text-indent
Fra : kim

Dato : 13-03-03 17:00

Hej,

til at lave nogle simple menupunkter vil jeg bruge css til at lave
teksten indrykket.

menu1
undermenu2
undermenu3
subUndermenu4
menu5
menu6

'menu' er i <menu1> </menu1>
'undermenu' er i <menu2> ..

men hvad skal jeg bruge af attributter for at rykke teskten ind? jeg har
prøvet text-indent uden held, og margin-left hvor det virker i mozilla.

menu1 {
text-indent: 2cm;
}

menu2 {
text-indent: 4cm;
}

Det burde være rimligt simpelt men om jeg kan få det til at virke..
Det kan nævnes at hver menupunkt er en en række i en tabel (hvilket jeg
godt kunne finde på at fjerne igen... )

mvh
Kim

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-03-03 17:18

kim <kim@kjsdlkfjsdf.dk> wrote in news:pan.2003.03.13.16.00.18.389662.3491
@kjsdlkfjsdf.dk:

> til at lave nogle simple menupunkter vil jeg bruge css til at lave
> teksten indrykket.

God idé

> [...]
>
> men hvad skal jeg bruge af attributter for at rykke teskten ind? jeg har
> prøvet text-indent uden held, og margin-left hvor det virker i mozilla.

Du skal have fat i en liste. Det er jo en liste du vil lave:

<ul>
   <li>Menu 1
       <ul>
           <li>undermenu 2</li>
           <li>undermenu 3
               <ul>
                   <li>subUndermenu 4</li>
               </ul>
           </li>
       </ul>
   </li>
   <li>menu 5</li>
   <li>menu 6</li>
</ul>

Du kan så styre indrykning med margin og padding. Derudover vil du muligvis
også skulle se på list-style for at fjerne punkterne (list-style:none; på
<ul>)

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>