Tydning af tekst.
Fra : Søren

Dato : 24-02-03 22:35

Jeg søger hjælp til tydning af teksten ved dåben af Kirsten Andreasen
født 1860 i Øland sogn, Øster Han herred, Hjørring amt. Det kan findes på

http://home19.inet.tele.dk/sorenh/tydning.htm

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Hans Engmark

Dato : 24-02-03 22:56

On Mon, 24 Feb 2003 22:34:56 +0100, Søren <sorenh@gmx.net> wrote:

>Jeg søger hjælp til tydning af teksten ved dåben af Kirsten Andreasen
>født 1860 i Øland sogn, Øster Han herred, Hjørring amt. Det kan findes på
>
>http://home19.inet.tele.dk/sorenh/tydning.htm

38 aar
Ved Hjemmedaaben barnets Moder og Jordemoderen
Ved Publicationen Lise Olesdatter, Anders Christian Sørensens Kone i
Sønderøre Johanne Marie Poulsdatter, Jens Sørensens Kone i Sønderøre
Skovfoged Peder Jensen i Søndre Skovhuus
Boelsmand Mikkel Christian Thomsen af Borehuuset? i Broust Sogn
Grdmd. Andreas Christensen i Søndreøre

mvh
Hans Engmark

Fra : Ole Junker

Dato : 24-02-03 23:21

On Mon, 24 Feb 2003 22:55:35 +0100, Hans Engmark
<hengmark@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>Skovfoged Peder Jensen i Søndre Skovhuus
>Boelsmand Mikkel Christian Thomsen af Borehuuset? i Broust Sogn

Jeg er nu overbevist om at:

Sønderøre skal være Sønderøxe - i dag Sønder Økse

Ellers er det en fin tydning.

V.h.
--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Fra : Hans Engmark

Dato : 25-02-03 23:37

On Mon, 24 Feb 2003 23:20:43 +0100, Ole Junker <ojunker@fjerne-box.dk>
wrote:

>Jeg er nu overbevist om at:
>
>Sønderøre skal være Sønderøxe - i dag Sønder Økse

Jamen du har ret.

mvh
Hans Engmark

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-02-03 13:49

"Hans Engmark" <hengmark@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 24 Feb 2003 22:34:56 +0100, Søren <sorenh@gmx.net> wrote:
> Boelsmand Mikkel Christian Thomsen af Borehuuset?

Jeg læser det som Bomhuset.
Dem har jeg nemlig mødt nogle stykker af
-og rent faktisk er der i dette tilfælde kun et "u" i "huset"

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Søren

Dato : 27-02-03 13:47

Tak for jeres hjælp både her i nyhedsgruppen og pr. e-mail.

Søren