Stedsnavn.Taarbæk.
Fra : Liv Sørensen

Dato : 01-03-03 18:20

Året er 1759.
Hvilket navn ble brukt på Taarbæk.
Da jeg søker etter Peder Sørensen, skal være født ca: 1759 i Taarbæk. Giftet
seg til Skovshoved i 1778, med Maren Hansdatter.
Vennlig hilsen.
Aage Sørensen.

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 02-03-03 01:17

"Liv Sørensen" skrev i en meddelelse
> [...]
Giftet
> seg til Skovshoved i 1778, med Maren Hansdatter.

Ifølge min gamle Trap Danmark fra 1920 har Tårbæk formentlig heddet Torbæk.

Venligst

--
Jytte Frank Dekov
Munkebjergvej 102 DK-2770 Kastrup

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 02-03-03 11:11

"Liv Sørensen" <liso@c2i.net> skrev i en meddelelse
> [...]
Giftet
> seg til Skovshoved i 1778, med Maren Hansdatter.

Jeg ved ikke om jeg har forstået spørgsmålet helt, men Taarbæk var indtil
1906 en del af Lyngby sogn, Sokkelund herred, Københavns Amt. Navnet har
været stavet Torbæk og Thorbech.

Med venlig hilsen
Anders Bendt Christophersen

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 03-03-03 13:09

> [...]
Giftet
> seg til Skovshoved i 1778, med Maren Hansdatter.

Taarbæk, eller Thorbech eller Torbæk - men det hører under Lyngby sogn,
Sokkelund herred, Københavns amt.
Så det er altså her du skal kigge.

mvh
Martin