MS Windows
briani 27239
formatering af HD driller :o(
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-03 19:59

Jeg vil gerne formatere en partition på den ene af mine harddisks. Den
harddisk hvor partitionen der skal formateres er, er ikke den harddisk
hvorpå der er installeret Windows XP.

Når jeg i "my computer" højreklikker på drevet, så får jeg denne besked:

"Windows cannot format this drive. Quit any diskutilities or other programs
that are using this drive and make sure that no window is displaying the
content of this drive. Then try formatting again"

Jeg er ret sikker på der ikke er nogle programmer der bruger drevet, da der
ingen ting er derpå, men hvordan undersøger jeg om det er tilfældet? I task
manager er der en hel liste over programmer der kører, selv fra start. Jeg
aner ikke hvilke der kan have kik på min hard disk. Er der nogen er har et
bud på hvordan jeg får den formateret til NTFS. Den er FAT32 nu.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-03 20:28

"Christian M. Nielsen" <christian(AT)cmnielsen(DOT)dk> skrev:

>"Windows cannot format this drive. Quit any diskutilities or other programs
>that are using this drive and make sure that no window is displaying the
>content of this drive. Then try formatting again"

Der ligger ikke en swapfil på drevet?

>aner ikke hvilke der kan have kik på min hard disk. Er der nogen er har et
>bud på hvordan jeg får den formateret til NTFS. Den er FAT32 nu.

Administration - Computeradministration - Diskhåndtering -
Formatering ... <højreklik> - vælg filsystem og
ekspresformatering.

Men den mulighed er sikkert også låst af.

--
Bertel

Fra : Gevaldi

Dato : 12-03-03 20:31

Bertel Lund Hansen skrev:

> Der ligger ikke en swapfil på drevet?

> Administration - Computeradministration - Diskhåndtering -
> Formatering ... <højreklik> - vælg filsystem og
> ekspresformatering.

Kan man det, skal det ikke converteres til
NTFS?

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Edmund

Dato : 12-03-03 20:47

Gevaldi wrote:

> Kan man det, skal det ikke converteres til
> NTFS?

Man kan godt formatere.

Christians problem er sikkert at, det er Denne computer der bruger
drevet. Luk Denne computer, så der kun er formateringsmenuen og vent et
par sekunder.

--
Mvh Edmund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-03 21:07

Gevaldi skrev:

>Kan man det, skal det ikke converteres til
>NTFS?

Vælg filsystem ...

--
Bertel

Fra : Jens S

Dato : 12-03-03 20:40

"Christian M. Nielsen" <christian(AT)cmnielsen(DOT)dk> wrote in message
> [...]
> aner ikke hvilke der kan have kik på min hard disk. Er der nogen er har et
> bud på hvordan jeg får den formateret til NTFS. Den er FAT32 nu.

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand.

Jens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-03-03 21:10

Det kan f.eks. være fordi, disken i sin tid er lavet som en systemdisk. Der
kan også være problemer med, at win xp f.eks. kommunikerer med en system
restore mappe på drevet og andre irriterende ting.
Men eftersom den er formatteret i forvejen, behøver du ikke at gøre det
igen. Du kan bare konvertere den i stedet for.
Hvis det f.eks. er dit d-drev skal du gøre følgende:
Start-kør skriv cmd Enter
Så kommer du ud i en kommandoprompt, hvor du skriver

convert d:/fs:ntfs

Udskift d med det aktuelle drevbogstav.
Så konverterer den til nfts. Det kan være en nyttig kommando at kende, da
man kan konvertere et drev med filer, uden at man mister data.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-03 06:34

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message
> [...]
> Så konverterer den til nfts. Det kan være en nyttig kommando at kende, da
> man kan konvertere et drev med filer, uden at man mister data.

Dette virker fint. tak.