Genre betegnelser
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 18-03-01 22:55

Nu er jeg jo ret så begjestret K´s Choice fan. Men jeg er lidt i tvivl om
hvordan jeg skal krakteriser deres musik. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg vil
kalde det rock. Men det er ikke rendyrket traditionel rock som f.eks.
Rolling Stones eller Deep Purple for lige at nævne nogle klassikere....

Det er heller ikke så poppet som Bryan Adams, som jeg også vil kalde rock.

Rock er jo en meget bred betegnelse, så hvad er der ellers. En kammerat har
set K´s Choice beskrevet som IndieRock. Men hvad er det?

Og er der nogen der har et bud på, hvad K´s Choice spiller....?

Kåre

Fra : Chris

Dato : 18-03-01 23:49

On Sun, 18 Mar 2001 22:54:32 +0100, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>kalde det rock. Men det er ikke rendyrket traditionel rock som f.eks.
>Rolling Stones eller Deep Purple for lige at nævne nogle klassikere....

I'm not an addict. Maybe that's a lie.

Jeg ville kalde K's Choise for narko-rock. Og det er sq nok meget lig
Rolling Stones, Oasis, Deep Purple og find selv på flere

Nej, der findes faktisk endnu en massebetegnelse for den slags rock,
der ikke er traditionel rock'n'roll: Alternativ Rock.

Udemærket hva'?

Ærlig talt tror jeg, at lige præcis rock-genren er blevet så udtværet,
at man ligeså godt kan kalde det hele for rock. Ellers skulle hver
eneste rockgruppe med udgangspunkt i 90'erne frem til nu have deres
egen genrebetegnelse: K's Choise, Radiohead, Echobelly og så videre
spiller jo hver deres fortolkning af rocken, og den ruller blot på
hver deres facon.

Jeg kalder K's Choise for "rock uden nerve". Sorry

Kærligst
Chris Hansen

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 19-03-01 00:00

"Chris" skrev i en meddelelse

> [...]
> egen genrebetegnelse: K's Choise, Radiohead, Echobelly og så videre
> spiller jo hver deres fortolkning af rocken, og den ruller blot på

Måske har du en pointe der - og derfor bliver bands altid sammenlignet,
fordi vi selvfølgelig og heldigvis har svært ved at palcere musik i
kasser.....

> Jeg kalder K's Choise for "rock uden nerve". Sorry

Du er på dybt vand min ven...... Det er verdens bedste rock band, tekster
der rykker, melodi der vil noget og fremragende stemmer fra både Sara og
Gert.

> Kærligst
> Chris Hansen

Er du i øvrigt ikke ham Chis fra nat radioen?

Kåre

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 19-03-01 10:40

"Kåre Weng Madsen" skrev i en meddelelse

>IndieRock. Men hvad er det?

Er der nogen der kan beskrive det.....?

Kåre

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-03-01 10:53

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> Er der nogen der kan beskrive det.....?

Det dækker vel oprindeligt over musik udgivet på uafhængige pladeselskaber
(independent - deraf indie), og dermed musik der er lidt mindre kommercielt
end "mainstream" musik. Men når bands som Garbage og Foo Fighters står som
indie rock på pladehylderne må man formode, at det mere dækker over "beskidt
/ kantet" rock, frem for musik fra de uafhængige. Jeg ved ikke, om man kan
komme så meget nærmere: En samle-kategori for rock, der ikke er mainstream.

/Nikolaj

Fra : peet_dk

Dato : 19-03-01 12:21

for mig lyder de som noget Post-Grunge ala. live m.m. Måske også lidt
alternativ Pop/rock

se:

indie pop: |blur m.m.|
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=C4557

indie rock: |sonic youth m.m.|
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=C2687

K's Choice:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=1K'S|CHOICE

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 19-03-01 12:45

"peet_dk" skrev i en meddelelse

> indie pop: |blur m.m.|
> [...]

Det var lige det jeg manglede.....Tak!

Kåre

Fra : Casio

Dato : 19-03-01 14:49

for mig lyder de som noget Post-Grunge ala. live m.m. Måske også lidt
> alternativ Pop/rock

hehe.... "for mig lyder det som...."
Ja, www.allmusic.com siger det er det ;p)

Men jow, det lyder meget rigtigt, hø hø......

Fra : peet_dk

Dato : 19-03-01 18:06

> Ja, www.allmusic.com siger det er det ;p)
ja, indrømmet jeg fik det der inde fra, men det er et _pisse_ godt udtryk
til bands som garbage, live, reef og ikke mindst silverchair. Sådan (for mit
syn) liiidt halvt kedligt grugr wannabe, nej kom hellere med noget indie
rock/lo-fi

også lige en OT: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bax3tk6sxwkrh
damn, det kan man ikke kalde et band *lol* Postgirobygget hvordan ser sådan
en bygning ud?

Fra : Casio

Dato : 19-03-01 18:13

nej kom hellere med noget indie
> rock/lo-fi

Hehe Peter - dig og dit LO-FI!!

Hvad er det egentlig nu det er?

Fra : peet_dk

Dato : 19-03-01 18:36

jaa.. Det kan du jo læse på min side......

Men det er noget der minder om indie-rock/indie-pop/4-spoles-optagelser/det
omvendte af hi-fi lyd B-) blandet godt sammen på kryds og tværs.

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-03-01 18:35

On Mon, 19 Mar 2001 18:05:35 +0100, peet dk wrote:

> http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bax3tk6sxwkrh damn, det
> kan man ikke kalde et band *lol* Postgirobygget hvordan ser sådan en
> bygning ud?

Det kan du se hér:
<http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=6&item=145876>

Bandets hjemmeside er her:
<http://postgirobygget.no/>

Mvh.

--
"I said to Hank Williams: How lonely does it get? Adam Sjøgren
Hank Williams hasn't answered yet" asjo@koldfront.dk

Fra : Gergen

Dato : 19-03-01 17:59

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:994q1t$udc$1@news.cybercity.dk...
> for mig lyder de som noget Post-Grunge ala. live m.m. Måske også lidt
> alternativ Pop/rock

Apropos: Hvordan kan man definere grunge? Og hvad er post-grunge i forhold
til "almindelig" grunge??

--
Christian
-----

Fra : peet_dk

Dato : 19-03-01 18:24

> Apropos: Hvordan kan man definere grunge? Og hvad er post-grunge i forhold
> til "almindelig" grunge??
taget fra allmusic.com:

"Using the sludgy, murky sound of the Stooges and Black Sabbath as a
foundation, Grunge was a hybrid of heavy metal and punk."

Well der var grunge sat på plads

"Post-Grunge emerged in the early '90s, after alternative music had broken
into the mainstream. Where nearly all of the original grunge bands had
strong ties to the indie-rock scene of the '80s, the post-grunge groups
built on the angst-ridden, heavy sound of Seattle grunge."

og post rock, læs www.allmusic.com hvis du vil læse mere, med flere
detaljer. Og brug napster hvis du vil have lyd smagsprøver.