mht Hvad koster det at faa lavet et stamtr~
Fra : Kim Melchior

Dato : 05-03-03 18:37

> Jeg har ofte fått vite mer om min egen slekt enn jeg visste før
> når jeg forsker for andre. Hvis du finner noe på din egen slekt
> mens du prøver å finne noe for andre, trekker du da fra i time-
> prisen?
>
> Anne Lise Hovdal

For at svare paa dit sporgsmaal om jeg traekker fra i timeprisen hvis
jeg finder noget i min egen slaegt.

Nej det gor jeg ikke. Men saa snart jeg er klar over at det er min
egen slaegt eller min kones slaegt jeg har fat i, saa stopper jeg og
begynder at arbejde paa en anden gren hvis det er muligt. Derefter
rapporterer jeg til den jeg arbejder for og lader dem vide at vi er
beslaegted, og at jeg paa et senere tidspunkt vil komme tilbage til
den slaegt og forske for egen regning. Hvis vedkommende onsker at jeg
skal fortsaette her og nu, saa beder jeg om betaling for den tid jeg
bruger. Hvis de vil vente til jeg har arbejdet paa det i min egen
tid, saa vil jeg sende dem de oplysninger jeg finder gratis.

Det er ogsaa sket at jeg har arbejdet for nogen og fundet at den linie
jeg arbejder paa korer ind i min slaegt paa en linie at jeg allerede
har fundet og hvor jeg er kommet laengere tilbage. Saa sender jeg dem
alle de oplysninger jeg har om slaegten, og det tager jeg ikke
betaling for. De vil dog ikke faa den samme slags udforlige rapport
som de normalt faar naar jeg jeg arbejder for dem. De faar bare
oplysningerne med mine notater.

mvh Kim Melchior