Hvem kan hjælpe med at skille en php kode ~
Fra : Michael Lynge

Dato : 12-03-03 19:43

Hej NG

Jeg leder efter en dygtig php koder, da jeg ikke selv er dygtig nok til at
skille en enkel php side som indeholder et maillinglist script.

Det jeg skal have gjort, er at udskifte alle PRINT" og ECHO" til noget
andet, hvor scriptet tager indholdet fra en alm. HTML side.

Hvorfor vil jeg det? Jo, jeg kan ikke finde ud af at give tekst/siden et
design inde i php koden og vil gerne gøre det i html.

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig?
Så sender jeg koden asap

På forhånd tak for hjælpen.

Vh\Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-03-03 21:39

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in

> Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig?
> Så sender jeg koden asap

Hvor meget giver du i timen ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Michael Lynge

Dato : 12-03-03 21:57

> Hvor meget giver du i timen ?
> .: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Da det for en rutineret php kodeekspert sikkert kun tager 4½ minut at kode
det, giver jeg gerne 100.- for hele arbejdet.
vh\m.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-03-03 07:34

Michael Lynge wrote:

> Da det for en rutineret php kodeekspert sikkert kun tager 4½ minut at kode
> det, giver jeg gerne 100.- for hele arbejdet.

Det er jo selvmodsigende ('kode' vs 'hele arbejdet'). Enhver der er
rutineret php-kodningsarbejdstager ved at det at tage imod instruktioner
om hvad der skal laves, og de mindre smårettelser bagefter, samt
(potentielt, men højpotentielt) problemerne med at få det installeret og
supporte småfejl efterfølgende tager mindst 5 gange så lang tid som det
tager at kode jobbet her.

Hvis vi bare er enige om at du betaler timeløn hvis vi når ud over de 20
minutter du har tilbudt at betale for, så må du godt sende mig den kode.

Derudover så hører et opslag af denne art til i opslagsgrupperne en
anden gang.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Michael Lynge

Dato : 13-03-03 08:25

Hej NG

Da dette er den eneste NG med PHP, så lyder det meget logisk at henvende sig
her.
Men jeg ønskede en hjælpende hånd og det findes ikke her, så nevermind.

vh\

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-03-03 11:22

Michael Lynge skrev:

>Men jeg ønskede en hjælpende hånd og det findes ikke her, så nevermind.

Du kan godt få en hjælpende hånd - men du får (med stor sandsynlighed)
ikke nogen til at lave arbejdet for dig. Det lærer du jo ikke en dyt
af, og så kommer du igen en anden gang med en lignende opgave.

Du kan spørge her hvordan du selv gør det - det er noget helt andet!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!

simlock.dk 2 år, hurra! Det fejres med fødselsdagstilbud hele marts,
og nu tilbydes også unlocking af Orange SPV og SonyEricsson P800.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 13-03-03 12:45

On Thu, 13 Mar 2003 11:22:02 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Du kan godt få en hjælpende hånd - men du får (med stor sandsynlighed)
>ikke nogen til at lave arbejdet for dig. Det lærer du jo ikke en dyt
>af, og så kommer du igen en anden gang med en lignende opgave.

Pssst. Det var ikke det hans spørgsmål handlede om.
--
BellCom Internet ApS. Martin Mouritzen Phone: +45 39401717
Gersonsvej 25 Udvikler Fax: +45 39400144

Fra : Michael Lynge

Dato : 13-03-03 18:48

Som sagt - nevermind .....

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-03 05:18

Michael Lynge skrev:

>Som sagt - nevermind .....

Skriv venligst under det du svarer på.

Og lad da være med at give op og smække med døren! Vi vil gerne
hjælpe, men ikke lave alt arbejdet for dig. Du skal SELV lære det, du
får ikke nogen til at lave arbejdet for dig (uden at betale for det)!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Lynge

Dato : 13-03-03 18:52

> Du kan spørge her hvordan du selv gør det - det er noget helt andet!
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Og det gjorte jeg ikke ?????

citat: "Det jeg skal have gjort, er at udskifte alle PRINT" og ECHO" til
noget
andet, hvor scriptet tager indholdet fra en alm. HTML side."

Se - mester php-kodenørder - jeg er visuelt indstillet og skal se kode som
et eksempel foran mig - det hjælper ikke du skriver/siger at jeg bare skal
skrive "mindre end spørgsmålstegn og en masse "%&¤#"%¤#"

Hvis jeg ikke kan _SE_ hvordan en kode skal starte og afslutte - så har jeg
ingen chance.

Håber det hjælper på forståelsen.

Mvh\Michael Lynge

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-03-03 20:20

Michael Lynge wrote:

> Og det gjorte jeg ikke ?????

Jeg tror vi har et seriøst kommunikationsproblem - vi er det meste af en
gruppe som åbenbart fejlagtigt har forstået at du gerne ville ha gjort
et stykke arbejde for dig, og som (bla. med basis i formuleringer som:

"...da jeg ikke selv er dygtig nok til at
skille en enkel php side..."

) tolkede at du ikke var indstillet på at lære php og gøre arbejdet selv.

Da mange i gruppen kommer her for at hjælpe hinanden, men i øvrigt
tjener penge på at kunne det her skidt, er der relativt snævre grænser
for gavebodsmentaliteten.

Jeg forstår ikke hvorfor du skrev 100 kr da der tidligere var en der
uden omsvøb spurgte hvad der lå i jobbet, hvis du var indstillet på at
gi 800. Faktisk ligner det for mig en sur dreng der hævder at han da
ville gi is hvis han havde fået lov til at vinde fodboldkampen.

Jeg er i øvrigt ikke blevet klar over hvad dit problem så var med bare
at svare på mit tilbud om at ordne jobbet for dig?

> Hvis jeg ikke kan _SE_ hvordan en kode skal starte og afslutte - så har jeg
> ingen chance.

og hvis vi ikke kan læse hvad man ønsker - så bliver vi let lidt mopsede
over at spilde vores tid med getværk og halvfornærmelser. Det kan vist
ikke undre nogen.

Men: pøj pøj med projektet anyway

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-03 00:14

> citat: "Det jeg skal have gjort, er at udskifte alle PRINT" og
> ECHO" til noget
> andet, hvor scriptet tager indholdet fra en alm. HTML side."

Det kræver lidt mere end blot at kode 2 linier hvis den virkelig skal
hive det ud fra en template. Men jeg forstår ikke hvorfor det er så
svært selv at skifte HTML stumperne ud med det du selv har ?

> [...]
> se kode som et eksempel foran mig - det hjælper ikke du
> skriver/siger at jeg bare skal skrive "mindre end spørgsmålstegn

Øh, hvis du skal se koden men det ikke hjælper at du får den serveret
skrevet i et indlæg - hvordan skal du så se den ?

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-03 08:54

On Thu, 13 Mar 2003 08:25:07 +0100
> [...]
> henvende sig her.
> Men jeg ønskede en hjælpende hånd og det findes ikke her, så

tjooe men ifølge fundantsen for denne gruppe, så er denne IKKE til
jobopslag som dette. Dertil har vi dk.opslag.stillinger og lignende
grupper. Hvis du prøver der, og kommer med en seriøst timeløn, så er jeg
sikker på at du kan få hjælp.

--
Kim Schulz - Freelance Development | In every hierarchy the cream rises
Email : kim @ schulz.dk | until it sours. -- Dr. Laurence

Fra : Michael Lynge

Dato : 13-03-03 10:16

som skrevet - nevermind .....

Fra : Tonny Jorgensen

Dato : 13-03-03 18:34

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message
> som skrevet - nevermind .....

Du skal da endelig ikke føle dig truffet fordi ingen gider arbejde gratis
for dig ?

at undlade at arbejde gratis for dig er ikke det samme som ikke at ville
hjælpe dig med dit projekt.

jeg har forresten en stor opvask der skulle tages, kommer du ikke lige og
ordner den - det kan jeg nemlig ikke selv finde ud af.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Michael Lynge

Dato : 13-03-03 18:47

> Du skal da endelig ikke føle dig truffet fordi ingen gider arbejde gratis
> for dig ?

I er for dumme - jeg ved sq. godt at ingen gider at arbejde gratis - jeg
havde også tilbud vedkommende en løn på 800.- hvis han havde påtaget sig
opgaven - men med den grådige indstilling som visse "Herrer" har i denne NG,
så gider jeg ærlig talt ikke at spørge jer mere.

> at undlade at arbejde gratis for dig er ikke det samme som ikke at ville
> hjælpe dig med dit projekt.

Det kommer da an på tonen i de returbeskeder man modtager.

> jeg har forresten en stor opvask der skulle tages, kommer du ikke lige og
> ordner den - det kan jeg nemlig ikke selv finde ud af.
> - Tonny, www.jegergud.dk

Jo, det gider jeg faktisk godt at vise dig hvordan man gør - du har jo nok
ikke det rigtig eller kan læse dig til det - så jeg kommer gerne ud til dig
og viser dig hvordan man gør det på en smart måde så du sparer timer og
atter timer på din opvask i fremtiden og dermed måske for ½ minut tilovers
til at irettesætte andre idioter og newbies spørger om en smule hjælp, for
så bare at blive svinet til.

Og nu gider jeg ikke denne NG mere - hvis tråden fortsætte kan i futte over
i mudderkastnings ng´en.

Mvh Michael Lynge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-03-03 00:11

> [...]
> han havde påtaget sig opgaven - men med den grådige indstilling
> som visse "Herrer" har i denne NG, så gider jeg ærlig talt ikke

Det er jo nemt at sige bagefter - du er i den forkerte gruppe,
herinde prøver man selv først og kommer så med et konkret spørgsmål.
Jobopslag som dit er ikke velkomne.

> Det kommer da an på tonen i de returbeskeder man modtager.

Hva var der galt med den ?

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-03 18:58

On Thu, 13 Mar 2003 18:51:31 +0100

> Og det gjorte jeg ikke ?????

nej du spurgte om hvem der ville lave dit arbejde og gav en ultrakort
beskrivelse af hvad du skulle have lavet (se citat herunder):

> [...]

> som et eksempel foran mig - det hjælper ikke du skriver/siger at jeg
> bare skal skrive "mindre end spørgsmålstegn og en masse "%&¤#"%¤#"

sådan er de fleste skam indstillet. at du ikke kan php, well tough luck!
havde du spurgt anderledes fra start af, så havde du sparet en masse tid
på mudderkastning - mere end rigeligt tid til at du kan nå at lære at
php nok til selv at have løst den opgave du havde.

> Hvis jeg ikke kan _SE_ hvordan en kode skal starte og afslutte - så
> har jeg ingen chance.

det er ellers ganske smart! sådan er hele ideen med embedded scripting
opbygget. Det kræver et par timers øvelse, men så er man også klar til
at lave scripts i stor stil.

--
Kim Schulz - Freelance Development | The more they over-think the
Email : kim @ schulz.dk | plumbing the easier it is to stop