Støvlsig er det i Øster eller Vester Hassi~
Fra : Ole Munk

Dato : 07-03-03 21:32

Hej

Er der nogle der ved, om Støvlsig er i Øster eller Vester Hassing sogn?
(Nabosogne i Kær herred, Aalborg amt)

mvh Ole

--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : Krabsen

Dato : 07-03-03 22:08

Øh..

Det navn har jeg aldrig hørt - og kan ikke finde det på hverken nye eller
gamle kort. Hvor har du det fra?

Det nærmeste jeg kan komme er 'Nejsig'. Der findes både Vester og Øster
Nejsig - begge gårde i Øster Hassing

mvh

Krabsen

Fra : Ole Munk

Dato : 07-03-03 22:53

> Det navn har jeg aldrig hørt - og kan ikke finde det på hverken nye eller
> gamle kort. Hvor har du det fra?
>
> Det nærmeste jeg kan komme er 'Nejsig'. Der findes både Vester og Øster
> Nejsig - begge gårde i Øster Hassing

Følgende indførsel i Øster Hassing kirkebog gav anledning til spørgsmålet:

Dom 23: p: Trin: /: d. 13 nov:/ Christen Andersen og Magrete Christensdatter
af Støvlsigs barn, baaren til daaben af Karen Andersdatter af Skinberg og
kaldet Sophie Catrine. NB henhører til W:hassing sogn.-
Peder Sørensen, Jens Michelsen og Anders Michelsen og Ane Catrine Hansdatter
af Østerhassing.

Men jeg har lige løst problemet, fandt følgende i Ft-1801 for Vester
Hassing:

Side 252 Ensiddere Familie 17 Støvlsiig
Niels Pedersen M mand 60 Gift 2 huusmand med jord
Malene Ovesdatter K hans kone 43 Gift 1

her var det blot stavet lidt anderledes. Men derfor er det jo alligevel lidt
underligt, at dåben er indført i Øster Hassing kirkebog?

mvh Ole