MS Windows
briani 27239
Lydoptager i XP: Kan den ikke optage en ly~
Fra : Lene Mikkelsen

Dato : 12-03-03 11:31

Hej!

Der er indbygget en lydoptager i Windows XP!

Hvorfor virker den ikke her hos mig, når jeg klikker på en lydfil på en
hjemmeside ???

Kan den indbyggede lydoptager overhovedet ikke optage en lydfil, som
afspilles fra en hjemmeside???

Prøv at klikke ind på
http://www.peakenglish.com/exec/slangSearchForm?command=detail&wordId=32998

Prøv at klikke på ikonet ud for "hear it"

Der afspilles en sætning i mine højtalere, men Lydoptageren kan ikke optage
lyden.
Hvorfor?
Og hvad kan jeg gøre?

Jeg bliver virkelig glad for alt hjælp!

Lene Mikkelsen
2600 Glostrup

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 12-03-03 19:22

"Lene Mikkelsen" <nobody@nobody.dk> wrote in message
> [...]
>
> Prøv at klikke på ikonet ud for "hear it"
>
> Der afspilles en sætning i mine højtalere, men Lydoptageren kan ikke
Nu har jeg ikke meget forstand på det, men kunne det tænkes at den var lavet
til at optage lyden fra en mikrofon tilsluttet til lydkortet ?

Venlig Hilsen
Morten

Fra : M.Kay

Dato : 13-03-03 16:25

I know it's awful, but Morten Lundstrøm wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> "Lene Mikkelsen" <nobody@nobody.dk> wrote in message

> http://www.peakenglish.com/exec/slangSearchForm?command=detail&wordId=
3
> 2998

Nu er der ikke noget "hear it" ikon når jeg følger linket, men måske du
kan benytte et højreklik på ikonet og vælge "save target as"?

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Edmund

Dato : 12-03-03 20:26

Lene Mikkelsen wrote:

> Der afspilles en sætning i mine højtalere, men Lydoptageren kan ikke
> optage lyden.
> Hvorfor?

Det er fordi du ikke har fortalt lydkortet hvor den skal optage fra.

Højreklik på højtalericonet nede ved uret og åben indstillinger for lydstyrke.

Vælg indstillinger i menulinjen og vælg egenskaber.
Vælg indspilning, klik ok (se mulighederne inden du klikker ok)

Nu skal du så vælge at du vil optage det du hører i højtalerne og det kan hedde noget forskelligt alt efter hvilket lydkort du har.
Det kan f.eks hedde Stereo Mix eller "what u hear"

Nogle ældre lydkort har ikke denne mulighed, så her skal man have fat i programmet Total Recorder

--
Mvh Edmund

Fra : Lene Mikkelsen

Dato : 13-03-03 06:05

Hej Edmund!

Tak for svaret!

> Nogle ældre lydkort har ikke denne mulighed, så her skal man have fat i
programmet Total Recorder

Jeg tror ikke mit lydkort har det. Der er følgende muligheder:
Optagelsesmixer, ZV-lyd, AUX, Mikrofon, Line in, CD-lyd, MIDI.
Jeg hakker allesammen ud, men det virker stadig ikke!

Så jeg skal nok ha' fat i programmet Total Recorder!

Er det shareware?

Fra : Edmund

Dato : 14-03-03 02:43

Lene Mikkelsen wrote:
> [...]
> Optagelsesmixer, ZV-lyd, AUX, Mikrofon, Line in, CD-lyd, MIDI.
> Jeg hakker allesammen ud, men det virker stadig ikke!

Man kan kun sætte hak i en ting af gangen, ellers er du ikke kommet til
den rigtige menu.
http://home20.inet.tele.dk/edworks/mix.png

For at få alle muligheder skal du sætte kryds i alle i den lodrette
afkrydsningsmenu der kommer ved.:
http://home20.inet.tele.dk/edworks/indlyd.gif

> Så jeg skal nok ha' fat i programmet Total Recorder!
>
> Er det shareware?

Ja det er shareware, du kan kun optage 40 sekunder, hvis du ikke
registrerer programmet

--
Mvh Edmund