MS Windows
briani 27239
thumb-nail kaos i XP
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-03-03 11:31

Jeg har nogle digi-billedfiler i mapper i stifinder, den er
pludselig begyndt at flytte rundt på billederne, filnavnet passer
godt nok (viser det billede der hører til navnet) men på
thumbnailen er der et andet billede (fra den samme mappe), men
fidusen er ligesom væk, når man ikke kan vælge efter billedet.
har nogen en løsning, - ctrl-c -??
mvh Ebbe

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-03-03 13:17

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i melding
> [...]
> thumbnailen er der et andet billede (fra den samme mappe), men
> fidusen er ligesom væk, når man ikke kan vælge efter billedet.
I alle mapper finnes det en fil som heter thumbs.db.
Det er den som inneholder thumbnail bildet som brukes av stifinderen.
Slett filen, Windows oppretter den automarisk selv på nytt når du åpner
mappen i stifinneren.
Det kan ta litt tid før alle thumbnailbildene kommer på plass, hvis det er
mange filer i mappen.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-03-03 14:01

On Thu, 13 Mar 2003 13:17:19 +0100, "Asle Bjerva"
<abuse@hotmail.com> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i melding
klip
> [...]
>mappen i stifinneren.
>Det kan ta litt tid før alle thumbnailbildene kommer på plass, hvis det er

Undskyld, men jeg kan ikke finde en fil som hedder thumbs.db.
hvordan finder jeg den, den står til "vis skjulte filer og
mapper", jeg er langt fra EDB expert
mvh Ebbe

Fra : Edmund

Dato : 14-03-03 04:56

Ebbe Hansen wrote:

> [...]
>
> Undskyld, men jeg kan ikke finde en fil som hedder thumbs.db.
> hvordan finder jeg den, den står til "vis skjulte filer og

Du skal også fjerne krydset ud for "skjul beskyttede
operativsystemfiles"

--
Mvh Edmund

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 14-03-03 10:40

On Fri, 14 Mar 2003 04:55:41 +0100, "Edmund" <edm@os.dk> wrote:

>Du skal også fjerne krydset ud for "skjul beskyttede
>operativsystemfiles"

Mange tak for svar, der var den jo
mvh Ebbe