IRC hjælp
Fra : Per Madsen

Dato : 12-03-03 23:46

Er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig med IRC. Jeg har dl Ircle
men kan ikke connecte til nogen servere. I Preferences->Servers, har jeg
sat serveren til irc.irczone.dk#macintosh, og porten står til 6667.Er
det OK? Hvad skal der stå i "Preset name" eller det er måske ligemeget?
Jeg får hele tiden beskeden:"Host lookup failed"!!
Nogen der kan hjælpe

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : gunner carstens

Dato : 13-03-03 00:50

Per Madsen wrote:
> Er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig med IRC. Jeg har dl Ircle
> men kan ikke connecte til nogen servere. I Preferences->Servers, har jeg
> sat serveren til irc.irczone.dk#macintosh,
Mon ikke det kun skal være irc.irczone.dk
Så kan man vælge channel når man ér kommet ind på serveren.
mvh Gunner

Fra : Per Madsen

Dato : 13-03-03 01:54

gunner carstens <gunner@excuseme.dk> wrote:

> Mon ikke det kun skal være irc.irczone.dk
> Så kan man vælge channel når man ér kommet ind på serveren.
> mvh Gunner

Tak Gunnar,- Nu er jeg kommet ind på serveren, men kan ikke umiddelbart
vælge nogen kanal....Nogen ideer
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-03-03 08:41

In article <1frql0w.wf39o219b8hyoN%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Tak Gunnar,- Nu er jeg kommet ind på serveren, men kan ikke umiddelbart
> vælge nogen kanal....Nogen ideer

Hej Per,

Jeg har i sin tid skrevet en lille vejledning til bl.a. Ircle på <URL:
http://imac.homepage.dk/macchat/ircle31b/ >, som du kan følge. Desværre
har jeg dog ikke fået ændret billederne til den nye server endnu, som vi
rigtig nok lige er skiftet til (irc.irczone.dk).

For at gå ind i et rum skal du vælge "Join" i "Commands" menuen. Hvis du
har "Console" vinduet fremme, kan du også vælge at skrive følgende i
input-feltet: /join #Macintosh

Vi ses på chatten :)

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk irc://irc.irczone.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : Per Madsen

Dato : 13-03-03 09:30

Michael Rasmussen <michael@irczone.invalid> wrote:

> [...]
>
> For at gå ind i et rum skal du vælge "Join" i "Commands" menuen. Hvis du
> har "Console" vinduet fremme, kan du også vælge at skrive følgende i

Hej Michael

Tak for linket. Jeg har netop været inde, og det lykkedes mig at chatte
lidt,- så med lidt øvelse..

Mange tak for hjælpen!!!
--
Mhv.