MS Windows
briani 27239
Win2k domæne logon på Linux Samba fil serv~
Fra : Jan Jensen

Dato : 12-03-03 18:22

Hej

Er her nogen som ved hvad der skal tilføjes i smb.conf,
for at denne disiplin kan lykkedes?

Samba serveren kan fint ses og arriveres via "andre computere",
men jeg ville gerne kunne få dette domænelogon til at funke også.

PS: Er crosspostet i dk.edb.system.ms-windows.server da jeg er lidt i tvivl
om dette egentlig er den korrekte gruppe.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Chris

Dato : 14-03-03 01:17

On Wed, 12 Mar 2003 18:21:37 +0100, "Jan Jensen" <blaaberg@image.dk>
wrote:

> [...]
>
>Samba serveren kan fint ses og arriveres via "andre computere",
>men jeg ville gerne kunne få dette domænelogon til at funke også.

Prøv at starte SWAT. Så har du en grafisk brugerflade til at editere
smb.conf på http://localhost:901. Så skulle det være mere indlysende,
hvad du skal gøre for at sætte Samba op til at være NT domæne server.

Venligst
Chris

Fra : Jan Jensen

Dato : 14-03-03 08:25

> Prøv at starte SWAT. Så har du en grafisk brugerflade til at editere
> smb.conf på http://localhost:901. Så skulle det være mere indlysende,
> hvad du skal gøre for at sætte Samba op til at være NT domæne server.

Næh, jeg har det fint med at editere i smb.conf.
Jeg har blot jagtet de vise sten på hvordan dette kan lade sig gøre. Følger
jeg
henvisningerne fra samba.org virker det ikke.
Der er ikke noget problem med at logge på fra win98 computerne, men win2k
domænelogon vil ikke.
Jeg får: "De angivne ligitimationsbeskrivelser er i konflikt med de
eksisterende" uanset hvad jeg logger på med af overordnet brugernavn.

Jeg har tidligere fået et par tip ang. tilføjelser i smb.conf, men det har
jeg
desværre fået forlagt, og det er ikke længere at finde på newsserveren.

Venlig hilsen Jan Jensen