Hvordan kommer man så igang
Fra : Poul Vehn

Dato : 04-03-03 14:31

Det var ikke meningen at skabe den helt store opstand ved at spørger
hvad det koster. undskylder meget hvis det har stødt nogle.

Men så til det helt store spørgsmål hvordan skal jeg komme igang jeg
har sådan set ikke noget farmilie på min fars side (det er den jeg
syntes er interresant) Vehn er jo et meget specielt efternavn.

Med venlig hilsen
Poul Vehn

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-03-03 15:24

"Poul Vehn" <vehn@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> har sådan set ikke noget farmilie på min fars side (det er den jeg
> syntes er interresant) Vehn er jo et meget specielt efternavn.
**************
Hej Poul Vehn
Jeg kan sqi dårligt tro nogen her er blevet stødt af dit spørgsmål, men du
er i en god mening blevet advaret mod at kaste dig i kløerne på mindre
seriøse "forskere".
Hvis jeg var i din situation, ville jeg begynde med at gå på biblioteket og
der låne bøger om emnet.

Dit navn ser ud til at være unikt: Ved en enkelt søgning i Mormonernes
database http://www.familysearch.org/ finder man i danmark bare eet
resultat: SONNICK CHRESTENSEN VEHN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 26 MAY 1811 Stepping, Haderslev, Denmark.

Udover det: Træk endelig på dette panels gode råd, der *er* perler imellem

Og endelig: Stol ikke 100% på hvad du finder på Internettet!

Når du på nettet har fundet et spor, så må du afsted til det rette arkiv og
med egne øjne se hvad degnen eller præsten skrev..

Ikke at fritidsforskere er useriøse, tværtom, vi gør os alle store
anstrengelser for at få det sande billede af fortiden, men fejl er umulige
at undgå. Det vil du erfare når du i kirkebøger ser hvilke kragetær vi er
oppe mod

Hvem ved . . . ?? måske er der allerede een og anden deltager i panelet her,
der er ved at se efter om navnet skulle ligge i vedkommendes database . . .
..
Nu knæk og bræk.
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 04-03-03 15:57

"Flemming Svendsen" <zeus1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem ved . . . ?? måske er der allerede een og anden
> deltager i panelet her, der er ved at se efter om navnet
> skulle ligge i vedkommendes database . . . .

Ja, Flemming - det gør jeg tit - uden at meddele det her i gruppen, men
oftes skriver direkte til vedkommene. Desværre var det et noget magert
resultat, omend en interessant oplysning:

Gunder Pedersen Vehn Snedkersvend
*1851 Melhus Sør-Trøndelag Fylke Norge
København, Frederiksberg 1879
Indfødsret ved lov af 23 april 1897 #259

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk

Fra : Ole S.D. Hansen

Dato : 04-03-03 16:14

I fortsættelse af Flemming Svendsens søgning får man ret mange Vehn'er hvis
man søger på navnet VEHN exact for alle lande. Så kommer der navne fra
Norge, England og ikke mindst Tyskland.

Et mere sjældent navn her i Danmark henviser ofte til en indvandrer i 1800
tallet.

Prøv det, og find nogle gamle dokumenter, dåbs- vislses- dødsattester og se
om det fører videre, evt
til en af dem fra Norge og Tyskland.
Venlig hilsen Ole S.D. Hansen

Fra : Hans Nørgaard

Dato : 05-03-03 01:59

På en søgemaskine for antikvarboghandlere fandt jeg denne titel, af Siegfried
Vehn:
Die Wahrheit im Wandel der Weltanschauung. Eine kritische
Geschichte der metaphysischen Philosophie.
Der er jo desværre nok ikke så mange slægtsoplysninger i, men forfatterens
efternavn lyder da rigtigt.
mvh
Hans

Fra : Bent Fleron

Dato : 04-03-03 18:17

Poul Vehn wrote:
> Det var ikke meningen at skabe den helt store opstand ved at spørger
> hvad det koster. undskylder meget hvis det har stødt nogle.

Hvem skulle du dog have stødt med dit spørgsmål, dog er der næppe nogen
der kan give dig et fuldgyldigt svar.
Spørg du bare væk, det er netop det vi bruger gruppen til
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Jean Seeberg

Dato : 04-03-03 18:48

Hej Poul.

Havde ikke set dit spørgsmål her.

Se mit svar til dig på den anden tråd " Hvad koster det...."

Hilsen Jean

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-03-03 00:05

"Poul Vehn" <vehn@oncable.dk> wrote in message news:10467847210.752516116973663@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> har sådan set ikke noget farmilie på min fars side (det er den jeg
> syntes er interresant) Vehn er jo et meget specielt efternavn.

tvertigt mod

openness will help people avoid getting ripped off

mvh

Hugh W