Hvilket bundkort?
Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-03-03 12:58

Hejsa.

Jeg står og skal bygge en HTPC (Home Theatre PC) og skal have et bundkort
til maskinen....

Jeg har følgende krav:

- Helst med intel chipsæt (Stoler mest på Intel i forhold til stabilitet),
til P4 2.4 Northwood 533 Mhz bus.
- Indbygget lydkort med 5.1 digital lyd - med enten optisk eller coaxial
input og output. (Evt. via. en tilkøbs connector - men den skal kunne fåes).
- USB 2.0
- Ethernet (Gerne gigabit, men ikke et krav)
- Serial ATA (Ikke et ultimativt krav)
- Ingen blæser på chipsættet (Jeg ved godt det kan pilles af, men så er man
ude i noget rod i forhold til garanti).
- Gerne FireWire
- Gerne MicroATX
- Ikke RDRAM.

Generelt kunne jeg godt tænke mig et Asus kort, men det er ikke et krav -
det er dog et krav at det skal være et kort som frem for alt er yderst
stabilt, og hastigheden og overclocking egenskaber er mindre vigtige
(hastigheden må dog gerne være rimelig god - men den skal ikke overclockes).

Er der nogen der har nogle gode bud?

Mvh

Brian Binnerup

Fra : jk

Dato : 13-03-03 13:14

hvad med aopen mx4ger ?

se www.pc-netto.dk og åbn detaljer.

ellers kunne man foreslå en Shuttle barebone
SB51G
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Shuttle_102.html#afs_2d008_2dsh

mvh

John

Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-03-03 13:28

Hej John.

> hvad med aopen mx4ger ?

Ja - et bud. Først og fremmest så kan jeg se at der er 5.1 lyd, men så vidt
jeg kan se skal der købes en connector ved siden af for at føre coaxial
eller optisk ud - men det typiske problem er at forhandlerne ikke har
disse - ved du hvor det kan fåes?

Dernæst er jeg lidt ked af at der er VGA onboard - men så længe der er AGP
port kan jeg jo slå det fra.

Den har ikke Serial ATA, FireWire eller Gigabit Ethernet - men det var jo
heller ikke krav.

Absolut et bud...men hvad siger stabiliteten om AOpen?

> ellers kunne man foreslå en Shuttle barebone
> SB51G

http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Shuttle_102.html#afs
_2d008_2dsh

Ja - det er så ikke lige der jeg vil hen - det skal i et helt andet kabinet
så det ikke ligner en almindelig pc - og desuden ser den der også kun ud til
at have digital audio ud - ikke ind.

Mvh

Brian Binnerup

Fra : jk

Dato : 13-03-03 13:38

On Thu, 13 Mar 2003 13:27:59 +0100, "Brian Binnerup"
<ns-brian@binnerup.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke krav.
>
>Absolut et bud...men hvad siger stabiliteten om AOpen?

Et review af deres store bundkort (ikke matx):
http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/1571341

ax4ge er jo omtrent det samme

Har gode erfaringer med aopen. Deres legendariske ax6bc (BX) og også
deres ak73a til socketa.

No-nonsence i god finish, som ikke er komplicerede i bios som asus og
andre.

hilsen

John

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-03 18:57

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev:

> [...]
> alt er yderst stabilt, og hastigheden og overclocking egenskaber
> er mindre vigtige (hastigheden må dog gerne være rimelig god - men

Jeg er selv ved at lede efter dele til en ny computer. Alle de krav du
stiller opfyldes vist af ASUS P4PE, der kan fås med det du ønsker for
~1400,- se evt. http://www.edbpriser.dk

Jeg har ingen personlige erfaringer med bundkortet men de anmeldelser
jeg har læst har været positive.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-03-03 20:19

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stabilt, og hastigheden og overclocking egenskaber er mindre vigtige
> (hastigheden må dog gerne være rimelig god - men den skal ikke

Hejsa,
har lige købt et P4PE med alle de ting du søger og det kører bare derud af,
alle "løsdele" følger med, kan klart anbefale det.
Hygge
Martin

Fra : Brian Binnerup

Dato : 13-03-03 20:45

Ok - cool.

Følger der også porte til digital audio ind og ud med? - og er de optiske
eller coaxiale?

Mvh

Brian

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-03-03 22:33

> Ok - cool.
>
> Følger der også porte til digital audio ind og ud med? - og er de optiske
> [...]
Hej Brian,
har lige fået det samlet så alt er ikke tilsluttet endnu ;C)
Men på denne side kan du se hvad der følger med i den "store" udgave til
omkring 1500, bobs som jeg lige har købt.
http://www.hardware.no/tester/hovedkort/asus_p4pe/index3.html
Håber det kan give dig det svar du leder efter, herfra er der kun ros til
kortet + tilbehør. Rart at man ikke lige står og mangler et eller andet
stykke kabel efter lukketid ;C)
Hygge
Martin

Fra : Brian Binnerup

Dato : 14-03-03 10:00

Hejsa.

Hvor har du købt det henne med alt tilbehør?

Fra : Brian Binnerup

Dato : 14-03-03 10:03

Hejsa.

Kom lige til at kigge en ekstra gang på billedet.

Så vidt jeg kan se er der kun en coaxial og en optisk lydport - som så
sikkert begge er audio out - jeg ville også gerne have en indgang...er der
det?