Poul Christian Iversen
Fra : Jytte Thrane

Dato : 28-02-03 10:45

Jeg har et grimt hul i min anetavle.... allerede ved nr. 10 puha..
Og da det desværre ser ud til at vare længe, inden jeg får mulighed for at
tage på arkivet, så håber jeg at der er nogen der har mulighed for at hjælpe
mig.

Min farmor blev født d. 7. feb. 1890 i Ensted sogn og døbt d. 16 mar. 1890 i
Ensted kirke. Hun var datter af Poul Christian Iversen og Anna Cathrine
Aebelø. Omkring 1904-1909 kan jeg se i min farmors skudsmålsbog at hun
rejser fra og til Hover sogn. Det passer med en gammel fasters fortælling om
at Anna Cathrine Aebelø omkring 1910-1920 boede i nærheden af Vejle, men hun
kunne ikke huske at Poul Christian Iversen skulle have boet der. Så han er
muligvis død inden de har sat kurs mod det midtjyske. Anna Cathrine Aebelø
dør i 1948 i Klovborg hos min farmor.

Mere ved jeg ikke, så jeg håber at nogle måske er stødt på Poul Christian
Iversen eller dem begge et eller andet sted.

De optræder ikke i Ib Andersens bog "Gårde og slægter i Ensted sogn".

med venlig hilsen
Jytte Thrane

Fra : Inger Buchard

Dato : 28-02-03 11:03

> [...]
> muligvis død inden de har sat kurs mod det midtjyske. Anna Cathrine Aebelø

Jeg tror, jeg har generationen før dem i folketællingen 1845

Anna Jessen, 65, enke, Hufnerin/Gårdejerske født i Ensted
Jes Iwersen, 42, ugift, ihre Kinder, født i Ensted
Rasmus Iwersen, 39, ugift, .....
Trinke Iwersen, 33, ugift ....

Æbelø er der en del af på egnen, jeg har et par daglejere o.l. men det er
ikke så entydigt. Der er en Maria Catharina Aebelöe på 30, født i Ensted,
der kunne være interessant.

Du kommer nok ikke uden om at gå til kirkebøgerne.

Inger Buchard