PostNuke chmod
Fra : Marco

Dato : 12-03-03 13:17

Jeg er ved at installere PN og er kommet til en mur:

Please change permissions on config.php to 666 so this script can write and
encrypt the DB data (HINT: use "chmod")
Please change permissions on config-old.php to 666 so this script can write
and encrypt the DB data (HINT: use "chmod")

Hvad skal jeg gøre - og hvor ?

Ved intet om PHP og MYSQL, hvilket heller ikke skulle være et krav til
PostNuke !?

Hilsen Marco.

Fra : Marco

Dato : 12-03-03 13:34

> [...]
write
> and encrypt the DB data (HINT: use "chmod")

Well, jeg instillede ændringerne i mit FTP-program, så spørgsmål er lukket
:)

Hilsen Marco

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 10:25

"Marco" <meco@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b4n9g0$9rg$1@sunsite.dk...

- jeg kan sku ikke få mit til at virke ... hvordan gør du?

ras

Fra : Marco

Dato : 13-03-03 13:29

> - jeg kan sku ikke få mit til at virke ... hvordan gør du?

Hvor langt er du kommet ?

Marco

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 13:38

"Marco" <meco@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b4ptjl$qia$1@sunsite.dk...

> Hvor langt er du kommet ?

- nu er jeg kommet igennem ... men til gengæld aner jeg ikke en fløjtende
fis om hvad jeg gør nu. Hvordan jeg kommer i gang for eksempel ...

ras

Fra : Marco

Dato : 13-03-03 13:51

> - nu er jeg kommet igennem ... men til gengæld aner jeg ikke en fløjtende
> fis om hvad jeg gør nu. Hvordan jeg kommer i gang for eksempel ...

Well, det var en stor mundfuld.
Selv er jeg ikke kommet længere end til at ændre themes, fjerne polls mm.,
så jeg ved nok ikke mere end dig lige nu - måske mindre.
Når du er blevet en ørn til PostNuke, kan du komme med et par fif :)

Marco.

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 13:56

"Marco" <meco@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b4put3$ads$1@sunsite.dk...

> Well, det var en stor mundfuld.
> Selv er jeg ikke kommet længere end til at ændre themes, fjerne polls mm.,
> så jeg ved nok ikke mere end dig lige nu - måske mindre.

- nej du ved væsentligt mere ... jeg aner ikke engang hvordan man sådan helt
fra starten kommer igang. Jeg sidder stadig og kigger på det allerførste
skærmbillede ... Og jer har heller ikke helt fattet, hvordan det kommer "på
nettet". SKidtet er jo installeret men når jeg indtaster mit domæne får jeg
bare den der parent directory ...

> Når du er blevet en ørn til PostNuke, kan du komme med et par fif :)

- med lidt helt og øvelse og sved kommer det jo nok til at fungere ...

- jeg hentede bare PN - og ikke andet. har du installeret noget ekstra?

ras

Fra : Marco

Dato : 13-03-03 14:02

> [...]
"på
> nettet". SKidtet er jo installeret men når jeg indtaster mit domæne får
Hmmm, har du installeret PN og ved ikke, hvor du skal finde det på nettet,
eller er du stadig ved DB-delen ?
Hvis du har instelleret det på xxx.dk er det vel der. Hvis du har
installeret det i mappen html, er den på xxx.dk/html. Så skal du bare logge
dig på som administrator.

> - med lidt helt og øvelse og sved kommer det jo nok til at fungere ...
>
> - jeg hentede bare PN - og ikke andet. har du installeret noget ekstra?

Er igang med dansk sprog.

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 14:09

"Marco" <meco@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b4pvgm$fkn$1@sunsite.dk...

> [...]
> Hvis du har instelleret det på xxx.dk er det vel der. Hvis du har
> installeret det i mappen html, er den på xxx.dk/html. Så skal du bare

- tjoe ... ved nærmere eftertanke ligger den i den mappe, den selv lavede
(postnuke-phoenix-0.7.2.3). Så jeg skal vel bare hive tingene ud af den og
slette den.

> Er igang med dansk sprog.

- hehe ... hvordan gør du det? Jeg har hentet den fra postnuke.dk ... men
hvor skal den ligge og hvordan får man den installeret+

ras

Fra : Marco

Dato : 13-03-03 14:13

> - hehe ... hvordan gør du det? Jeg har hentet den fra postnuke.dk ... men
> hvor skal den ligge og hvordan får man den installeret+

Ved det ikke endnu. Har problemer med min opkobling, så mit FTPprogram
lukker hele tiden ned :(

Prøv at kigge på http://www.postnuke.com/ eller http://www.postnuke.dk

Hilsen Marco

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 14:16

"Marco" <meco@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b4q058$lbu$1@sunsite.dk...

> Ved det ikke endnu. Har problemer med min opkobling, så mit FTPprogram
> lukker hele tiden ned :(

- åååh har du slet ikke et rigtigt PN problem? )

> Prøv at kigge på http://www.postnuke.com/ eller http://www.postnuke.dk

- jeg har været der, men synes ikke rigtig der er hjælp at hente. Nu
installere jeg det igen og prøver forfra ...

ras

Fra : Marco

Dato : 13-03-03 14:24

> - åååh har du slet ikke et rigtigt PN problem? )

Jo, jeg har problemer med sprogpakken, og jeg tror - håber jeg - det er min
opkobling, da mit FTP-program lukker ned hele tiden, inden jeg får uploaded
hele indholdet i mappen.

Har i øvrigt læst, mappen skulle ind i language-mappen - måske er det dér,
problemet ligger.

Nå, men jeg venter med at prøve igen, til min opkobling er helt ok igen.
Det kan være, du finder ud af det før mig :)

Marco

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 13-03-03 14:33

"Marco" <meco@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:b4q0r8$qig$1@sunsite.dk...

> Har i øvrigt læst, mappen skulle ind i language-mappen - måske er det dér,
> problemet ligger.

- jeg læste på postnuke.dk at den blot skal i postnuke-mappen ... så skulle
den selv finde ud af det. Jeg skal nok give lyd fra mig hvis og når jeg får
det til at virke.

ras

Fra : Marco

Dato : 13-03-03 17:32

> [...]
skulle
> den selv finde ud af det. Jeg skal nok give lyd fra mig hvis og når jeg

Jeg har nu prøvet begge dele, og intet hjalp.
Måske du kan maile mig, hvis du finder ud af det, da denne tråd nok er ved
at blive lidt for lang :)

Hilsen Marco.