Vægt af babyer??
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 13-03-03 08:54

Hej igen!!

Udfra tråden vægt ved fødslen er jeg nysgerrig. Jeg ved min søn er ret stor
af sin alder. Da han var 3 mdr vejede han 7720 g og var 62 cm.
Datteren var 6850 g og 65 cm lang da hun var 5 mdr.

Knus
Heidi Bojsen

Fra : Rikke & Brian

Dato : 14-03-03 15:09

Hej.
Jeg kiggede lige efter i sundhedsplejerskens papirer, og da vores dreng var
3 måneder målte han 67cm og vejede 6650g. Dengang var han lang og slank. Det
er han ikke mere. Han blev målt og vejet sidste onsdag, og han er 7 måneder
nu. Han målte 73cm og vejede 10 1/4 kg. Han er faktisk lige så stor som et
barn på 1 år. Men både min kæreste og jeg er rimelig høje, så....! Vi har
fået at vide, at sådan som min kæreste og jeg ser ud, så ville det være
mærkeligt, hvis vi havde fået et lille barn. Eller rettere at høje forældre
giver et langt barn. Men jeg tror nu, at det er meget normalt, at børnene
bliver større og større i dag. Men der er vist også som regel stor forskel
på piger og drenge. Men det er vel bare godt, at de er lidt store i det, når
de er små, er det ikke ? Når først de begynder at kravle og gå, så
forsvinder bodegavommen jo ret hurtigt, det har jeg da set mange eksempler
på.

Hilsen Rikke.