Larmer de nye PowerMac G4 virkelig så mege~
Fra : Rene Pedersen

Dato : 12-03-03 11:31

Jeg går stadig i mine overvejelser omkring, at skifte PC'en ud med en Mac,
men er der noget jeg ikke bryder mig om, så er det en larmende computer.

Jeg har søgt lidt på emnet her i gruppen og fandt frem til www.g4noise.com,
og hvis støjen fra de videoer er hvad jeg kan forvente af en PowerMac G4, så
kommer den aldrig ind i huset.

Hvilke modeller skal jeg kigge på, hvis jeg vil ha' en dejlig støjsvag Mac?

--
Best regards
Rene Pedersen

Fra : Terje Rydland

Dato : 12-03-03 11:32

Rene Pedersen <usenet@eculture.dk> wrote:

> [...]
> kommer den aldrig ind i huset.
>
> Hvilke modeller skal jeg kigge på, hvis jeg vil ha' en dejlig støjsvag Mac?

De nye modellene (etter jan. i år) støyer ikke så mye. Ellers er iMacen
stille. Alle de bærbare er så godt som støyfrie.

Terje

Fra : Rene Pedersen

Dato : 12-03-03 12:26

> De nye modellene (etter jan. i år) støyer ikke så mye.

Okay! Det lyder dejligt

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Morten Lind

Dato : 12-03-03 12:49

> Okay! Det lyder dejligt
>
> Best regards
> Rene Pedersen

Cuben........
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Rene Pedersen

Dato : 12-03-03 12:53

> Cuben........

Det er da en gammel spand?

Hvad er forskellen på de såkaldte MDD (Mirror Drive Door) og Firewire800
modeller?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Morten Lind

Dato : 12-03-03 14:53

> Det er da en gammel spand?

Ja, men den siger ikke noget

Fra : N/A

Dato : 14-03-03 13:20

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 14-03-03 13:20

On 13/03/03 23:20, in article
130320032220407071%eolake@maccreator.spamremove.net, "Eolake Stobblehouse"
<eolake@maccreator.spamremove.net> wrote:

> Rigtigt nok, hvilket er grunden til at jeg købte een i 2000.
> Desværre viste det sig efter et års tid at hard disken fik en
> irriterende hvinende lyd.
> Og maskinen var langsommere end en iMac, hvilket jeg tror skyldes de
> lodrette drev.

Nåå, jeg skiftede nu fra en Imac/G4/800 TFT til en Cube og oplevede ikke
nogen subjektiv hastighedsforskel. Jeg havde dog kun 512 mb ram i Imac´en
mod 1 gb i Cuben, samt en 7200 rpm 80 gb barracuda HD.

Cuben er meget mere støjsvag end Imac´en, specielt med en Barracuda HD
istedet for den originale.

Nu går jeg blot og venter på en dual 1,2 Ghz opgradering til min Cube, den
er dog ikke frigivet endnu

MVH

Tommy

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-03-03 19:57

> Det er da en gammel spand?
>
> Hvad er forskellen på de såkaldte MDD (Mirror Drive Door) og Firewire800
> modeller?

Støjen!

Nej, der er selvfølgelig også mere. Bl.a.:

FireWire 800
Bluetooth indbygget, men der skal købes et kort for at det virker.
AirPort Extreme
Hurtigere SuperDrive, hvis man vælger dette.

Der er sikkert lidt mere, men det kan jeg ikke lige huske.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 12-03-03 21:07

> [...]

> AirPort Extreme
> Hurtigere SuperDrive, hvis man vælger dette.
>
> Der er sikkert lidt mere, men det kan jeg ikke lige huske.

Jeg fandt det på Apple-History:

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 12-03-03 21:08

> Jeg fandt det på Apple-History:

Jeg prøver lige én gang til - med links:

http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=g4_800
http://www.apple-history.com/frames/body.php?page=gallery&model=g4_mirror

De nævner dog intet om støjen

Best regards
Rene Pedersen

Fra : ct

Dato : 12-03-03 17:17

"Rene Pedersen" <usenet@eculture.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det ved jeg nu ikke. Jeg har lige fået en ny 1Ghz ind af døren (ny model)

Den larmer over gennemsnit (for meget) efter min mening.

Claus

Fra : Rene Pedersen

Dato : 12-03-03 19:50

> Det ved jeg nu ikke. Jeg har lige fået en ny 1Ghz ind af døren (ny model)
>
> Den larmer over gennemsnit (for meget) efter min mening.

Øv!

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 13-03-03 18:46

> Hvilke modeller skal jeg kigge på, hvis jeg vil ha' en dejlig støjsvag
Mac?

Hehe, jeg faldt lige over den her i min søgen efter en støjsvag Mac:

http://www.macedition.com/partingshot/partingshot_20021004.gif

--
Best regards
Rene Pedersen

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 13-03-03 20:42

On 13/03/03 18:45, in article b4qg48$ce7$1@sunsite.dk, "Rene Pedersen"
<usenet@eculture.dk> wrote:

> Mac?
>

> Hehe, jeg faldt lige over den her i min søgen efter en støjsvag Mac:

> [...]

Tja, de er jo standard udstyr til G4 MDD modellen

Iøvrigt kan jeg da også anbefael en Cube. Den kan nemlig opgraderes til 1,2
ghz G4 idag og er selv da meget støjsvag.

Meen, den er jo ikke ny.

Imac´en (TFT modellen) er også fed, men opgradering er jo ikke mulig, plus
at blæseren sidder lige under skærmen, hvilket gør den hørbar i et alm.
hjem, men sikkert ikke på en arbejdsplads.

MVH

Tommy

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 13-03-03 21:41

Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.dk> wrote:

> Imac´en (TFT modellen) er også fed, men opgradering er jo ikke mulig, plus
> at blæseren sidder lige under skærmen, hvilket gør den hørbar i et alm.
> hjem, men sikkert ikke på en arbejdsplads.

Ja, men den er heldigvis langt fra så støjende som en PowerMac G4. 17"
iMac'en er en glimrende maskine.

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-03-03 18:24

Rene Pedersen skrev:

> Hvilke modeller skal jeg kigge på, hvis jeg vil ha' en dejlig støjsvag
> Mac?

Jeg var selv ude i de samme overvejelser, og jeg har købt en PowerBook
G4 med 12"-skærm (den nye, lille model). Den kan bruges i lukket
tilstand med eksternt tastatur, mus og ekstern skærm. Man kan også åbne
den og herved have en ekstra skærm. Og så kan man tage den med sig...

Ulemperne er selvfølgelig, at den ikke er så hurtig, ikke kan udvides
med så meget osv., men for mig betyder det ikke så meget. Jeg ved jo
ikke, om det er vigtigt for dig.

Den er MEGET støjsvag! Af og til (måske et par minutter pr. 10 timers
brug) tænder blæseren, men kun ganske kortvarigt og egentlig ret svagt.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 15-03-03 12:12

> Den er MEGET støjsvag! Af og til (måske et par minutter pr. 10 timers
> brug) tænder blæseren, men kun ganske kortvarigt og egentlig ret svagt.

Okay! Jeg er bare ikke så meget til bærbare computere - jeg ville nok ende
med at købe tastatur, mus og skærm til den alligevel, men jeg har lige læst
at man kun kan bruge de lækre fladskærme fra Apple med PowerBook 15" og 17"!

Så det ender nok med at jeg venter på en stationær G5, som så vidt jeg har
forstået ikke skulle blive særlig varm (og derfor heller ikke burde kræve så
voldsom køling som G4).

--
Best regards
Rene Pedersen

Fra : N/A

Dato : 16-03-03 21:25

Fra : Rene Pedersen

Dato : 16-03-03 21:25

> De skal alle bruge en adapter. DVI-ADC til de store, og VGA-ADC til den
> lille.

VGA-ADC... kan man få sådan en da?

> Huh?
> Det må du vist have læst på macosrumors eller sådan noget

Jep

Lige nu kunne jeg godt kunne finde på at købe en Cube som "begynder-Mac"
netop pga. det lave støjniveau. Men det er jo nogle vilde brugt-priser der
er på Mac-udstyr i Danmark.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-03-03 00:03

> [...]

> netop pga. det lave støjniveau. Men det er jo nogle vilde brugt-priser der

Den pris, den brugte bil står til hos forhandleren, er ikke altid den
pris, den bliver solgt til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 17-03-03 19:10

> Den pris, den brugte bil står til hos forhandleren, er ikke altid den
> pris, den bliver solgt til.

Hmm....de holder jo også i hundrede år De oldsager, jeg tømte for
skolen spiller stadigvæk som nye. Nogle af dem er fra 1987 - og de kører
bare......men de har jo også kostet mellem 40.000 - 80.000 dengang
M.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 17-03-03 08:30

Rene Pedersen skrev:

> Okay! Jeg er bare ikke så meget til bærbare computere - jeg ville nok ende
> med at købe tastatur, mus og skærm til den alligevel,

Klart nok. Mit - måske lidt utraditionelle - forslag var netop at bruge
den bærbare som en stationær. Fordelene er, at den ikke larmer, at den
ikke fylder, og at man KAN tage den med, hvis man af og til har brug for
det. Ulemperne er selvfølgelig stor pris, lille hastighed og manglende
udvidelsesmuligheeder.

> men jeg har lige læst at man kun kan bruge de lækre fladskærme fra Apple
> med PowerBook 15" og 17"!

Så vidt jeg ved, går det fint med alm. skærme også. Det gælder i hvert
fald 12"-modellen, som jeg lige nu bruger med en alm. Hitachi CM715.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen