50 års fødselsdag
Fra : Linux Debian/GNU

Dato : 18-03-01 22:26

err... hejhej

jeg skal snart ud at købe et hel masse cd'ere fordi min far bliver 50...
der skal jo spilles noget musik sådan et sted.... er der ikke nogle som
kan hjælpe mig med at lave en liste over noget godt musik man kan høre
sådan et sted... der skal jo være noget stille musik ved spisningen... og
så noget sweethearts lignende til dance ... please help... hvis ikke for
mig... så for min far, han bliver ½*100... så det er jo en betydningsfuld
dag ...

hejhej

håber nogle vil hjælpe :)

Fra : KASPER

Dato : 19-03-01 09:54

"Linux Debian/GNU" <geekdk@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
for
> mig... så for min far, han bliver ½*100... så det er jo en

En alternativ idé. Da min far fejrede de havlt 100, så lejede vi en
jukebox, der var loaded med et bredt udvalg af musik. På
http://www.dpsparty.dk/ kan du læse mere...

De fleste festdeltagere var begejstrede for denne mulighed for selv at
vælge mudik og lydkvaliteten er rimelig.

--
KASPER

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 19-03-01 12:44

> [...]
> sådan et sted... der skal jo være noget stille musik ved spisningen... og
> så noget sweethearts lignende til dance ... please help...
Hej
Du må igang med en større research....for hvad kunne/kan din far lide af
musik?

Var han til pop eller pigtråd i 60erne? Pop..så er et godt bud jo Elvis,
Cliff Richard, Shadows, Niel Sedaka ( har mange stille numre), Beatles,
Millie, Herman Hermits, Brenda Lee, Hollies, Dusty Springfield, Monkees,
Equals, Beahc Boys, Four Seasons,.....og ikke mindst et hav af
soulstjerner..som Sam Cooke, Sam& Dave, Martha Reeves, James Brown.
Eller fra de hjemlige himmelstrøg: Defenders, Hitmakers, Sir Henry and his
Butlers, Peter Belli og Rivalerne, Red Squares.
Var han til mere rock eller pigtråd, så kan det hedde Rolling Stones, Small
faces, Chuck Berry , Eller flowerpower-tiden, med Simon& Garfunkel, Scott
McKenzie, Flowerpot Men, Country Joe and the Fish, Joe Cocker, Jimi Hendrix,
Doors,
Lyttede han til Dansktop, dengang det var stort omkring 1970? så er det
Dario Campeotto, Bjørn Tidemand, Birthe Kjær, Anette Klingenberg, Gustav
Winckler o.s.v. du skal have fat i.
Var han til disko i 70erne....så hed det Sweet, Slade, Bee Gees, Gloria
Gaynor, Silver convention, Donna Summers, Manhatten Transfer ( ku' godt
bruges som dinnermusik) o.s.v.

Eller var han til underholdningsmusikken..så er James Last eller Ole Erling
jo selvskrevne.
Var han mere til den danske rock i 70erne, tja..så er der jo Gnags, Malurt,
Jomfru Ane band, Bifrost, Røde Mor, ..........

Det er så'en lige hvad jeg kan komme i tanke om. hurtigt.......håber det
hjælper dig lidt på vej..ellers må du jo skrive igen..God fornøjelse med
musikjagten.
( Du kunne jo også løse "problemet" ved at hyre levende musik til festen.Der
er jo vildt mange musikere i dette land, så mon ikke der også er nogen der
kan ramme din fars musiksmag og være med til at gøre det hele lidt sjovere

Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk

Fra : Linux Debian/GNU

Dato : 19-03-01 14:14

Tak for hjælpen begge... det er rart når man selv er gået fast... så
mange takker :)