Find FT1801
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-03-03 16:41

Hvordan får man programmet Find FT 1801 fra OCT til at virke?

Jeg installerede det og lavede database + indeks i går - det tog 2
timer - TO TIMER! - på min 500 mhz-maskine.

Og nu påstår programmet lige meget hvad jeg vil, at databasen ikke kan
åbnes.

Kan det simpelthen ikke køre under Windows XP? Jeg har installeret
både Borland 16 g 32.

Skyldes det, at jeg ikke har installeret programmet i c-drevet, men på
mit e-drev (en anden harddisk)?

Jeg er naturligvis en anelse tilbageholdende med at slette det hele
igen , livet er for kort til at vente to timer en anden gang. Det
er i øvrigt længe siden, jeg har installeret et så omstændeligt
program - ikke siden de gamle dos-dage...

Er der eventuelt andre brugelige programmer? Jeg har også prøvet
WinFTbasen - det virker egentlig ganske fint, men kræver, at jeg
nyinstallerer det, hver gang jeg vil bruge det og det gider jeg
(naturligvis) ikke.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Bent Mortensen

Dato : 06-03-03 17:48

Hej Kirsten
Prøv KipBrowser
hvis du har FT1801 og DDD4 kan du kopier dem til samme Mappe der medfølger
en TXT fil du skal kopier over i samme Mappe, så kan du køre det hele.
hvis du kun har FT 1801 skal du ikke bruge denne TXT fil, men den der er der
i forvejen.
Du skal huske at viste stien fra programmet til din Folketællinge.
Husk at se Hjælpe igennem efter at du har instaleret

Venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 06-03-03 19:39

Tusind tak! Den er fortræffelig!

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 06-03-03 17:50

On Thu, 06 Mar 2003 16:40:59 +0100, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

>Er der eventuelt andre brugelige programmer?

Hvis du kigger nederst på denne side:

http://www.dis-danmark.dk/program/indexh.html

vil du finde en oversigt over alle programmer af denne type.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Bo

Dato : 06-03-03 22:47

> [...]
> WinFTbasen - det virker egentlig ganske fint, men kræver, at jeg
> nyinstallerer det, hver gang jeg vil bruge det og det gider jeg

Kirsten, XP kan være mærkelig, men WinFTbasen skal kun ind een gang.
Hvis sikkerhedsniveau er sat højt i XP, så nulstilles hele opsætningen og
programmer hver gang man starter op igen. Dvs nye programmer eller
opdateringer ryger ud.
Mange har set deres projekter forsvinde, så pas på!! Jeg har selv haft
problemer med et større fællesprojekt hvor vi på et tidspunkt blev ved med
at rette de samme fejl igen og igen indtil vi opdagede at det bare vare
XP'en der var på spil.

Men prøv LynFT, det kræver ikke så meget plads og heller ingen opsætning.

Bo

Fra : Alf Christophersen

Dato : 06-03-03 23:46

On Thu, 6 Mar 2003 22:46:35 +0100, "Bo" <bo@dadlnet.dk> wrote:

> [...]
>at rette de samme fejl igen og igen indtil vi opdagede at det bare vare

Normal tilgang til andre kataloger enn sin egen under Documents and
settings vil være les, ikke skriv eller oppdater. Skal man oppdatere
noe så må administrator gi den enkelte rett til å skrive og evt.
oppdatere allerede eksisterende data. Ellers skjer det du beskriver.
Dog burde programmet varsle om den slags når det skjer,

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 07-03-03 07:36

On Thu, 06 Mar 2003 23:46:20 +0100, Alf Christophersen
<alf.christophersen@basalmed.uio.no> wrote:

> [...]
>oppdatere allerede eksisterende data. Ellers skjer det du beskriver.
>Dog burde programmet varsle om den slags når det skjer,

Jamen, jeg er enebruger og sat som administrator her på min pc.

Gudskelov bliver der da ikke pillet ved den database, som jeg
indskriver i WinKip.

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Alf Christophersen

Dato : 07-03-03 10:00

On Fri, 07 Mar 2003 07:36:13 +0100, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

>Jamen, jeg er enebruger og sat som administrator her på min pc.
>
>Gudskelov bliver der da ikke pillet ved den database, som jeg
>indskriver i WinKip.

Har du tenkt over at virus da har alle rettigheter som du har og kan
da smitte din maskin. Setter du opp to konti på din maskin, en
administratorkonto (som du kun bruker ved installering av programvare)
og en uten rettigheter (som du bruker til daglig) så vil virus ikke
kunne smitte din maskin (under XP vel og merke)

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 07-03-03 13:31

On Fri, 07 Mar 2003 10:00:06 +0100, Alf Christophersen
> [...]

>og en uten rettigheter (som du bruker til daglig) så vil virus ikke
>kunne smitte din maskin (under XP vel og merke)

Jeg har ikke bredbånd eller anden fast forbindelse. Jeg er kun online,
når jeg skal noget (og det er alt for meget her for tiden). Jeg har en
god og effektiv viruschecker, der bliver opdateret ofte. Og jeg åbner
ALDRIG mail, jeg ikke ved hvad er. Og 7-9-13, bank under bordet, salt
over skulderen og hvad man ellers kan sikre sig med - jeg er endnu
aldrig blevet angrebet af virus i de snart mange år, jeg har været
online.

Men dit råd lyder som en god ide, der er væred at overveje.

Venlig hilsen
Kirsten

--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Alf Christophersen

Dato : 07-03-03 14:41

On Fri, 07 Mar 2003 13:31:14 +0100, Kirsten Bjorneboe
<kirstenb@image.dk> wrote:

> [...]
>god og effektiv viruschecker, der bliver opdateret ofte. Og jeg åbner
>ALDRIG mail, jeg ikke ved hvad er. Og 7-9-13, bank under bordet, salt

Her om dagen koplet jeg meg opp hjemmefra via modem. På min
bærbarehjemme har jeg også en stasjonær Win98-maskin tilkoplet via en
100Mb switch-boks hvor jeg har et share gående så jeg fra min bærbare
(som jeg bruker på jobben og har med til og fra og bruker XP, men har
kun XP sin egen brannmur aktiv, ikke ZoneAlarm ennå) har full adgang
til alle diskene på min gamle PC. Der var share kalt C, D etc.

Jeg satt tilkoplet ca. 5-10 minutter og lastet opp en fil til en
maskin på nettet og hadde derfor hverken Internet Explorer eller
Eudora (for mail åpen)

Likevel sa det plutselig Piiip fra min gamle maskin, jeg er infisert
med virus og ganske riktig, via modemet og UDP-protokoll hadde en
maskin som var infisert og tilkoplet via modem til samme modempark
klart å scanne alle portene på modemparken og funnet ut at min maskin
var tilknyttet en annen med et åpent share. Bingo, mine maskiner var
infisert. Min bærbare dog bare i minnet, men det var aktivt nok til å
skanne mitt lokale nett og fant en infiserbar, åpen PC

Det er tilsltrekkelig i lange baner å være tilknyttet Internet via et
modem et par minutter til å bli infisert hvis en annen maskin er
infisert med et virus som også transporteres via nettet og ikke bare
via mail.

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-03-03 10:11

In article <b48fhv$hph$1@sunsite.dk>, bo@dadlnet.dk says...
> [...]
> Hvis sikkerhedsniveau er sat højt i XP, så nulstilles hele opsætningen og
> programmer hver gang man starter op igen. Dvs nye programmer eller

Ikke helt korrekt. Det er kun hvis du ændrer/sletter systemfiler, der
sker en reetablering. Almindelige programmer, der installeres, sker der
ikke noget med. Det er i hvert fald min erfaring med et halvt hundrede
XP maskiner.

Mvh
Brian Jensen

Fra : Bo

Dato : 07-03-03 23:36

>Almindelige programmer, der installeres, sker der
> ikke noget med. Det er i hvert fald min erfaring med et halvt hundrede
> [...]

Nu er jeg på ingen måder expert ud i XP, men blot en beskeden
fritidsprogrammager der har set mærkelige ting på XP-maskiner

bo

www.boekelund.dk

Fra : Alf Christophersen

Dato : 08-03-03 16:06

On Fri, 7 Mar 2003 23:36:27 +0100, "Bo" <bo@dadlnet.dk> wrote:

>Nu er jeg på ingen måder expert ud i XP, men blot en beskeden
>fritidsprogrammager der har set mærkelige ting på XP-maskiner

Hvis man ikke skjønner sikkerhetssystemet på XP så skjer der mye rart,
ja

Det er egne tillatelser for les, skriv, modifisere og masse annet. Har
man feil proteksjon på filene og man bruker programvare i tillegg som
går ut fra at man i registry kan fritt skrive til alle nøkler, vel så
vil programmene bryte sammen med diverse bisarre feilmeldinger. Den
viktigste endringen fra Win2000 er at det er kun hkey_current_user man
kan bruke for å lagre variable underveis. hkey_locale_machine kan kun
administrator skrive til under installering av nye programmer.