Dybfølt undskyldning til alle generede
Fra : Olav Noksagt

Dato : 13-03-03 14:27

Hej
Jeg har citeret indlæg forkert.
Jeg har dummet mig frygteligt og har dermed fået en del mennesker på nakken.
Jeg har ikke læst signaturer fra indlæg (hvori citat-teknikker blev
foreslået) og dermed ikke set at det er så stort et problem som det har vist
sig at det var.
Jeg har derved generet en masse personer, og det beklager jeg dybt, da jeg
har fået en masse brugbar hjælp herfra.
Jeg har ikke den ringeste anelse om hvad et "kill-filter" er, og da jeg hos
nogle åbenbart er røget i "kill-filtret" finder jeg nok heller aldrig ud af
det.
Jeg håber på tilgivelse fra alle generede, da jeg ikke var klar over at
citat-teknikken (der trods alt ikke er ulovlig ifl.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html) var så stort et problem.
Jeg vil derudover bare sige tak for den tid der er gået, og håber at der
stadigvæk vil være plads til et svar til mig i ny og næ fra andre.

Venlig hilsen

Olav

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-03-03 14:47

Olav Noksagt skrev:

> Jeg har citeret indlæg forkert.

Ja.

> Jeg har dummet mig frygteligt og har dermed fået en del
> mennesker på nakken.

Så er det heller ikke værre .

> Jeg har ikke den ringeste anelse om hvad et "kill-filter" er,
> og da jeg hos nogle åbenbart er røget i "kill-filtret" finder
> jeg nok heller aldrig ud af det.

Du har tilsyneladende alligvel en god ide om hvad et kill-filter
betyder. Det er blot en "dims" indbygget i de fleste newsprogrammer
der gør det muligt at slippe for at se indlæg fra en bestemt
person. Jeg skal ikke kunne sige om Knud har puttet dig i filteret,
men jeg har ikke [1].

> Jeg håber på tilgivelse fra alle generede, da jeg ikke var
> klar over at citat-teknikken (der trods alt ikke er ulovlig
> ifl. http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html) var så stort
> et problem.

Du behøver ikke at bede om tilgivelse herfra. Du har ganske ret i
at det ikke er ulovligt at bryde netiketten. Det er til gengæld
heller ikke ulovligt at ignorere indlæg fra personer der ikke vil
følge netiketten.

> Jeg vil derudover bare sige tak for den tid der er
> gået, og håber at der stadigvæk vil være plads til et svar til
> mig i ny og næ fra andre.

Når du har fundet ud af betydningen af at citere korrekt har jeg
ingen problemer med at svare - hverken i ny eller næ .

NB: Hvis du er i tvivl om noget vedr. netiketten kan jeg anbefale
gruppen <news:dk.velkommen> hvor man kan få hjælp til mange
forskellige ting - bl.a. at citere efter retningslinjerne på
usenet.dk. I dk.velkommen er der noget længere "snor" end i andre
grupper, i det gruppen specifikt er oprettet med det formål at
hjælpe nye brugere af usenet.

Jeg sætter opfølgning til velkomstgruppen - det vil sige at svar på
dette indlæg havner i dk.velkommen medmindre man eksplicit beder om
noget andet.

FUT: dk.velkommen

Noter:
======
[1] Jeg reserverer mit filter til folk jeg ikke kan holde ud at høre på.
Folk der som dig (indtil nu) bare ignorerer vejledninger om
netikette undlader jeg blot at svare
--
Jens Gyldenkærne Clausen