Gunhild Larsdatter & Anders Christensen - ~
Fra : Marc Miltoft

Dato : 09-03-03 17:14

Ane Andersdatter blev født d. 26. August 1819 i Karlebo sogn, Frederiksborg
amt. Døbt 12. Sep 1819 samme sted.
Hendes forældre er Gunhild Larsdatter (født 1795 i følge Ane's dåbsattest)
og Anders Christensen (født 1791 i følge Ane's dåbsattest).
De er gift d. 12 Sep 1819 også i Karlebo sogn

Nu består problemet så i at jeg ikke kan finde hendes forældre nogle steder.
Jeg kan ikke finde dem i Karlebo's folketællinger. Hvor er de født henne?

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-03-03 18:06

In article <3e6b6796$0$31964$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
abehunden@hotmail.com says...

> [...]
> Jeg kan ikke finde dem i Karlebo's folketællinger. Hvor er de født henne?

Ifølge Familysearch, batch nummer C220961 er der en Anders Christensen
døbt 25 SEP 1791 Slagslunde, Frederiksborg, Denmark
Faderen er anført til at være Christen Albretsen.

Ifølge batchnummer C220032 er der en Gundil Larsen døbt 03 JUL 1791
Smorum, Kobenhavn, Denmark, med fader anført til at være Lars Jensen.

Prøver jeg at søge i 1792, er der flere der matcher navnet Gunhild
Larsdatter, et par stykker af dem i Frederiksborg amt, og en af dem med
dåb i den 29. januar 1792. Det er jo ret tæt på 1791, så det kunne også
være en mulighed.

Håber at det hjælper lidt :)

Mvh
Brian Jensen

Fra : Marc Miltoft

Dato : 09-03-03 19:14

Gunhild skulle være født i 1795, så det er sikker ikke hende!!
Men det kan måske godt være Anders Christensen -
Nu skal jeg bare finde en sammenhæng!!

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-03-03 20:36

In article <3e6b83d4$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
abehunden@hotmail.com says...
> Gunhild skulle være født i 1795, så det er sikker ikke hende!!
> Men det kan måske godt være Anders Christensen -
> Nu skal jeg bare finde en sammenhæng!!

Årh for pokker.. jeg har sovet for lidt i nat - jeg skal jo ikke søge på
1791 når du skriver at hun er født i 1795.

Sorry, my mistake :)

Mvh
Brian Jensen