MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fysisk og tilgængelig hukommelse.
Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 12-03-03 20:34

Jeg monterede selv yderligere 256 MB hukommelse så der ialt er 512 MB.

Systemoplysningerne siger imidlertid:

Navn på operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition
Version 5.1.2600 Service Pack 1 build 2600
Navn på producent Microsoft Corporation
Systemnavn JKJ
Systemproducent MEDIONPC
Systemmodel AWRDACPI
Systemtype X86-baseret PC
Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 7 GenuineIntel ~2672 Mhz
BIOS-version/dato Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 11-09-2002
SMBIOS-version 2.3
Windows-mappe C:\WINDOWS
System-mappe C:\WINDOWS\System32
Startenhed \Device\HarddiskVolume1
Landestandard Danmark
Abstraktionslag for hardware Version = "5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)"
Brugernavn JKJ\Jørgen
Tidszone Rom, normaltid
Fysisk hukommelse i alt 512,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse 233,41 MB
Virtuel hukommelse i alt 1,72 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse 1,22 GB
Plads til sidefil 1,22 GB
Sidefil C:\pagefile.sys

Den fysiskke hukommelse opgives til 512,00 MB, men den tilgængelige fysiske
hukommelse er til min forundring kun på 233,41.
Er det normalt? eller er der noget galt?

hilsen, og jeg afventer spændt på din mening.
Jørgen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-03 20:56

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hukommelse er til min forundring kun på 233,41.
> Er det normalt? eller er der noget galt?
>
> hilsen, og jeg afventer spændt på din mening.

Det er helt normalt. Den tilgængelige hukommelse er den p.t. ledige
hukommelse. Så 512 - 233 = forbrug p.t.
XP er storforbruger af hukommelse. Det skulle så til gengæld hjælpe på den
generelle hurtighed og tilgangstid til forskellige processer.
Prøv at trykke på ctrl+alt+del. Der kan du på fanen processer se, hvad der
stjæler din hukommelse.

Kurt

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 12-03-03 23:24

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> generelle hurtighed og tilgangstid til forskellige processer.
> Prøv at trykke på ctrl+alt+del. Der kan du på fanen processer se, hvad der

Tak for info
Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 09:59

In dk.edb.system.ms-windows, Jørgen Jørgensen <jjgas@tdcadsl.dk> says...
> Tak for info
> Jørgen

Kunne du ikke klippe overflødig tekst væk inden du svarer?
Det gør tingene mere overskuelige at læse.

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-03-03 21:01

Jørgen Jørgensen 's insignificant opinion was stated in:
> [...]

> fysiske hukommelse er til min forundring kun på 233,41.
> Er det normalt? eller er der noget galt?

Det betyder blot at du ganske rigtigt har 512MB og at de (512-233=)279
allerede er i brug af windows. Helt normalt.279MB kan virke af meget, men
XP har det med at rane til sig når der er rigeligt med frie resourcer. Jeg
kører med 256MB ram, og her har XP ranet de de 179MB til sig (med en del
programmer åbne).

--
/Sune
Fac ut vivas!

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 12-03-03 23:23

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører med 256MB ram, og her har XP ranet de de 179MB til sig (med en del

Mange tak for info
Jørgen

Fra : Gevaldi

Dato : 13-03-03 10:20

Jørgen Jørgensen skrev:
> Mange tak for info
> Jørgen

Der er overhovedet ingen grund til at du
medtager både dit oprindelige indlæg og
hele svaret når du kun skriver som
ovenstående.
Du er på en pæn og høflig måde blevet
bedt om det en gang, men hvis du
fortsætter i "samme skrue", så ender
det med at du bliver henvist til folks
killfilter.

Læs venligst mit link til citatteknik.

Fut dk.admin.netikette

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.