Problemer med Linksysrouter
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-03 15:15

Jeg TDC Bredbånd med deres almindelige (ikke-trådløse) Linksysrouter. Flere
gange har jeg oplevet at min forbindelse "dør", og døden skyldes, at
forbindelsen til routeren forsvinder. Pludselig kan jeg ikke pinge routeren.
Jeg tænder og slukker så routeren, og så virker forbindelsen fint igen.

Hvis problemet bare opstod en gang i mellem kunne jeg leve med det. Men
problemet er, at forbindelsen til routeren dør meget ofte - nogle gange
flere gange om dagen! Det kan da ikke passe, vel?

Hvis nogen har et godt forslag som kan afhjælpe mig problemet, ville jeg
være taknemmelig

Esko

Fra : Nick

Dato : 13-03-03 15:23

"Esko" <esben(a)ezben.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg TDC Bredbånd med deres almindelige (ikke-trådløse) Linksysrouter.

Jeg havde problemer med den samme router, ringede til kundeservice lige
efter middagsmaden, og næste dag kom Postmand Per med en ny router og en
forudbetalt returpakke. Det var ret flot service, synes jeg.

Det bedste er, at jeg glemte at aflevere kassen på posthuset (reglerne siger
at man bliver faktureret en ny router efter 14 dage), og da jeg fandt den i
reolen 1 måned senere, ringede jeg brødbetynget ind og fik at vide, at det
var bare helt i orden, jeg skulle bare sende den afsted en af dagene.

Bravo, TDC!

/N

Fra : anders larsen

Dato : 14-03-03 16:15

Hej
Jeg sidder i store problemer med Linksys cabel router, jeg fik at vide i tcd
butikke på falkoner allé at det var den bedste til at sætte et netværk op
med bare følg instruktionen, jeg har 2 pc´er der "bare" skulle sættes i
forbindelse med hinanden, de går fint på nettet men kan ikke finde hinanden
på netværk, da jeg så så jeres svar i denne gruppe, ringede jeg til
webspeed, men de sagde blot at de ikke servicerede netværk. Så nu ligger jeg
inde med en router til 700,-kr. som jeg faktisk lige så godt kunne være
foruden.
hilsen
Anders

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-03-03 17:15

"anders larsen" <aol@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> inde med en router til 700,-kr. som jeg faktisk lige så godt kunne være

Prøv at forhør dig hos en netværkskonsulent og spørg hvad han tager i timen
for at fixe et netværk, så finder du ud af hvorfor der ikke ydes gratis
netværksopsætning hos ISPer

Det er en dyr dyr tjeneste.

Prøv at spørg i netværksgruppen, her er der faktisk gratis "konsulent
bistand"

VH
Peter

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-03-03 17:17

> [...]
> netværksopsætning hos ISPer
>
> Det er en dyr dyr tjeneste.
>
> Prøv at spørg i netværksgruppen, her er der faktisk gratis "konsulent

Rettelse, opret en tråd i denne gruppe, så er jeg sikker på at der er hjælp
at hente

VH
Peter

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-03-03 20:49

anders larsen wrote:

> Jeg sidder i store problemer med Linksys cabel router, jeg fik at
> vide i tcd butikke på falkoner allé at det var den bedste til at
> sætte et netværk op med bare følg instruktionen,

Hvad var instruktionen?

> jeg har 2 pc´er der
> "bare" skulle sættes i forbindelse med hinanden, de går fint på
> nettet men kan ikke finde hinanden på netværk,

Du har nok ikke fået installeret fil- og udskrifts-deling (server
service) på dem. Nøjagtig HVAD er der at se som værende installeret hvis
du højreklikker på "andre komputere" og vælger egenskaber?

> [...]
> de ikke servicerede netværk. Så nu ligger jeg inde med en router til
> 700,-kr. som jeg faktisk lige så godt kunne være foruden.

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *

Fra : anders larsen

Dato : 16-03-03 21:07

Hej
Takker for hjælpen, efter adskellige forsøg nåede jeg ned i guiden
netværksforbindelse til denne computer har direkte adgang til internettet,
jeg har ikke netværk endnu, så virkede den, men ikke med firewallen slået
til!

hilsen
anders