Peder Borregaard/Inger Madsdatter Bach - H~
Fra : Steen P. Steenberg

Dato : 22-02-03 14:58

Jeg er interesseret i informationer vedrørende nævnte personer:

I oktober ( dato ? ulæselig på filmen ) 1774 i Hundborg copuleres enkemanden
Peder Borregaard med Inger Madsdatter Bach.
Forlovere var Peder Møller og Christen Krogsgaard.

[ Hundborg 6/12 - 1773 blev Peder Borregaards hustru Anna Andersdatter
begravet i Hundborg kirke 73 år, 8 mdr, 2 uger, 5 dage ]

Jeg formoder, at det er samme Peder Borregaard, der bliver viet med Inger
Madsdatter Bach, og begge deres føde sted samt forældre er mig ubekendt.

Peder Borregaard og Inger Madsdatter Bach får 4 børn, som alle bliver født i
Hundborg.
I Folketællingen 1787 fra Snedsted vise Inge Madsdatter med de fire børn og
teksten manden er bortrømt.
Min linie til ovennævnte er den yngste datter: Maren Kirstine Pedersdatter,
som bliver gift med Peder Andersen født i Ginnerup ( Heltborg ), og som får
en
søn: Peder Pedersen Borgaard.

Dersom der skulle være andre, som er interesseret i ovennævnte slægt, er jeg
meget interesseret i et samarbejde.

Hilsen

Steen P. Steenberg

Fra : Borgaard

Dato : 12-05-03 11:17

"Steen P. Steenberg" skrev d. 22-02-03 14:58 dette indlæg :
> [...]
> en
> søn: Peder Pedersen Borgaard.
>
> Dersom der skulle være andre, som er interesseret i ovennævnte slægt,

Det omtalte ægtepar er mine aner, gennem deres datter Maren Kirstine f.
1781 i Hundborg, hendes søn Peder Pedersen Borregaard, ligeledes mine
aner. Så jeg er meget interesseret i at modtage og afgive oplysninger om
samme.
Det er ikke meget jeg kan bidrage med, for jeg syntes de har været svære
at finde ud
af.
Med venlig hilsen Lis Borgaard

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen P. Steenberg

Dato : 13-05-03 05:22

Hej Lis
Har prøvet at sende informationer vedrørende nedennævnte
personer til din mail-adresse, men kandu systemet svarede, at det
kunne ikke finde adressen.
Har du en anden, hvor jeg kan sende dem ? ?

Hilsen

Steen P. Steenberg

Fra : Borgaard

Dato : 13-05-03 08:19

> [...]
> en
> søn: Peder Pedersen Borgaard.
>
> Dersom der skulle være andre, som er interesseret i ovennævnte slægt,

Du kan evt. sende hjem til mig.
Lis Borgaard, Ved Bellahøj 2, 3 th. 2700 Brønshøj, eller til ltb@kum.dk
hilsen lis

http://www.kandu.dk/