MS Windows
briani 27239
XP Product Key
Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 12-03-03 22:13

Jeg fik min første PC nogen sinde i fredags, en Shuttle-X med
preinstalleret OEM XP Home Edition. PC'en installerede jeg i et lille
lokalt netværk sammen med min RISC OS maskine og alt kørte fint
indtil mandag, da jeg pludselig fik denne meddelelse:

'Since Windows was first activated, the hardware on the computer has
changed significally. Due to these changes, Windows must be
reactivated within 3 days. Do you want to reactivate Windows now?'

Yes. Installerer modem, mus og keyboard, kalder op og typer nøglen:

'according to our records the number of times you can
activate windows with this product key has been exceeded. The product
key can be found on the label attached to you computer'.

Mærkeligt at den henviser til en nøgle der ikke duer. Forhandleren i
England er lidt i vildrede, da ingen af os har ændret noget
'significally'.

Kan man mon på lovlig vis få lidt henstand, bare et par dage, indtil
vi får løst problemet?

--
RISC OS 4.02

Fra : Thomas

Dato : 13-03-03 07:59

<juletrae@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'significally'.
>
> Kan man mon på lovlig vis få lidt henstand, bare et par dage, indtil

Der er nu intet speceilt ved det, udover at windows opfører sig en lille
smule mærkeligt, men det du kan gøre er at få fat i din windows cd.
Eftersom du har købt den med winxp præinstalleret, har du velsagtens også
fået en cd med, hvorpå styresystmet ligger.
Ring eller brug internettet til kontakte windows xp support, der giver dig
en ny aktiveringskode.

Dette system er lavet for at undgå at man bare installere win xp på en amsse
maskiner.
At de så uden problmer bare giver dig en ny koe, uden at stille spørgsmål,
er så meget fint.
I min verden kunne de nu godt have sparet forbrugeren for den ret
unødvendige problematik, da den på sin vis e rvirkningsløs.

--
Med Venlig Hilsen

Thomas
Check mig og kværnen ud her::