hej Rinnie

Flot .. det alene kan jo kaste sol over ikke alene en hel dag men
mange hele dage ..
hejhils fra Ami

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-03-03 14:44

> [...]
>
> For lige at sætte prikken over I'et har Balto lige formået at stå i "stå"
> fuldstændigt uberørt selvom der vadede en hel børnehave forbi! *Jubel*

Hej Rinnie

Ja livet er en underlig skabning, det stakkels postbud flygter fra mine
hunde, og børnehaven står og venter på dem, så de kan komme til at klappe og
kæle. Ja du har ret, det er en dejlig dag, Solen skinner, ikke en sky på
himmelen, og der er varme i solen, hvad kan så være bedre, så nu vil jeg gå
ud og se om hundene er modtagelige for lidt bestikkelse, så jeg lige kan få
taget nogle billeder, uden at forstyrre blåmejserne, som jeg kan se er
flyttet ind i en af mine redekasser. Så med lidt held får jeg blåmejseunger
i år. Jeg har ikke set om den anden kasse har fået beboere, men man har jo
lov at håbe, et par musvitter ville jo så passe fint der.

M.V.H....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 15:11

> [...]
>Forklarede du tingene på en venlig måde, så er jeg sikker på vi kunne få en
>masse fornøjelse af at ha' dig her inde.

,,,,,,,,,,,,, ja og hvis du ikke var så sart og skulle bruge din tid
på at skrive brokkebreve som en gammel ensom dame på 5sal uden venner
så kunne vi også have mere glæde af dig ! og du starter jo selv med at
være personlig så hvad havde du regnet med ?

> [...]
>ligeglad. Hunden bliver styret af hormoner og ikke af tanken om at "åh nej,
>nu er mine boller væk, så kan jeg ikke bedække en tæve!"

,,,,,,,,,,,,,jo jeg jeg har da snakket med et par stykker der ikke kan
slæbe deres hund ind til dyrelægen efter den gang den vågnede op
derinde uden sine boller ! Så jeg er 100% sikker på at hunden IKKE er
ligeglad ! Nu kan hundene ikke snakke vores sprog men hvordan ville du
oversætte dens hundesprog når den er ved at dø af angst bare af at se
dyrelægens hus igen efter at have fået klippet bollerne derinde ?Jeg
oversætter det bestemt ikke til at den er ligeglad ! og så må du selv
om hvad du skriver om mig og hvem du mailer med om hvor dum jeg er
fordi jeg siger sandheden.

> [...]
>dens adfærd på ud over hvad du selv ville tænke? Hvis du tror din hund
>tænker som et menneske, så siger jeg bare arme hund!

,,,,,,,,,,,,,,,jeg syntes nu at det er mere klamt at du prøver at
bilde dig selv ind at en hund er ligeglad med at få klippet bollerne ,
bare fordi den ikke er lige så klog som os mennesker, og så kunne jeg
jo belejeligt sige arme din hund.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 15:23

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

<snip en masse hylende morsomt vrøvl om at jeg startede med at bliver
personlig og bla bla bla HAHahahaha>

*PLONK*

Så kan jeg da ikke få en dejlig kommende sommer ødelagt af at mit *** koger
op over en der ikke er værdt at lytte på alligevel!

Fortsat dejlig dag til alle der ikke er i mit killfilter! Hihihi...

Rinnie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 15:28

> [...]
> slæbe deres hund ind til dyrelægen efter den gang den vågnede op
> derinde uden sine boller ! Så jeg er 100% sikker på at hunden IKKE er

Lige en ting mere... Uha-uha... Haha... Et par stykker... Det var voldsomt!
Jeg er kommet meget ved min dyrlæge her i byen, -også i forbindelse med
praktik-perioder og ved du hvad? Jeg så ikke en eneste hund nøle med at
komme der ind og der var tale om alt fra hunde der var blevet kastreret der
inde til hunde der bare havde fået sundhedstjek!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 19:01

On Thu, 13 Mar 2003 15:28:08 +0100, "R. Ilsøe"
> [...]

>komme der ind og der var tale om alt fra hunde der var blevet kastreret der
>inde til hunde der bare havde fået sundhedstjek!

,,,,,,,,,,,,,,,jammen så vær du bare fortaler for at skære kønsdelene
af hundene, de er jo aligevel bare ligeglade ik ? Skal vi så også
klippe dem skaldede fordi de fælder ? de siger os jo ikke imod !?

Der er en grund eller faktisk mange grunde til at man ikke bare gør
sådan noget ! og det ville du vide hvis du havde sat dig lidt ind i
det inden du udtalte dig !

Der er stor rissiko for at de bliver overvægtige

Der er rissiko for at de bliver nervøse og dermed mere agresive over
for andre hunde

Der er hunde der taber pels pga de manglende hormoner

Der kan i mange tilfælde komme misforståelser iblandt hundene omkring
hvilket køn de tilhører , og det kan i meget høj grad resultere i
slåskampe

Der kommer ikke normal muskeludvikling hos hunden hvis man kastrerer
før den er fuldt udvokset

Det kan selvfølgelig også gå problemfrit som det tidt gør, men ikke
altid, og jeg ville ikke have det godt med at andbefale folk at få det
gjort uden at fortælle om alle de dårlige ting der kan ske .

Og jeg kunne nævne flere eksempler på bivirkninger, men uhauha jeg er
jo i dit killfilter men måske det kan få andre til at tænke sig om
inden de laver indgreb på deres hunde bare for deres egen
forfængeligheds skyld og for at gøre deres egen hverdag nemmere.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 19:33

> ,,,,,,,,,,,,,,,jammen så vær du bare fortaler for at skære kønsdelene
> af hundene, de er jo aligevel bare ligeglade ik ? Skal vi så også
> klippe dem skaldede fordi de fælder ? de siger os jo ikke imod !?

Hahaha... Har ikke smidt dig i mit killfilter, for jeg morer mig sq lidt
over dig... Jeg tror faktisk at du ind til nu er den eneste her inde der
endnu ikke har fattet at jeg har skiftet holdning til det og faktisk
allerede havde skiftet holdning inden du postede dit laterlige indlæg om at
jeg skulle ha' skåret mine kugler af! Hvad skal der til før du forstår det?
Det kan vel ikke være så svært? *LOL* Jeg har efterhånden fortalt dig mange
gange at min holdning allerede var ændret inden du skrev... Prøv at ryste
hovedet en gang!

I øvrigt siger du jeg startede med at være personlig... Jaja... Og
julemanden findes!

> Der kommer ikke normal muskeludvikling hos hunden hvis man kastrerer
> før den er fuldt udvokset

Det har jeg aldrig sagt jeg gik ind for, men du læser tingene og drejer dem
så, så du heeelt selv kan tolke dem som du heeelt selv vil. Ret morsomt!

Fra : Smat

Dato : 13-03-03 20:05

> [...]
dem
> så, så du heeelt selv kan tolke dem som du heeelt selv vil. Ret

Tjek lige overskriften igen. Hvad med en ny tråd? Er I efterhånden ikke ved
at være lige gode om det?

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 20:57

> Er I efterhånden ikke ved
> at være lige gode om det?

Har jeg ikke ret til at forsvare mig når manden kommer med falske anklager
og nedværdigende angreb på mig?

Rinnie
-Der er smuttet fra den her gruppe nu!

Fra : Søren Voigt

Dato : 13-03-03 21:16

> Har jeg ikke ret til at forsvare mig når manden kommer med falske anklager
> og nedværdigende angreb på mig?
>
> Rinnie
> -Der er smuttet fra den her gruppe nu!

Jeg forstår dig godt. Sørgeligt at der findes folk som Margrethe (Smat) og
den anonyme Punish.
Tak for de mange fine indlæg Rinnie. Du står da i det mindste ved dine
synspunkter med dit fulde navn.

mvh
Søren Voigt

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 23:02

> Jeg forstår dig godt. Sørgeligt at der findes folk som Margrethe (Smat) og
> den anonyme Punish.
> Tak for de mange fine indlæg Rinnie. Du står da i det mindste ved dine
> synspunkter med dit fulde navn.

Tak for dine dejlige ord, Søren. Det er sjovt så mange kærkomne minder man
får fra denne gruppe... Husker jeg ikke helt galt, så var jeg her inde da du
købte din hund? Da Ami mistede sin den ene hund en nytårs aften og... og...
og... Man kan jo blive ved... (/sentimental off) Hehe...

Gør som Ami... Prøver at vende tilbage om ½ års-tid og ser som om den
ubehagelige tone er forduftet.

Dejlig sommer til alle!
(Selv til Punish, for det kan da være at solen kan gøre lidt ved din måde at
debatere på!

Rinnie
....med en Balto der er meget træt efter mødet en stor, glad og dejlig dreng
i dag i form af Kr. Kristensens lækre han-Flatter!

Fra : Smat

Dato : 13-03-03 21:26

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har jeg ikke ret til at forsvare mig når manden kommer med falske anklager
> og nedværdigende angreb på mig?

Selvfølgelig har du det. Jeg er virkelig ked af at jeg har lavet den her
gang rod. I kan jo tro mig eller lade være. Jeg synes nu du skulle tage at
blive. Kan lige som godt fornemme at jeg skal holde lav profil lidt. Det vil
jeg så gøre, men bliver du så ikke?

MVH
Margrethe

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 13-03-03 22:38

Hej Rinnie

-lad anklagerne være, manden sidder fast i det samme spor, du KAN ikke
ændre holdning til noget, når du har kommet med en "statement" det
laver uro i mandens hmm..."system", så gør som jeg, mor dig over at vi
er flere der får os et billigt grin ved at se at der er meget der da
vist drøner hen over hovedet på visse elementer...

Håber at se dig igen herinde, smil og hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 23:05

"Jeannette Svensson" skrev...
> [...]
> er flere der får os et billigt grin ved at se at der er meget der da
> vist drøner hen over hovedet på visse elementer...

*LOL* Dejligt formuleret!

> Håber at se dig igen herinde, smil og hilsener

Jeg vender da helt sikkert nok tilbage... Men nu kommer Balto til at kræve
en del af min tid, da han gerne skal ud og ha' nogen præmieringer på mark og
udstilling inden han når avls-alderen!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 23:17

>"Jeannette Svensson" skrev...

>*LOL* Dejligt formuleret!

,,,,,,,,,,,,,,nå der var noget i kunne blive enige om , udover at i
ikke kan tåle at blive sagt imod det må være hårdt at have det
sådan .

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 23:18

> ,,,,,,,,,,,,,,nå der var noget i kunne blive enige om , udover at i
> ikke kan tåle at blive sagt imod det må være hårdt at have det
> sådan .

Bedre end at leve i sin egen verden!

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 14-03-03 08:23

Til "hr. Pu." -eller nobody home... jeg går lige ned hvor du er...

Hvem er det der bliver personlig når han bliver sagt imod?
Hvem er det der fordrejer alt så det passer til den verden han eri?
Hver gang nogen ikke er enige med dig, kan du kun svine folk til på
det laveste personlige niveau som du åbenbart ynder at bevæge dig på,
os der ikke er enige med dig bliver kaldt alle mulige navne, som
præmenstruelle middelaldrende kvinder, der er fulde af løgn, noget som
du ikke kan vurdere, da du ikke har mødt nogen af os.

Jeg ved at ingen af os har det mindste imod andres meninger, men vi
har alle noget imod at blive anklaget for noget vi ikke er eller en
holdning vi ikke har, ligesom du jo også har noget imod at man taler
om din person, hvis det ikke er pæne ting der bliver sagt, det ser vi
jo her...

Hver gang du blander dig i en debat, får du hurtigt fordrejet alt så
tonen ender svinsk og nedladende, det er vi sør'me nogen der er trætte
af, hvem er du der tillader dig at behandle andre sådan? - lad os da
høre om din person og erfaringer, eller bevæg dig ud på en tur i det
fri og lad os mødes, så kan vi da få luftet holdninger og meninger på
en fornuftig og voksen måde!
-men jeg forventer heller ikke du hverken har boller eller mod nok til
at turde se den rigtige verden, og måske er det i virkeligheden
heldigt for os der ER i den virkelige verden.

fortsat god dag til dig i den verden du er i, hvor det så er...

Jeannette Svensson/asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 09:11

> [...]
>heldigt for os der ER i den virkelige verden.
>
>fortsat god dag til dig i den verden du er i, hvor det så er...

,,,,,,,,,,,,,,,hahah du bliver bare ved lige meget hvad og snak
lige om at opføre sig voksent ?? du bliver jo ved med at prøve at
genere mig ! du må da have et kedeligt liv!

Og hvordan går det ellers i din rigtige verden ? hvordan går det med
at bestemme hvilken af dine hunde der skal være førehund ? haha ,
hvordan går det ellers med at få hundene til at høre håndbevægelser på
100meters afstand bag en mur ? du må meget undskylde men jeg kan
bare ikke tage dig seriøst , når jeg ved hvor mange forskruede
hundeevntyr du har kommet med her! Og om jeg vil møde dig ?? haha nej
du , i min verden er der vigtigere ting at lave en at mødes med sure
svenne Og mine boller hoho dem ved du forhåbentlig ikke så meget
om hohoho det må vi da ikke håbe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 09:52

> ,,,,,,,,,,,,,,,hahah du bliver bare ved lige meget hvad og snak
> lige om at opføre sig voksent ?? du bliver jo ved med at prøve at
> genere mig ! du må da have et kedeligt liv!

Det er sq da dig dir bliver ved, klumpe-dumpe!

> [...]
> du , i min verden er der vigtigere ting at lave en at mødes med sure
> svenne Og mine boller hoho dem ved du forhåbentlig ikke så meget

Lige netop det afsnit her afspejler din usikkerhed, din mangel på
formulering, din mangel på medmenneskelighed, din mangel på evne til at begå
dig i forsamleinger og din stupiditet... Så kan det vist ikke siges bedre!
Jeannette har været i gruppen længere end dig... Der er bare slet ikke en
klokke der ringer ved dig når mange af os "gamle" fra gruppen udtaler, at
stemningen var langt bedre før du kom? Utroligt du kan se dig selv i
spejlet!

Og ja, vi bliver personlige nu, ja vi er ikke pæne i vores udtalelser, men
1) vi synker blot ned på dit niveau da det tilsyneladende er den eneste måde
man bare kan komme lidt igennem til dig og 2) vi siger bare sandheden!

Og at du ikke engang kan se hvem det er der bliver ved viser jo blot hvor
svagtseende du er over for fakta! Når nogen begynder at svine andre
ubegrundet til, så har de ret til at forsvare sig, netop som du sviner
Jeannette og mig til!

Du er godt nok en lille stakkel!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 10:27

> [...]
>klokke der ringer ved dig når mange af os "gamle" fra gruppen udtaler, at
>stemningen var langt bedre før du kom? Utroligt du kan se dig selv i

,,,,,,,,,,,,,hahaha jer gamle må lære at blive sagt imod ! sådan er
det bare så kan du svine mig nok så meget til , jeg siger min
mening, det må du lære at leve med, selv om det åbenbart er meget
svært for dig

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 10:45

> [...]
> det bare så kan du svine mig nok så meget til , jeg siger min
> mening, det må du lære at leve med, selv om det åbenbart er meget

Der er heller ikke en klokke der ringer ved dig når du ser at vi kan tåle at
alle andre ikke er enige med os, men når det kommer til dig, så bliver vi
bare irriterede.. Som sagt 1000 gange før (men som du tydeligvist er for DUM
til at fatte) så er det ikke det at vi bliver sagt imod der pisser os af,
det er måden du gør det på!

....og i øvrigt er du nok temmlig sikkert ældre end mig, stumpi!
Du er bare tilsyneladende for fatsvag til at se virkeligheden og hvordan
tingene står! Haha... Tænk sig du STADIG ikke har fattet at det er din måde
at angribe personligt vi ikke kan ha' og ikke det at nogen ikke er enige med
os.... Jeg mener, efter vi nu har skrevet det 300 (+-) gange så burde du da
efterhånden lige så langsomt ha' fattet det... Alt andet ville da være
utroligt! ...Og kom så ikke og anklag os for at vi ikke kan ha' at "blive
sagt imod" igen, for så kan du da ikke blive andet end stemplet som komplet
fatsvag! Haaahahahahahaha...

I øvrigt viser dit ordvalg hvad din holdning til "debatterne" her inde er...
Nu skal jeg nemlig fortælle dig noget, lille ven... Der er flere måder at
gøre tingene på når det drejer sig om hunde. Det vigtigste er at vi alle vil
vores hunde det bedste. Når du bruger ordet "sagt imod" så viser det IMO at
du er her inde for netop at sige imod og ikke debatere og argumentere for
hvorfor du gør som du gør. Du er her ikke for at vejlede folk på en venlig
måde eller "sælge" din metode på en pæn måde. Du er her for... At sige folk
imod!

Jeg håber du med tiden vokser dig til en bedre måde at debatere på, for den
taktik du benytter nu har folk ikke meget respekt for! Lad mig komme med et
fiktivt eksempel: (Håber så du har hjerne til at fatte hvad fiktivt betyder)

**************

?: Min 10 uger gamle hund tisser inde. Jeg griber den voldsomt i nakken og
tværer snuden rundt i det for at straffe den, men den bliver ved. Hvad kan
jeg gøre?

Dit svar: ,,,,,,Ja du ville nog også pisse af skræk hvis der kom en gammel
sur mokke og tværrede din næse rundt i dit eget pis! Din hund tænker at den
hellere ville bo alle andre steder end ved dig.

Sagligt svar: Først når hvalpen bliver ældre vil den forbinde sin egen urin
med det at den selv har tisset. Når hvalpen kun er 10 uger er det vigtigt du
fanger den i gerningsøjeblikket. Rusk ikke hunden, men sig blot nej og tag
den så ud. Når den tisser ude, så roser du den til skyerne!

**************

Kan du se der er en forskel? Dit svar giver et u-fyldestgørrende svar der
kun afspejler din mangel på vidden inden for hunden og dens psyke. Dette vil
folk aldrig lytte til, men de vil derimod blive irriteret over at blive
angrebet personligt. De ville aldrig følge dit råd (eller mangel der på)
Det andet svar forklarer hvorfor man ikke bør gøre som der bliver gjort. Det
kan folk ta' og føle på. Samtidig vil de lytte til det svar, da de ikke selv
bliver nedgjort i det!

Rinnie
(Der langsomt begynder at fatte hvor langsomt Punish fatter!

Fra : Line

Dato : 14-03-03 11:31

"R. Ilsøe" wrote:

[snip en masse mudderkastning og - for hundeinteresserede - irrelevante
ting]

*suk* Hvis du spørger mig, er I to altså lige gode om at skabe en dårlig
stemning her i gruppen lige i øjeblikket, Rinnie! Og så af alle steder i en
tråd, der netop omhandler tonen i gruppen. *suk*
What to do?

mvh. Line

Fra : N/A

Dato : 14-03-03 11:49

Fra : Ann K.

Dato : 14-03-03 11:49

Hej Rinnie.

Har ikke villet blande mig tidligere... men helt ærligt:

>Så jeg skal bare finde mig i at blive svinet til?
>Ved du hvad? Pis mig i øret! Jeg er skreddet her fra!

Når du skriver sådan til et menneske, som ganske enkelt påpeger _dit_
grimme sprog (og overhovedet ikke anfægter din naturlige ret til at have
dine gene meninger - eller at forsvare dem i et pænt (!) sprog!)... så
er min grænse nået!

Forlad endelig gruppen Rinnie... jeg vil ganske vist savne din viden -
men jeg kan sagtens undvære dit sprog!

Mvh Ann - der klart vil foretrække IKKE at blive svinet til, hvis nogen
skulle finde på at besvare dette indlæg!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 11:55

> [...]
> grimme sprog (og overhovedet ikke anfægter din naturlige ret til at have
> dine gene meninger - eller at forsvare dem i et pænt (!) sprog!)... så

Ja, okay, det var et af de indlæg der skulle ha' været slettet og skrevet om
inden det blev sendt... Sorry, Line, det var ikke så hårdt ment som det var
skrevet!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 13:17

On Fri, 14 Mar 2003 11:48:57 +0100, "Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Mvh Ann - der klart vil foretrække IKKE at blive svinet til, hvis nogen
>skulle finde på at besvare dette indlæg!

,,,,,,,,,,,,,bare rolig jeg sviner dig ikke til men hvorfor faen
vil min hund ikke spise den sild jeg lige har købt til ham ? nå godt
de ikke var så dyre tilbereder du fisk på nogen måde før du fodrer
med dem ?

Fra : Ann K.

Dato : 14-03-03 13:34

Hej Punish.
Hunde vil da ikke have rå fisk... der da kun mennesker der får den
vanvitige ide at sådan noget skulle være en delikatesse!
Prøv at lade fisken koge eller stege, så kan det være at den glider ned

Mvh Ann - der hermed bekræfter, at jeg ikke kan lide sushi!!!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 14:08

On Fri, 14 Mar 2003 13:34:21 +0100, "Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk>
wrotd:

> [...]
>Prøv at lade fisken koge eller stege, så kan det være at den glider ned
>
>Mvh Ann - der hermed bekræfter, at jeg ikke kan lide sushi!!!

,,,,,,,,,,,,,,,hmm nå han spiste den da selv om det tog lidt tid ! jeg
tænkte bare at det måtte da være barf-princippet at give det råt ? men
måske det ikke gælder for fisk har jeg så fundet ud af

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-03-03 15:49

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
<SNAPZ noget om rå fisk>
> Mvh Ann - der hermed bekræfter, at jeg ikke kan lide sushi!!!

Nånå Ann,
gælder det også den sagnomspundne duo fra Tvis, Sushi & Cleo ;C)
(Kunne ikke lade være....)
Klaps til Sif & Dise, plus en solenskinnerogdeterforårshils til dig og Jan +
alle de der 4 benede i har derhjemme der siger miauw eller er det
marauuu.....
Hygge
Martin & Laika, som mener at det er sjovere at være ude end at sidde og glo
på en skærm ;C)
PS: Det er IKKE et personligt angreb på dig, vi haver ingen intentioner om
at bevæge os ud i sligt fyføj.

Fra : Ann K.

Dato : 14-03-03 17:47

Heyyy Martin og Spacedog :)
Jamen jeg _har_ skam været afsted... endda hele TO gange!!! I alt ca 4
timer!!!!
Skal tænke på at det ikke nytter noget, at blive slidt ned til
sokkeholderne
Og så skulle jeg huske at bage en god lækker kage.... Skal jo til
"kattetræf" i aften med en masse af alle de søde skribenter fra
katte-nyhedsgruppen... og så må jeg jo være sikker på at vapserne er
godt trætte og ikke driver den stakkels Mand til vanvid Der skal jo
også være mulighed for at han og Sif kan dyrke deres yndlingstræning...
"hvem kan ligge længst tid i samme stilling på sofaen" *ggg*
Og så kan du for resten vælge frit på hylde 1, hvad angår kattenes
lyde... har en abyssinier, der nærmest knirker... en skovmis, som kan
synge de "yndigste" serenader... en anden, som næsten lyder som en
løve... og en som kun siger et lille "iiiivv" (fuldstændigt tåbeligt -
han er en stor solid hankat på næsten 6 kilo!!! ;)

Mit forhold til Parret fra Tvis, behøver jeg vel ikke at stå til
regnskab for????
Men oki - gentager lige for de uindviede.... det minder stærkt om
mine tanker ang sushi

Mvh Ann.
Giv rumhunden en god guf fra os

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-03-03 21:56

> Heyyy Martin og Spacedog :)
> Mit forhold til Parret fra Tvis, behøver jeg vel ikke at stå til
>regnskab for????
Hey skal jeg tolke det som et personligt angreb ;C)
Uhhh ha, jeg bliver nød til at søge trøst i et Jonny Reimar Party eller tage
på en overlevelsestur med Richard Ragnarok på Damhuskroen..........
Nå men inden die Netzpolizei griber til yderligheder takker jeg for info'en
om hvad katte egentligt siger.
Kan godt trække lidt på smilebåndet over katten der vejer 6 kilo som siger
iiiivv (garanteret rigtigt højt)
Men igen rigtige mænd læser også Femina og Søndags BT (selvom det udkommer
om mandagen*suuk* det ER ikke let .....)
> Giv rumhunden en god guf fra os
Er hermed gjort og håber at du giver ditto til Sif & Dise.
Hyggehilsen fra
Martin & Laika, som synes at en tur i Vigerslevparken nu er sjovere når
solen skinner ;C)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-03-03 13:49

Hov Hov, trænger vi til noget humor igen

Den blinde mand står ved lysreguleringen og venter på grønt, med hans
førerhund ved sin side.
Da lyset skifter til grønt, går hunden ikke, men letter benet, og strinter
op ad manden. Som resolut dykker i lommen, og giver hunden en godbid....
En forbipasserende bemærker, det var noget af en gestus, hunden pisser på
dig, og du giver en godbid....Hvortil manden svarer. Det er for at finde ud
af hvilken ende hovedet er i, så jeg kan give den et los i røven.

Nå ja det lugtede da lidt af hund.

M.V.H....Benny..

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 14-03-03 11:00

Hejsa Rinnie

Jeg har egentlig ikke ville blande mig i denne lidt dumme debat
Må jeg komme med et forslag???

Tag sky klapper på, sæt de dumme bemærkninger på ignore, så bliver det
mindre morsomt at forsætte med at skrive,de trælse ting.
Forstår da godt jer som vil forsvare jer og jeres meninger.
der er så mange andre godt indlæg, råd og fortællinger. Solen skinner uden
for lad det smitte af på humøret og på NG, det ville være skønt ikke

en venlig og glad forårs hilsen fra Sanne

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 11:07

> Forstår da godt jer som vil forsvare jer og jeres meninger.

Ja, Sanne, du har ret... Nå må vi vise os som de voksne og lade Prutish leve
sit eget liv!

....Men just for the record, så er det ikke vores meninger vi forsvarer, for
alle har ret til hver deres, så længe de gør det ud fra hvad de mener er
bedst for deres hund. Det vi forsvarer er måden vi bliver tiltalt på af
Funnish...!

God, dejlig weekend!
Rinnie
-Der jo alligevel ikke kan undvære NG'en

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 13:20

On Fri, 14 Mar 2003 11:06:31 +0100, "R. Ilsøe"
<frygtloes_@hotmail.com> wrotd:

>Ja, Sanne, du har ret... Nå må vi vise os som de voksne og lade Prutish leve
>sit eget liv!

,,,,,,,,,så lad dog være med at skrive til mig ! kan du ikke bare
passe dig selv ? hvor svært kan det være ? Der vil altid være nogen
der vil sige dig imod ! sådan er livet ! lær at leve med det ,eller
lad være.Glæder mig iøvrigt at du vil til at opføre dig som en voksen.

kærligeblomsterhilsner fra punish

Fra : Line

Dato : 14-03-03 13:52

"Punish the deed, not the breed" wrote:

[snip]

> kærligeblomsterhilsner fra punish

He he, _det_ må da være kammertonen, eller hvad? ))

Ganskealmindeligfredagshilsen fra Line

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-03-03 14:08

On Fri, 14 Mar 2003 13:51:43 +0100, "Line" <nasse@jubiimail.dk> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" wrote:
>
>[snip]

>He he, _det_ må da være kammertonen, eller hvad? ))
>
>Ganskealmindeligfredagshilsen fra Line

,,,,,,,,,,,,,tjae måske er det den helt nye blomsterfredspunish der er
på banen nu

Nuviljegtageudisolenogomfavnetilfældigemenneskermedminhundhilsen fra
kammertonepunish

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 23:17

> [...]
>vist drøner hen over hovedet på visse elementer...
>Håber at se dig igen herinde, smil og hilsener

,,,,,,,,,,,,,, hvorfor prøver du ikke at skrive noget fornuftigt om
hunde istedet for at prøve at lave det om til en brokkeklub for gamle
sure bitre koner ? Hunde !! Jeg får sku ondt af sådan nogen som dig at
du ikke har andet at lave end at prøve at genere mig hele tiden . Lad
os høre dig sige noget andet end brok en dag det kunne være sjovt !
Tror du at du kan klare det ? Jeg tvivler lidt men måske det ikke
drøner hen over hovedet på dig hvem ved ?

smil og blomstergladehilsner punish

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 23:23

> [...]
> Tror du at du kan klare det ? Jeg tvivler lidt men måske det ikke
> drøner hen over hovedet på dig hvem ved ?

Grin grin grin... Fej for egen dør først, knægt!

XFUT: news:dk.snak.mudderkastning

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 13-03-03 16:02

> [...]
> oversætte dens hundesprog når den er ved at dø af angst bare af at se
> dyrelægens hus igen efter at have fået klippet bollerne derinde ?

Helt ærligt Punish tror du selv på det ... den angst for dyrlæger kan
såmænd komme selv efter en simpel vaccination ... eller en gang
negleklipning .. og har intet at gøre med at hunden er blevet kastreret
...... du er for langt ude nu synes jeg bare
hejhils fra Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 19:01

On Thu, 13 Mar 2003 16:02:02 +0100, "Anne-Marie Prange"
<ampm@ribe.bynet.dk> wrotd:

> [...]
>negleklipning .. og har intet at gøre med at hunden er blevet kastreret
>..... du er for langt ude nu synes jeg bare

,,,,,,,,,,,,tjae det kan selvfølgelig også komme af negleklipning som
du siger , men du tror vel ikke at der er nogen hunde der ville vælge
kastration frivilligt hvis de kunne vel ? En ting vi ikke kan komme
uden om er at man ændrer på hundens hormonsystem og det er det samme
som dens væremåde ! hvem giver os ret til det ? Nu kan jeg godt huske
at du har en kastreret hund , så din mening er for kastration , men
helt ærligt , syntes du selv at det er etisk rigtigt med mindre det er
livsnødvendigt ?

Jeg var iøvrigt ude hos en ven den anden dag der har akvarium,"jeg
havde selv akvarium i 20år" jeg så en fisk jeg aldrig havde set før ,
og jeg spurgte selvfølgelig hvad det var for en : og det var så en
fisk der var lavet specialt til at rense trådalger ! lavet til det?
skal vi virkelig indrette dyrene efter hvilke behov vi har ? er det
etisk rigtigt ? og jaja jeg ved godt at vores hunde er avlet på den
måde! men skal vi blive ved med at lade dem indrete sig efter vores
forfængelighed ? "Måske lidt dybt" men ender vi så ikke med en robot
der kan ordne det hele for os ?

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 13-03-03 22:26

Nu kan jeg godt huske
> at du har en kastreret hund , så din mening er for kastration , men
> helt ærligt , syntes du selv at det er etisk rigtigt med mindre det er
> livsnødvendigt ?

Ja min nu har jeg jo kun haft tæver men de tæver jeg har haft er alle
blevet kastreret mellem første og anden løbetid og det simpelthen fordi
jeg ved jeg ikke vil have hvalpe i mine hunde og derfor slet ikke ser
nogen grund til at hunden skal have disse hormonsvingerninger til ingen
verdens nytte .. og jeg ved da også at det inden for avl faktisk er ret
anvendt at man kastrerer dyrene når de tages ud af avl .. altså
foretager indgrebet for hundens skyld ... så ja jeg finder det helt OK
at man lader sin hund kastrere hvis den ikke kan skal bruges til avl og
for tævernes vedkommende er en kastration da så langt at foretrække
fremfor evt p-sprøjter ...
bare min mening og jeg må tilstå at jeg synes at netop denne tråd har
været oppe at køre så mange gange at jeg egentlig slet ikke ville være
gået ind i den hvis ikke du var kommet med din tyndbenede forklaring om
at hunden var bange for dyrlægen fordi den havde fået bollerne skåret af
Altså ikke mere fra mig omkring dette ... tror faktisk at jeg vælger at
droppe gruppen igen ... dog ikke på grund af dig men fordi jeg
generelt synes den pt. kører på meget andet end hundesnak og egentlig
slet ikke er det den var da jeg for vel omkring 5 år siden kom ind i
gruppen ... altså jeg smutter for et stykke tid og ser så en gang om et
halv års tid om der kommet andre boller på suppen .. til alle skal lyde
ønsket om god vind og et godt sommerhalvår sammen med jeres vovser ....
hejhils fra Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 22:32

> [...]
>halv års tid om der kommet andre boller på suppen .. til alle skal lyde
>ønsket om god vind og et godt sommerhalvår sammen med jeres vovser ....

,,,,,,,,,,,,,jo tak og god sommer til dig også .Men så mangler jeg jo
en til at støtte mig i tørfoddersnakkene det kunne vi da blive enige
om og ja mon ikke der kommer andre boller på suppen en dag

Fra : René Kofoed

Dato : 13-03-03 19:14

> [...]
en
> masse fornøjelse af at ha' dig her inde.

Jeg må altså lige tage Punish i forsvar!!
Jeg har også fået et svar eller to, hvor der var draget sammenligninger, og
en knap så pæn tone. Men jeg kan tåle det, og hvis jeg bliver ophidset over
en behandling af en hund, som jeg synes er forkert, ja så kommer det også
nogen gange til at, lyde som et personligt angreb.
Med hensyn til forsvaret, så se tråden om truede racer eller hanhundens
letten ben (kan ikke huske hvilken), hvor jeg skriver et langt indlæg, med
masser af argumenter.(jeg synes selv de var gode !!
Jeg har KUN fået positive svar fra Punish, ang. dette emne.

Med dette indlæg er det ikke min mening at, fremhæve nogen nogen frem for
andre!!
Jeg får lige meget ud af svarene, ligegyldigt hvem der har skrevet under,
bare jeg forstår budskabet!!
Fortsat en god aften til ALLE.
-Og ja det har været den fedeste dag i lang tid!!
Mange venlige hundehilsner fra
Susanne.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 19:43

> Jeg må altså lige tage Punish i forsvar!!

Nåja, det er i orden han sviner mig til personligt og tolker mine indlæg som
han gerne vil? Når jeg skriver "en del" betyder det jo ikke alle, vel! Du
er åbentbart en af dem der godt kan li' Punkish, so be it, men kan sq ikke
forstå at du forsvarer Punish når han har svinet mig til lige siden han så
mit første indlæg om kasteration af hanhund uden overhovedet at åbne øjnene
for at jeg allerede inden han begyndte at svine mig til var rykket over i
den anden lejer!

> Jeg har KUN fået positive svar fra Punish, ang. dette emne.

Og hvad har det lige at gøre med at han sviner mig til?
Hvordan kan det retfærdiggøre at han bliver ubehøvlet personlig hver gang
han er uenig?

Jeg har sq nydt at komme i den her gruppe i 5 år nu, men her på det seneste
må jeg nok indrømme at det er blevet røv og nøgler! Seriøst ikke værd at
bruge 5 minutter på, men samtidig vil jeg jo gerne hjælpe folk der har brug
for det, men helt ærlig så er lysten sq minimal når man har ***censur*** som
Punish i nakken!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-03-03 19:56

> [...]
>for det, men helt ærlig så er lysten sq minimal når man har ***censur*** som

.......... jeg siger bare min mening, og nogle kan tåle at blive sagt
imod og andre ikke ! Nå nu har jeg ikke tid mere min hund venter i
køkkenet på sin kylling, og på at komme ud og lege med sin hundeven

Fra : R. Ilsøe

Dato : 13-03-03 20:01

> ......... jeg siger bare min mening, og nogle kan tåle at blive sagt
> imod og andre ikke ! Nå nu har jeg ikke tid mere min hund venter i
> køkkenet på sin kylling, og på at komme ud og lege med sin hundeven

Endnu en ting du stadig ikke har fattet... Jeg har intet imod at blive
modsagt, det der irriterer mig er at blive angrebet personligt... Noget
andet der irriterer mig er når du vender og drejer det der bliver skrevet!
Du må sq ha' et stakkels liv!

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 14-03-03 04:18

> [...]
> andet der irriterer mig er når du vender og drejer det der bliver skrevet!

Beklager Rinnie, kan egentlig godt lide de indlæg, du skriver omkring hunde,
men her er det altså dig, der bliver personlig!

PLONK
-Trine

Fra : René Kofoed

Dato : 13-03-03 20:19

Hej Rinnie.
Jeg skrev ikke noget om, at det er iorden at Punish eller andre sviner dig
personligt til.
Det jeg reflekterede på, var at, det lød som om at, der kun kom personlige
angreb, fra Punish.
Jeg har selv fået nogen over næsen, både af ham, men også andre. Jeg prøver
med lidt held og fantasi, at gennemskue pointen med det der er skrevet i
diverse indlæg, kan jeg ikke det, ja så kommer der forhåbentlig et jeg kan
forstå!!
Og som jeg afsluttende skrev :Jeg vil IKKE fremhæve nogen frem for andre.
Vi har (heldigvis) alle vores små eller store forskelle, og hurra for dem,
ellers ville jeg jo ikke lære noget, af min forbrugte tig i NG.
Håber virkelig at, du forstår at, jeg ikke har noget imod hverken dig eller
andre !! ??
Mange aftenhilsner fra

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-03-03 12:15

On Wed, 12 Mar 2003 09:49:59 +0100, "R. Ilsøe"
> [...]

>til at flere ikke vil deltage, men that's life. Forsøger i hvertfald at
>ignorere X, men det kan dælme til tider være svært for selv det mest

..............så må du jo ud og købe en boksebold du kan afreagere på
hvis dit øhhh.... er i kog Men ellers er jeg enig i det som
Margrethe skriver at der skal være plads til forskelligheder , er du
ikke også enig i det ? vi skal vel ikke alle sammen være ens vel ?
ville det ikke være kedeligt hvis alle gav dig ret i hvad du sagde ?så
ville du jo ikke lære noget af forskellighederne som der gså er
skrevet. Hvornår man føler sig personligt angrebet er nok forskelligt
fra person til person, nogle er måske mere nærtagende end andre, og
dem skal der da også være plads til ik ? Nogle er måske for grove
over for nogen, hvor andre ikke mener at de er grove, sådan er det så
forskelligt hvordan man opfatter det skrevne ord ! det hele ville jo
nok være anderledes hvis man kunne se hinanden i øjene som en anden

Fra : Alex Linaa

Dato : 12-03-03 14:42

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Forsøger i hvertfald at
> ignorere X, men det kan dælme til tider være svært for selv det mest
> besindige menneske!

Et kill-filter er en nyttig ting en den forbindelse (Selvom jeg faktisk også
har holdt mig væk meget længe, på grund af tonen i denne NG)

/Alex

Fra : Søren Voigt

Dato : 12-03-03 15:54

> [...]

> that's life. Forsøger i hvertfald at ignorere X, men det kan dælme til
> tider være svært for selv det mest besindige menneske!

Jeg aner ikke om det er mig du mener, men det er da rigtig nok at vi for
nogle dage siden havde en divergerende opfattelse i tråden om kryptorchisme
(news:b48m39$2vhv$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk).

Så det kunne sagtens være mig der havde bragt "jeres" ...... æhhh ... i kog.

Det uheldige med denne anonyme kritik er, at det kunne ligne et forsøg på at
fordrive mig fra gruppen for at indsnævre debatten til folk som du er enig
med. Uden at du egentlig kan tage mig i et konkret brud på god skik og brug.
Hvad er der galt med at give sin kritik direkte når situationen opstår og
dine personlige grænser bliver overskridt?

Ved at gøre dette anonymt fjerner du min mulighed for a) at vide om det er
mig du hentyder til og b) at diskutere med dig om netiquetten virkelig er
overtrådt.

XFUT til dk.admin.netiquette.

Mvh
Søren Voigt

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-03-03 16:49

> Så det kunne sagtens være mig der havde bragt "jeres" ...... æhhh ... i
kog.

Som sagt, personen ved godt hvem vi taler og og derfor mener jeg ikke der er
grundt til at offentliggøre navnet. Det er ikke dig... Og stop så den
gætte-leg, for selvom vi måske er flere her inde af samme holdning så vil
jeg da ikke være så led at sætte personens navn ud offentligt! For sidste
gang... Personen ved selv hvem det er!

Rinnie

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-03-03 16:59

R. Ilsøe wrote:

> [...]
> holdning så vil jeg da ikke være så led at sætte personens navn ud
> offentligt! For sidste gang... Personen ved selv hvem det er!

Hovhov, hvis man fremsætter offentlig kritik, bør den være specifik. Alt
andet er egnet til at skabe usikkerhed og støj.

Om noget sådant specifikt er formuleret i netikette, ved jeg ikke, men
det er en gammel etikette-regel fra det virkelige liv.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-03-03 19:07

> Hovhov, hvis man fremsætter offentlig kritik, bør den være specifik. Alt
> andet er egnet til at skabe usikkerhed og støj.

Haha... Det er da jer der skaber usikkerhed og støj omkring det!

Hvor svært kan det være når jeg siger, at personen udemærket selv er klar
over hvem det er jeg taler om? Jeg er 100% sikker på at _han_ ved hvem jeg
snakker om. Jeg vil da lade jer om jeres holdninger til personen! Der er kun
en her inde jeg nogensinde har flippet grønt og rødt på... Derfor ved han
(og dem der har fulgt med nu) hvem han er!

Rinnie

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-03-03 20:38

R. Ilsøe wrote:

> [...]
> personen! Der er kun en her inde jeg nogensinde har flippet grønt og
> rødt på... Derfor ved han (og dem der har fulgt med nu) hvem han er!

Så er der jo slet ingen grund til at lufte kritikken offentligt.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-03-03 14:23

"Smat" <smat"fjernes"@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan meget vel være at jeg ikke er den rette til at skrive det her
> indlæg, men nu gør jeg det altså.
<SNAPZ resten af et godt indlæg fra Margrethe>
Hej Margrethe.
For ikke så lang tid siden var der vist også et indlæg som lignede dit.
Men jeg synes nu at det er helt fint at der kommer et par af slagsen.
Tonen har virkelig ændret sig herinde og det er skam ikke til det bedre.

At gå efter personens køn, alder, hårfarve (eller mangel på samme) er da at
synke for dybt.
Det næste bliver vel at man går efter hundens køn, størrelse eller mangel på
papir or what ever.
Eller skal det nu være folks evne til at stave el. evt. handicap der skal
gøres til genstand for spot og spe??

Vi har nok alle været i en situation hvor fingrene driblede lidt for hurtigt
over tasterne.
Derved kan man uforvarende komme til at stikke til nogen eller lyde brysk
uden at det var hensigten.

Det der er blevet lidt af en mangel vare er en simpel ting nemlig respekten
for at vi ikke alle ser ens på det at have hund.

Formålet med denne gruppe er vel at uanset om vi har en "hygge hund",
brugshund, "proff hund" eller "bare hund",
kan dele og deles om den enorme viden der er at finde herinde. Og så sæføli
"tale om hunde", både dele glædeshistorier og ikke så gode historier.

Debatter er sunde så længe man respektere at ikke alle er enige, bare vi
slipper for personfnidder for det er sku for lavt. Der er sku ballade nok i
verdenen i forvejen.

Glæden og (et meget STÆRKT ord) kærligheden til hunden er vel det vi har
til fælles.

Tak for dit indlæg Margrethe.
Mvh
Martin & Laika, som har charme selvtillid og en flot pels.

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 13-03-03 22:27

Hej

-gode indlæg fra både martin, rinnie og margrethe og flere andre i
gruppen, tonen er jo humoristisk igen, skønt at se, trods vi har
forskellige syn på det at have hund...

Jeg må da også lige give en kommentar med her, jeg synes absolut også
at her skal være plads til alles meninger, men jeg er en af dem der
hellere vil bede folk maile privat hvis de ønsker hjælp og vejledning,
end udsætte mig for disse yderst personlige angreb som denne enkelte
person "hr.Punish" er yderst dygtig til at levere, det er trist at se
at der er så mange her der afholder sig fra at skrive netop af den
grund, og som vi jo kan se på de foregående indlæg bare i denne tråd,
kan "Hr Pu." vist slet ikke skrive på anden måde end den han plejer,
jeg er selv glad for at jeg lærte at bruge "killfilteret" (tak benny)-
væk med den sorte sky, og vi kan igen have en dejlig saglig debat,
hvor alles meninger kommer frem på en sobel måde...skønt!

Og tak for den humoristiske tone der igen hersker, det er dejligt at
smile, og det bedste er jo at det smitter, så lad os starte en
epidemi! ;-D

Jeg vil da også godt sige som rinnie, at jeg da også selv bider fra
mig i et sprog der ikke er det kønneste, men det er vel det med
temperamentet og vores grænser der overskrides, og så ender det i en
omgang mudderkast, der ikke er rar for andre at læse, men nu hvor vi
alle ved at der er en der ikke er så sød i sproget, er det måske
nemmere at ignorere disse meddelelser, jeg har da tænkt at gøre
forsøget

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Asta Nielsen

Dato : 14-03-03 09:56

Vil lige komme med en kommentar, til denne -nu- diskution.

Et lille citat fra "Will & Grace", hvis nogen ser det:

"Please stop the fighting. I simply just can´t stand the fighting"

Dette skulle angiveligt være sagt af en hund.....*GS*

Nu startede diskutionen vist med, at der havde været en udtalelse om, hvad hunde tænker og mener om kasteration. Det må vel være op
til den enkelte ejer, og dennes dyrelæge, at vuderer om det er en god idé. Hvis hunde ligefrem blev vrede over den behandling, så
ville de nok heller ikke finde sig i, at have et menneske til at "kontrolere" dem.....men det er kun et gæt. Jeg vil ikke gøre mig
klog på, alt hvad hunde måtte tænke og føle.

Så er der det med denne "mudderkastning" der blev sat igang. Den bedste måde at give en person igen, der generer en, er ved at
ignorer vedkommende.
Det er selvfølgelig beklageligt at nogle mennesker, kan bruge negativ opmærksomhed til noget, men man kan jo ikke ændre på det,
uanset hvor frustrerende det er *S*

Venlig hilsen
Asta

Fra : skingur

Dato : 14-03-03 11:16

Jeg bliver helt glad for, at min computer har været nede (og at jeg af
samme grund har fået sent en masse besynderlige indlæg til en masse
besynderlige steder...) Jeg har ikke været på kandu ret længe, men var
vildt begejstret de første dage...synes det var fedt, når der kom mail
om, at de tråde jeg fulgte var aktive. Og så begyndte det at gå galt, og
jeg forstod hvad der mentes med "dårlig tone". Det er trist, når I
beskylder hinanden for alt muligt...og det er også trist, når nogle
bliver så hamrende useriøse. jeg vil holde kandu -pause nogle dage,
sadle islænderen og ride en lang tur i det pragtfulde vejr og derefter
tage den lille langhårde på oplevelsestur i Århus hos en af hans mange
kærester!
Kh, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 14-03-03 12:35

On Fri, 14 Mar 2003 09:55:57 +0100, "Asta Nielsen"
<asta_s_n@REMOVEhotmail.com> wrote:

>Vil lige komme med en kommentar, til denne -nu- diskution.
>
>Et lille citat fra "Will & Grace", hvis nogen ser det:
>
>"Please stop the fighting. I simply just can´t stand the fighting"

Helt enig. Og hvis nogen ønsker at svine hinanden så gør det i
mudderkastning. Ellers synes jeg bare at dem der ikke gider hinanden
skulle sætte kill-filter på. Hvor svært ka' det være? Lad os få lidt
fred herinde og snakke om vores hunde i stedet. Det er vist det der er
meningen med denne gruppe.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Asta Nielsen

Dato : 14-03-03 12:39

> [...]
>
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Nu vi lige er ved emnet: Hvad er det der kill-filter, og hvordan aktivere man det *S*?

Mvh.
Asta

Fra : Leyna

Dato : 14-03-03 16:49

On Fri, 14 Mar 2003 12:38:54 +0100, "Asta Nielsen"

>Nu vi lige er ved emnet: Hvad er det der kill-filter, og hvordan aktivere man det *S*?

Det er et filter hvor man kan vælge at ignore indlæg eller simpelthen
at slette indlæg fra en bestemt (eller bestemte brugere). Hvordan du
bruger det kommer an på hvilken news reader du har. Du kan finde en
del hjælp til det her : http://rander.dk/UseNet/index.html
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 14-03-03 10:59

Pyha, det er da til dato den mest nedrige tråd, jeg har set her i gruppen.

Til Punish vil jeg bare sige:

Tag dog og moderer dit sprog en anelse. Det er jo det der får folk op af
stolen, og ikke dine holdninger. (Påstår de i hvert fald) Hvis du passer en
smule på, med hvordan du formulerer dig, er der ingen der kan kommer efter
dig. De vil sansynligvis gøre det alligevel, men så har du noget at stå imod
med.

Til Rinnie:

Måske synes du at Punish har trådt dig gevaldigt over tæerne, men du er
efter min mening ikke særlig fin i kante selv. Jeg forstår ikke at du først
plonker punish, for dernæst at diskutere lystigt videre med ham? Jeg forstår
heller ikke , at du vil være bekendt at *sige* at du vil melde dig ud af
gruppen, og dermed få nogen der i den grad bare har prøvet på at "kalde til
orden" til at føle skyld. (Her tænker jeg på "smat") Du kan jo bare melde
dig ud, hvis du mener at gruppen ikke siger dig noget. Men du kan da ikke
give Punish eller andre skylden for, at du må gå. Du kan lige som alle andre
bruge dit killfilter. Efterhånden virker det bare som om du i virkeligheden
ikke *vil* bruge killfilteret, fordi du faktisk nyder at få smidt
skraldespanden i hovedet og dermed får muligheden for at give igen af sammen
skuffe. Du tror måske at du kan dække dig ind under at være blevet svinet
til først?
Jeg gad godt vide, hvad der i den grad får dig, og i øvrigt også Jeannette,
til at mene at fordi i har huseret i gruppen i X antal år, så er i
uundværlige?

I øvrig er jeg ved at kaste op over disse indlæg med læssevis af mudder, der
så endelig slutter med: Ha' en god dag....bla,bla,bla. Er der slet ikke
nogen der har dårlig smag i munden efter sådan en gang ævl?
Om ikke andet kunne jeg da godt fremføre en "lille" bøn: Da i sansynligvis
aldrig kommer til at elske hinanden, hvad med så at skåne os andre for jeres
mudder og lade disse væmmelige angreb blive i jeres private postkasser?

Mvh. Renate

Fra : Asta Nielsen

Dato : 14-03-03 11:16

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse news:3e71aa74$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> mudder og lade disse væmmelige angreb blive i jeres private postkasser?

Jeg kan kun tilslutte mig dette indlæg *S*
Jeg forstod heller ikke helt den med, at have været her længe/længst? Jeg mener, jeg er ny og dette er da skuffende.........

Fra : N/A

Dato : 14-03-03 11:57

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 11:57

> Det har noget at gøre med at den dårlige tone startede da Punish ankom!
<snip>

Og det samme gælder dette indlæg...
Var bare lige gejlet godt og grundigt op!
Sorry, Asta... Heller ikke så hårdt ment som det var skrevet!

Rinnie

Fra : Line

Dato : 14-03-03 11:34

"Renate Jacobsen" wrote:

> Pyha, det er da til dato den mest nedrige tråd, jeg har set her i gruppen.

[snip en del kloge betragtninger]

Tak, Renate, lige mine ord.

Mvh. Line

Fra : Asta Nielsen

Dato : 14-03-03 11:59

Nu kender jeg selvfølgelig ikke de 2 pågældende personer, der her er indblandet i diskutionen, da jeg er ny, men det virker nærmest
som om de har aftalt at blive ved med provokere hinanden, for at hidse alle andre op. Jeg tror ikke at dette af tilfældet, men det
ser nu alligevel mærkeligt ud, når nu den ene af parterne lægger ud med at føle sig stødt, for derefter selv at slynge om sig med
spydigheder......

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 12:01

> [...]
> ser nu alligevel mærkeligt ud, når nu den ene af parterne lægger ud med at
føle sig stødt, for derefter selv at slynge om sig med

Det er ganske enkelt fordi jeg taler til andre som de taler til mig!

Fra : Asta Nielsen

Dato : 14-03-03 12:07

Det er ganske enkelt fordi jeg taler til andre som de taler til mig!

Jo, men som en del andre efterhånden også har påpeget, så er det måske ikke helt hensigtsmæssigt at synke til samme lave niveau, når
det nu du selv har frabedt dig den tone
Det er en anelse dobbeltmoralsk.....

Fra : Therese

Dato : 14-03-03 16:25

Tak Renate, lige mine ord.

Jeg synes Rinnie har rigtig mange gode indlæg, men jeg kan sagtens undvære
hendes og Punish's evindelige skænderier. Man skal jo ligesom være to til at
skændes!
Hvis jeg synes én kommer med latterlige bemærkninger til mig, mener jeg da
ikke, der er andet at gøre end at futte direkte til dk.snak.mudderkastning,
for det skal da ikke gå ud over alle andre i gruppen. Det er det, der sker
nu så længe man besvarer personlige indgreb.

Rinnie, jeg kan godt lide dine andre kommentarer. Du burde bare holde dig
for god til at køre skænderierne videre.

Ellers må I alle have en rigtig dejlig varm sol-fredag.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-03-03 17:16

> Rinnie, jeg kan godt lide dine andre kommentarer. Du burde bare holde dig
> for god til at køre skænderierne videre.

Tak, Therese.

Ja, bliver desværre tirret lidt (for) nemt når folk angriber mig personligt,
men har besluttet at dette er mit sidste indlæg i denne tråd og at jeg bare
fra nu af holder mig fra at kommenterer personlige angreb! Så skulle den
ko være fejet af isen...

....Og så tilbage til hundene og det dejlige vejr!

Sommersmil
Rinnie

Fra : Therese

Dato : 14-03-03 17:21

Hej Rinnie

> [...]
bare
> fra nu af holder mig fra at kommenterer personlige angreb! Så skulle

Det lyder som en rigtig god beslutning.

> ...Og så tilbage til hundene og det dejlige vejr!

Jeps. Nu vil vi tage ud og gå en tur

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Mette N. Sørensen

Dato : 14-03-03 22:49

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message news:<3e71aa74$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]

> hvad med så at skåne os andre for jeres
> mudder og lade disse væmmelige angreb blive i jeres private postkasser?

Hørt hørt!
Jeg har ganske vist slettet en del af alt det du har skrevet, men jeg
er fuldstændig enig med dig.
Jeg håber at "mudderkasterne" tager dit indlæg til op til overvejelse,
og derved lader nyhedsgruppen vende tilbage til sit oprindelige formål
- debat om hunde, hvilket synes at være blevet glemt.

Med venlig hilsen

Mette

Fra : Verner

Dato : 14-03-03 22:55

Ja, det kan siges kort og godt !

Verner

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 15-03-03 22:00

Hej Renate

Jeg har bare en ting at sige til det du skriver her; " Jeg gad godt
vide, hvad der i den grad får dig, og i øvrigt også Jeannette, til at
mene at fordi i har huseret i gruppen i X antal år, så er i
uundværlige?"

-Jeg har ikke på noget tidspunkt ytret at jeg er uundværlig, vær sød
ikke at lægge mig ord i munden, det gør "hr. pu." temmelig tit
iforvejen og jeg vil godt være fri for den slags, tak.

Jeg mener vi ALLE har lov at være her, jeg gider bare ikke konstant
være genstand for en enkelt drengs personlige angreb,DET er jeg SÅ
træt af, og synes også man har ret til at forsvare sigselv når disse
personlige angreb bliver ved, hvordan ville du selv ha' det hvis du
selv var genstand for usagligheder og fordrejninger?

Jeg vil også have lov at have mine meninger og holdninger og vil til
enhver tid stå ved dem, ligesom "hr. pu." åbenbart har tilladelse til.

Mange hilsener og smil også fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 15-03-03 22:31

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at lægge mig ord i munden, det gør "hr. pu." temmelig tit
> iforvejen og jeg vil godt være fri for den slags, tak.

Hej Jeannette,

Ups, det var bestemt heller ikke meningen. Det var den her af Rinnie, jeg
var faldet over:

Citat:
[...]
/Citat

Det var slet ikke dig der skev dette, og jeg er naturligvis ked af, at have
lagt dig disse ord i munden. Herfor vil jeg gerne undskylde mange gange. *S*

> [...]
> personlige angreb bliver ved, hvordan ville du selv ha' det hvis du
> selv var genstand for usagligheder og fordrejninger?

Nej, det er tror jeg de fleste her har opfattet, efterhånden.
Uden at ville lyde hoven, så kommer jeg faktisk sjældent i den situation.
Skulle det alligevel ske, lader jeg aldrig diskussionen løbe sådan af
sporet. Jeg bøjer hellere af, netop fordi det genere så mange andre. I
værste fald gør jeg personen opmærksom på min utilfredshed ved at skive
privat.

> Jeg vil også have lov at have mine meninger og holdninger og vil til
> enhver tid stå ved dem, ligesom "hr. pu." åbenbart har tilladelse til.
>
> Mange hilsener og smil også fra
>
> Jeannette Svensson/asko

Det er lidt underligt at skulle besvare den slags. Er du da ikke sikker på,
at du må ha' lov til at fremføre dine meninger i dette forum? Det er da en
selvfølge, og ingen ville jo kunne nægte dig det. Men det er der heller
ingen der kan nægte Punisch. I øvrigt mener jeg at man bør afholde sig fra,
at give folk øgenavne. Det er i hvert fald ikke med til at nedtrappe
konflikten.

Mvh.

Renate

Fra : Ann K.

Dato : 16-03-03 14:51

Hejsa.
Lige en sidste kommentar fra min side, knyttet til de sidste to indlæg
fra hhv Jeannette og Reante....

>Nej, det er tror jeg de fleste her har opfattet, efterhånden.

Hæ - jo mon ikke... men jeg vil så også sige, at det faktisk er sådan,
at Jeannette med næsten 100% sikkerhed kan forvente en spand møg i
ansigtet fra Punish, lige så snart hun ytrer sig om ligegyldigt hvilket
emne! Møgfaldet drejer sig _ikke_ om det Jeannette "siger", men er
direkte rettet mod hendes person....
I nogle tilfælde har de to været rygende uenige - og det er faktisk OK i
et debatforum... Men det det er ikke OK, konstant at blive nedgjort og
tilsvinet i sådan en grad!
At Jeannette så desværre selv har så meget temperament at hun falde lige
i med begge ben og bliver næsten lige så svinsk selv.... ja - selv
ærkeengle kan miste deres tålmodighed! (Ikke at at jeg mener at
Jeannette er en ærkeengel! *sss*)

>Uden at ville lyde hoven, så kommer jeg faktisk sjældent i den
situation.

Hmmm - det gør jeg faktisk heller ikke... og jeg har da haft et par
heftige omgange med selveste Punish Tror nok at han stadig sidder og
ryster opgivende på hovedet af mine ideer mht dominans hos hunde! *sss*
Men vores diskussioner har altid været ført i et sobert sprog - også
fordi _jeg_ har bedt mig fritaget for at blive svinet til eller for den
sags skyld at blive "tiltalt" i en grov tone! Jeg bestræber mig nemlig
på selv at føre et ordentligt sprog.... og samtidig forsøger jeg at
undgå at blive personlig! På denne måde er jeg faktisk sluppet godt fra
at kalde diverse "opdragelsesmetoder" for dyremishandling! :) Helt uden
at de mennesker, som har brugt dem, har følt sig stødt - og meget ofte
sådan at de har spurgt om andre måder at gøre tingene på

"Gå efter bolden - og ikke manden!!!"

Mvh Ann - der nu skal lufte vovserne

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 17-03-03 12:59

Hej Renate

Tak for "rettelsen", alt tilgivet

Jeg prøver så vid muligt at styre eget temperament, men som nævnt ka'
det "skisme" være svært når det virkelig handler om at blive angrebet
fra samme person i ALT hvad man siger, så som Ann K. også skriver, kan
selv en engel få brug for at lukke damp af kedelen jeg prøver selv
at leve efter mottoet; man skal behandle andre som man selv gerne vil
behandles, derfor er det også uforståeligt når man udsættes for hetz
som punish er så god til, jeg er heller ikke tilhænger af øgenavne,
men har selv måtte stå for skud til mange forskellige navne fra
punish' side..

At skrive privat til denne person, fører vist heller ikke positiv
stemning med sig, da jeg jo har tilbudt mange gange at gå en fredelig
tur for at få løst op for denne hetz, men dette er heller ikke blevet
modtaget særlig pænt, så jeg synes jeg selv har gjort hvad jeg kunne
og alligevel ender det med samme resultat...

Jeg er klar over at jeg har ret til mine meninger, men det har ikke
lige virket som om at man har synes det har været ok for os der er
udsat for personlige udsagn må forsvare os fra det der bliver ytret,
da man så beder den forsvarende om at tale pænt, noget jeg mener man
bør bede den part der starter "krigen" om først, prøv nu at lægge
mærke til fremover hvor den der væmmelige tone starter HVER gang, der
bliver skrevet grimt...det er ikke så svært at se...

Og til sidst, tak Ann K. for de ting du skriver, du er en af dem der
har mødt mig og kender min person, er glad for at der trods alt er
flere der HAR lagt mærke til at det ikke er så skævt det jeg prøver at
gøre opmærksom på - når punish har set sig ond på en person, så er det
INTET der stopper ham i at føre en grim og ondsindet hetz, og han kan
slet ikke stoppe, og man kan ikke ændre holdning, det der er
sagt/skrevet, vil blive husket, trods det måske ikke er i den
sammenhæng så bliver det mistolket og brugt mod en...trist at opleve
når man er "offer" for den type personer..men at flere måske "blander"
sig og beder personen tale pænt, kan måske gøre en forskel, så falder
tiøren måske en dag, jeg synes selv det er dejligt at vi kan have
forskellige meninger og stadig føre en god debat uden grimme ord og
formuleringer, det er jo forskelligheden der gør at vi alle kan lære
mere hver dag om de dyr vi elsker at have i vores liv!

Det var alt for mig, mange hilsener,smil og fortsat solrig og glad dag
fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-03-03 15:15

> [...]
>som punish er så god til, jeg er heller ikke tilhænger af øgenavne,
>men har selv måtte stå for skud til mange forskellige navne fra

,,,,,,,,,,,,,,, du bliver jo ved hele tiden ! hele tiden snakker du
om mig ? er du helt besat eller hvad er det lige der sker ? gå dog ud
i solen og prøv om du kan blive i bedre humør, og glem mig lidt, og du
må altså leve med at blive sagt imod selv om det åbenbart kan være
meget hårdt. Hav en god dag i solen svenne )