Bios til ABIT ZM6 ?
Fra : Henne

Dato : 13-03-03 19:49

Er der en der ved om og hvor der findes bios version der understøtter
Celeron 700

Mvh
Henne

Fra : jk

Dato : 13-03-03 20:57

On Thu, 13 Mar 2003 19:49:13 +0100, "Henne" <henrikmainz@mail.tele.dk>
wrote:

>Er der en der ved om og hvor der findes bios version der understøtter
>Celeron 700

http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=ZM6&#Bios

SU bios har jeg kørt 1266 MHz med.

Er du opmærksom på at bundkortet ikke direkte understøtter coppermine
fcpga ? det skal enten modificeres eller have en adapter imellem
sokkel og cpu.

Bundkortet er nemlig til ppga.

Modifikation:
http://www4.tomshardware.com/cpu/20000229/index.html

(en ledning under soklen og et isoleret/klippet ben på cpu).

adapter:
http://www.danbit.dk/produkter/0811.phtml

ZM6 er uhyre vanskeligt at køre tualatin på:
http://www.geocities.com/_lunchbox/tualeron_zm6_mod.html

mvh

John

Fra : Henne

Dato : 13-03-03 21:06

Det er modificeret.
Melder at CPU ikke passser så jeg regnede med et er biossen der er for
gammel ?

Fra : jk

Dato : 14-03-03 09:16

On Thu, 13 Mar 2003 21:05:52 +0100, "Henne" <henrikmainz@mail.tele.dk>
wrote:

>Det er modificeret.
>Melder at CPU ikke passser så jeg regnede med et er biossen der er for
>gammel ?

Hvis det er det boot stop, hvor man trykker F1 for at boote videre, så
skal du i bios bare slå 'CPU Check' fra.

Evt. er desuden multiplier sat forkert, men det er ret ligegyldigt, -
hvis du slår check fra.

Kører du 7x100 eller 10.5x66 ?

Desuden skal 'agp in queue depth' være 8. En lille detalje af stor
betydning for programmer.

mvh

John

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 16-03-03 22:05

jk wrote:

> Kører du 7x100 eller 10.5x66 ?

Celeron 466 (med 7x multiplier) er PPGA, og den får man ikke til at køre
700 (uden flydende kvælstof).