MS Windows
briani 27239
Beskyttet lagringsplads
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 12-03-03 16:20

Hejsa!
Jeg har oplevet nogle problemer som jeg mener hænger primært på Internet
Explorer. Det drejer sig om nogle roaming brugere der normalt arbejder på en
Windows NT4 WS med IE55SP2 op mod en NT4 server. Af og til logger de brugere
på en computer med Windows 2000 og IE6SP1.
Efter en bruger har været logget ind på Windows 2000 computeren begynder der
er komme en boks frem når de surfer og nogen gange ved login. Boksen hedder
"Beskyttet lagringsplads" og har denne tekst:

"Funktionen Beskyttet lagringsplads bruger adgangskoden til Windows til at
beskytte dine private data.
Beskyttet lagringsplads har registreret data,. der er oprettet med en
tidligere version. Hvis du stadig vil bruge disse data, skal du skrive din
adgangskode til Windows nedenfor.
Windows-adgangskode:"

Jeg har prøvet at indtaste mange forskellige koder, men ingen virker. Jeg
har prøvet at opgradere til IE6SP1 på NT4 computeren - der fjernede nogle af
de tilfælde hvor boksen kommer op, men slet ikke alle.
Har søgt på M$, men kan ikke finde noget - heller ikke på Google

Er der andre der har oplevet det og evt. ved hvad vi kan gøre for at undgå
boksenes fremtog?!?

Jesper

Fra : Preben Bensen

Dato : 19-05-03 13:16

Hej Jesper

Vi har oplevet samme problem og fandt endelig noget i MS Knowledge Base
artikel 264033. Vores problem var i en IE55, men selvom artiklen kun siger
IE50 prøvede vi at følge artiklen. Vi ophøjede den pågældende bruger
midlertidigt til lokal administrator og fuldførte Workaround logget på med
denne bruger. Vi var lidt i tvivl om det var undernøgler eller nøglen vi
skulle slette, men vi tog det fulde skridt og slettede hovednøglen Protected
Storage System Provider.

Det hjalp og vi har nu en (endnu) glad(ere) bruger.

Preben Bensen