MS Windows
briani 27239
Problem med afvikling af program på bruger~
Fra : Jens S

Dato : 13-03-03 22:27

Hej

Jeg har lige installeret ProTools LE på en PC med windows XP. Installationen
foretog jeg på administratorkontoen og forløb fint. Programmet virker fint
når jeg kører det fra administratorkontoen, men når jeg prøver fra en konto
med brugerrettigheder vil det ikke starte op.

Er der et sted i windows, hvor man kan give tilladelse til brug af
programmer?

Jens

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-03 22:34

Jens S skrev:

>Jeg har lige installeret ProTools LE ...

>Er der et sted i windows, hvor man kan give tilladelse til brug af
>programmer?

Ja, Du kan gøre alle brugerne til administratorer.

Nu kender jeg ikke det der ProTools, men det lyder som noget kun
en admin skal rode med. Hvad kan det egentlig?

--
Bertel

Fra : Jens S

Dato : 14-03-03 13:35

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
> Jens S skrev:
>

> Ja, Du kan gøre alle brugerne til administratorer.

Det vil jeg meget gerne undgå, da det er en computer som står frit fremme på
min arbejdsplads, og jeg vil gerne have styr på hvem der kan gøre hvad mht.
installationer og den slags.

> Nu kender jeg ikke det der ProTools, men det lyder som noget kun
> en admin skal rode med. Hvad kan det egentlig?

Det er et harddiskrecording-program. Det er det program, som 50% af alt
popmusik bliver lavet på nu om dage. Det kører kun med noget tilhørende
hardware (PCI-kort) som er forholdsvis dyrt (samme princip som Avid
videoredigering, hvis du kender det).

Er der ikke noget med at man kan give en brugerkonto
administratorrettigheder til enkelte programmer?

Jens