Skærme
Fijala 3554
Godt gået Sony!
Fra : Madsen

Dato : 18-03-01 22:47

Hej,

Tja så gik der alligevel en hel del måneder før Sony endelig frigav
en inf-fil og ICC profil til deres FW-900. Den har jeg dælme
ventet længe på, men nu kan den altså findes her:
<http://www.ita.sel.sony.com/support/displays/displayinf_2.html>

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Dr. Ralph

Dato : 19-03-01 06:31

On Sun, 18 Mar 2001 22:46:45 +0100, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>en inf-fil og ICC profil til deres FW-900. Den har jeg dælme
>ventet længe på, men nu kan den altså findes her:

Selfølgelig kan jeg godt forstå, at du syntes det er godt gået gået af
Sony - for du har ventet længe på den - men helt ærligt - verdesn
største skærmproducent og verdens største producent af HIFI og video
udstyr sender den første helt flade Wide monitor i 24' på markedet
UDEN en .inf fil - og så går der næsten et halvt år før den kommer.

Så råber man ikke hurra og "godt gået Sony" - syntes nærmere man burde
udbryde: PINLIGT - FLOVT - FOR DÅRLIGT - RINGE - PÅ HØJE TID

Har du stadig ikke problmer med den vekslende dotpitch (0,23- 0,27) ??

Kan du virkelig ikke skelne tekst i midten af skærmen (hvor der 0,23)
og tekst ude i mod kanten (hvor dotpitch er 0,27) - hvis ikke, så er
jeg tilbøjelig til at tro, at Sony overreagre, når de angiver dotpitch
på denne skærm - i en anmeldelse på www, kunne anmelderen heller ikke
skelen midten fra kanten på FW900.
Kører du 1900*1600, og står det stort nok ?
Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 19-03-01 14:14

"Dr. Ralph" <dr.ralph@remove.mail.com> skrev:

> Så råber man ikke hurra og "godt gået Sony" - syntes nærmere man burde
> udbryde: PINLIGT - FLOVT - FOR DÅRLIGT - RINGE - PÅ HØJE TID

Nej og jeg burde nok have brugt en smiley af en art der viste ironien i
min udtalelse, for det var faktisk ironisk ment, men nu kan jeg godt se
at det egentlig ikke var nemt for andre end mig selv at vide!
Jeg synes sgu også det er dårligt at man skal vente så længe.
Specielt til en skærm i den prisklasse. Der burde have ligget en
forgyldt CD i bunden af kassen med en driver der passer nøjagtig,
men nej.

> Har du stadig ikke problmer med den vekslende dotpitch (0,23- 0,27) ??

Nej, overhovedet ikke. Jeg kan ikke se forskel selvom jeg har prøvet
ihærdigt at få øje på den!

> [...]
> jeg tilbøjelig til at tro, at Sony overreagre, når de angiver dotpitch
> på denne skærm - i en anmeldelse på www, kunne anmelderen heller ikke

Det kan jeg altså heller ikke.

> Kører du 1900*1600, og står det stort nok ?

1900x1600 er ikke et widescreenformat, så det kører jeg ikke i.
Nogle gange kører jeg 1920x1200 som også er anbefalet opløsning,
men skal jeg være ærlig, så er det 1600x1024 der passer mig bedst
både hvad angår størrelse på ikoner og tekst og derved den afstand
jeg kan tillade mig at sidde fra skærmen. Jeg har erfaret at man ikke
skal gå alt for tæt på den lyskasse. Det er ikke godt for øjnene.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)