Anetyveri mm
Fra : Georg Agerby

Dato : 02-03-03 15:05

----fortsættelse

Jeg har den opfattelse, at hvis man har værdier man vil beskytte, så lægger
man dem i hjemmeboxen og ikke på hjemmesiden. Derfor kan jeg ikke indse, at
navne, der ligger på nettet, ikke må benyttes af alle. Og det lever jeg
efter.
Da jeg for mange år siden fastlagde min standard for dette arbejde, da var
datamedier enorm dyre. En diskette kostede 50 kr. og rummede kun en brøkdel
af hvad vor harddiske gør i dag. Dette gjorde det nødvendigt at undgå at
bruge flere ord end strengt nødvendigt, og da samtidig datamængden var stor,
så var det nødvendigt at tiden til den enkelte person indskrænkedes mest
muligt. Derfor indeholder min base kun de mest nødvendige data, og
kildeangivelser mangler.
Dette er måske useriøst, men da jeg ikke hører til dem, der både kan blæse
og have mel i munden, så har mit valg været sådan.
Jeg vil gerne takke dem der har bakket mig op her i gruppem. Det er rart at
konstatere, at ikke alle har en horisont, der slutter på den jyske hede i
begyndelsen af forrige århundrede
Dette indlæg er ikke fra min side et diskussionsoplæg, så jeg agter ikke at
komme med yderligere indlæg.

Georg Agerby
Navnetyv og charlatan

agerbt@vip.cybercity.dk

Fra : Inger Buchard

Dato : 02-03-03 15:40

Undervejs druknede mit spørgsmål:
Har du en hjemmeside, hvor man kan se (dele af) dit værk?

Inger Buchard

- som måske kan finde en bro til Erik af Pommern og Margrethe Springhest;
sidstnævnte ligger begravet i Bad Doberan.

Fra : Henrik

Dato : 02-03-03 16:46

> ----fortsættelse

Kan du ikke holde dig til en tråd?

mvh
Henrik

Fra : Bent Fleron

Dato : 02-03-03 17:07

Georg Agerby wrote:
> ----fortsættelse
>
> Derfor indeholder min base
> kun de mest nødvendige data, og kildeangivelser mangler.

I en eller anden slægtsbog skrevet af en professionel genealog står der
noget i retning af at vi alle nedstammer fra Kong Hans, hvilket
selvfølgelig ikke er nær så pompøst som Karl den Store, men alligevel

ergo har jeg ikke behov for at bevise mit slægtsforhold til samme kong
Hans og det ville ikke have givet mig andet en bøvl hvis han havde
testamenteret mig det halve kongerige (prinsessen klarede jeg selv at
finde). Dog undrer det mig du ikke mener kildeangivelser er nødvendige.

> Jeg vil gerne takke dem der har bakket mig op her i gruppem. Det er
> rart at konstatere, at ikke alle har en horisont, der slutter på den
> jyske hede i begyndelsen af forrige århundrede

Kan du henvise til et indlæg der på nogen måde har karakteriseret dine
handlemåder som uanstændige eller forkastelige ? Du må så inderligt
gerne gå ind på min hjemmeside og bruge hele molevitten, også til spøg
og skæmt, det er til helt fri afbenyttelse, men jeg vil som Bente
Feldballe frabede mig at blive inddraget i hvad der kunne opfattes som
et fælles oplæg.
Forresten er jeg en af dem med en lille horisont som ikke rækker så
forfærdelig langt ud over Svendborg bygrænser, men det er en selvvalgt
status.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : John Thomsen

Dato : 05-03-03 11:07

On Sun, 2 Mar 2003 17:06:54 +0100, "Bent Fleron" <bent@fleron.dk>
wrote:

> [...]
Det kan jo i sig selv opfattes som en anakronisme....?

>I en eller anden slægtsbog skrevet af en professionel genealog står der
>noget i retning af at vi alle nedstammer fra Kong Hans, hvilket
>selvfølgelig ikke er nær så pompøst som Karl den Store, men alligevel

Hvorfor lige netop tage udgangspunkt i Kong Hans; Gorm skulle da synes
mere oplagt...?

Karl den Store, mindes jeg, der en gang cirkulerede en base (tidlig
Brother's Keeper) om. Så vidt jeg husker var den af hollandsk
oprindelse; i hvert fald hed nogle af deltagerne Lodewijk )

Venligst
John

Fra : Bent Fleron

Dato : 05-03-03 11:51

John Thomsen wrote:
> On Sun, 2 Mar 2003 17:06:54 +0100, "Bent Fleron" skrev

> Hvorfor lige netop tage udgangspunkt i Kong Hans; Gorm skulle da synes
> mere oplagt...?

Fordi, det var det jeg mente at have læst
men, du har ret. I "Find dine Rødder" nævner Hans H. Worsøe netop Gorm
den Gamle, så måske er det mig der bare er knapt så 'grådig'.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : AAFE

Dato : 05-03-03 19:03

"Bent Fleron" skrev:

> men, du har ret. I "Find dine Rødder" nævner Hans H. Worsøe netop Gorm
> den Gamle, så måske er det mig der bare er knapt så 'grådig'.

Ja, der ville jeg - som Langelænder - være mere
grådig, og sigte efter Kong Humble, der nok så
bekendt, dels var far til Dan og Angel, og dels
siges at ligge begravet i Humble på Sydlangeland.

mvh
Arne

Fra : John Thomsen

Dato : 08-03-03 02:28

On Wed, 5 Mar 2003 11:51:09 +0100, "Bent Fleron" <bent@fleron.dk>
wrote:

>men, du har ret. I "Find dine Rødder" nævner Hans H. Worsøe netop Gorm
>den Gamle, så måske er det mig der bare er knapt så 'grådig'.

Nu nævner du selv denne Politiken-bog

Jeg har en, med titlen "Danske monarker" fra samme forlag, som jeg har
haft umådelig glæde af. Skrevet af Benito Scocozza.

Venligst
John

Fra : PC Jensen

Dato : 02-03-03 17:36

Georg Agerby wrote:

> Jeg vil gerne takke dem der har bakket mig op her i gruppem. Det er rart at
> konstatere, at ikke alle har en horisont, der slutter på den jyske hede i
> begyndelsen af forrige århundrede

Besynderlig logik. Min horisont går betydeligt videre, men det er ikke
ensbetydende med at jeg vil bakke dig op. Det kommer 100% an på hvad du
gør og siger, hvad du giver det ud for at være og hvordan du underbygger
det. Du når lige at løfte en flig af dit projekt og fyre ovenstående
polemiske bemærkning af, før du siger:

> Dette indlæg er ikke fra min side et diskussionsoplæg, så jeg agter ikke at
> komme med yderligere indlæg.

En skam at du ikke ønsker at påvirke de konklusioner, som andre under
alle omstændigheder drager af denne debat.

PC

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-03-03 22:14

"PC Jensen" <pc@dewa.dk> wrote in message news:3E6232F1.10508@dewa.dk...
> [...]

HVEM ???

http://www.google.com/search?q=%22Georg+Agerby%22&num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&start=100&sa=N&filter=0

http://groups.google.com/groups?q=%22Georg+Agerby%22&num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&scoring=d&filter=0

ochh hamm )

Hugh W

Fra : Hans Engmark

Dato : 02-03-03 22:30

On Sun, 2 Mar 2003 15:05:21 +0100, "Georg Agerby"
<agerby@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kildeangivelser mangler.
>Dette er måske useriøst, men da jeg ikke hører til dem, der både kan blæse

Useriøst, det kommer jo an på hvad du kalder det.
Men slægtsforskning uden kildeangivelser er om ikke andet spildt
arbejde.

>Jeg vil gerne takke dem der har bakket mig op her i gruppem. Det er rart at
>konstatere, at ikke alle har en horisont, der slutter på den jyske hede i
>begyndelsen af forrige århundrede

Hellere en dokumenteret lav jydsk horisont end at være en 1 / 133.449
del af Karl den Stores efterslægt.

mvh
Hans Engmark