MS Windows
briani 27239
Format.com Diverse udgaver?
Fra : BHR

Dato : 13-03-03 18:37

Gang på gang har jeg problemer med format-kommandoen, fordi win98 eller
win98SE eller andre versioner bliver sammenblandet med en forkert
format-version.

Er der een der har styr på hvilken format-version der passer sammen med de
forskellige styresystem-udgaver?

Fra : Henning Sørensen

Dato : 13-03-03 19:50

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> format-version.
>
> Er der een der har styr på hvilken format-version der passer sammen med de

Hvis du nøjes med at bruge den version af format.com der kommer ned på
startdisketten,
så passer den hver gang du booter fra den - med andre ord :
boot fra en startdiskette når du har brug for at formattere harddiske.
Det er ihvertfald min konklusion - også efter at have rodet rundt med
diverse start-og dos disketter
i starten af Win9x tiden.

/Henning, Sydfyn.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-03-03 21:27

BHR skrev:

>Er der een der har styr på hvilken format-version der passer sammen med de
>forskellige styresystem-udgaver?

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet.

Hvis du har et hav af forskellige styresystemer, så bed dem om at
lave en bootdiskette. Den vil automatisk passe til det system der
laver den, og den format.com der ligge på disketten kan afvikles
når du booter fra disketten. Mærk disketten med den præcise
version der har lavet den.

Min bekendt skulle et vilkårligt 98-bootsystem kunne afvikle en
vilkårlig 98-format.com (og tilsvarende), men jeg har ikke prøvet
det i praksis.

Men du kan også bare nøjes med at lave én bootdiskette. Det er
ligegyldigt hvilket system der er aktivt når man formatterer hvis
vi snakker ren FAT.

Beskriv evt. dit problem mere præcist.

--
Bertel