Ønskes: Lidt vejledning
Fra : Leif

Dato : 13-03-03 17:12

Efter 4 år ude skift af PC er det ny tid, og jeg har tænkt på følgende
komponenter:

- INTEL P4 2,4 - 2,8
- Thermaltake Xaser III Alu kabinet (skal holde i mange år)

og så kommer de store spørgsmål

- Hvilket bundkort vil I anbefale?
- Hvilken RAM til det valgte bundkort
- Hvilket Grafikkort (Jeg spiller ikke ret meget)

Alle forslag er velkomne og lad jer ikke være låst af mit
indledningsvise valg af processor og kabinet.

På forhånd tak!
Leif

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-03 08:12

Er der slet ingen der vil hjælpe lidt

Lige nu er jeg da dybt skuffet....er det ene . der bruger denne gruppe

Fra : Leony

Dato : 15-03-03 13:42

"Leif" <lha@post.com> skrev i en meddelelse

> - Hvilket bundkort vil I anbefale?

Asus P4PE.

> - Hvilken RAM til det valgte bundkort

Samsung.

> - Hvilket Grafikkort (Jeg spiller ikke ret meget)

Et GeForce et eller andet, der svarer til størrelsen af din pengepung.

Læs i øvrigt gamle indlæg i gruppen, spørgsmål om hvilket bundkort og
hvilke RAM der skal vælges bliver ofte besvaret.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim Nielsen

Dato : 23-04-03 01:44

> [...]
>

> Alle forslag er velkomne og lad jer ikke være låst af mit
> indledningsvise valg af processor og kabinet.

Hvorfor vil du skifte ?? - hvad er det din nuværende PC ikke kan (eller
nærmer er for langsom til ) ???

Du beskriver hvad du har tænkt på, men ikke hvad du vil bruge din PC
til. ?

>Thermaltake Xaser III Alu kabinet (skal holde i mange år)
Hvorfor ?? du ved da selv om 6 - 12 måneder er enhver PC teknisk
forældet ! - du ønsker jo at skifte efter 4 år.!!

Selv har jeg en 5 år gammel K6-2 300 og det er jo rigeligt til
tekstbehandling, regneark, websurf m.m. - største problem har jeg når
jeg laver video - det tager ofte 30 timer eller mere for at rendder 60
minutternes videofilm (12,6 Gbyte avi > 0,6-1,2 Byte mpg).

Prøv at se på
http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-01.html hvor 65
CPU'er er sammenlignet
under nogle forskellige realistiske forhold.

Det er svært at tro at en 4 år gammel PC ikke længer er brugbar, mangler
du ram ?? (Windows 2000 og XP skal have mindst 128 M helst 256 MByte for
at køre glat).

- § - Kim Nielsen - § ---- ellers har Leony jo fortalt hvad han syntes -
uden at vide hvad du bruge din PC til (LOL).