bokse i css
Fra : Søren Madsen

Dato : 13-03-03 20:40

Hej NG...

Jeg er ved at rode lidt med en hp

Jeg har en menu (i et boks) til venstre og noget indhold/tekst (også i en
boks) til højre

Jeg er dog stødt på lidt problemer:

1)
Både i IE og Mozilla bliver indholds-/tekstboksen for smal, når teksten ikke
er bred nok (billeder og links)

2)
IE kan godt finde ud af at jeg vil have indholdsboksen i samme højde som
menuboksen og indholdet til højre for menuen. Men Mozilla rykker
indholdsboksen ned under menuen, når teksten i indholdsboksen bliver for
bred.
- jeg har brugt "float: left" for at placere boksene....

Jeg har lagt siden ud på http://home.no/zorn/test/

Håber der er nogle der kan/vil hjælpe

--
Mvh.
Søren Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-03 20:44

"Søren Madsen" <zorn@home.no> wrote in message

> [...]
> bred.
> - jeg har brugt "float: left" for at placere boksene....

Var det ikke smartere om du brugte noget ala dette i stedet for float? Så
besemmer du størelsen på boksen samt dens placering?

.top {
position:absolute;
top:0px;
left:0px;
height:130px;
width: 100%;
}

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Søren Madsen

Dato : 13-03-03 20:54

> Var det ikke smartere om du brugte noget ala dette i stedet for float? Så
> besemmer du størelsen på boksen samt dens placering?

> [...]

Det har du nok ret i... - så bliver margin vel overflødig???

--
Mvh.
Søren Madsen

Fra : jopa

Dato : 13-03-03 20:49

Davs du
Søren Madsen <zorn@home.no> skrev bla:
> [...]
> som menuboksen og indholdet til højre for menuen. Men Mozilla rykker
> indholdsboksen ned under menuen, når teksten i indholdsboksen bliver

Har du prøvet med height i din CSS

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Søren Madsen

Dato : 13-03-03 20:55

> Har du prøvet med height i din CSS

Kan du eventuelt uddybe det lidt?? - hvad mener du???

Fra : jopa

Dato : 13-03-03 20:56

Davs du

> Kan du eventuelt uddybe det lidt?? - hvad mener du???

eks:

width:150px;
height:500px;

Fra : Søren Madsen

Dato : 13-03-03 21:02

> eks:
>
> width:150px;
> height:500px;

ja ok, men hvis du kigger på min side vil du se at højden af indholdsboksen
er variabel, og så skal man vel til at lave individuelle class'er for hver
enkelt side??? - eller hva'???

http://home.no/zorn/test/

--
Mvh.
Søren Madsen

Fra : jopa

Dato : 13-03-03 21:10

Davs du
> [...]
> indholdsboksen er variabel, og så skal man vel til at lave
> individuelle class'er for hver enkelt side??? - eller hva'???

Det er jo intet problem at referere til forskellige sheets på hver side