Hvilket køn?
Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 20-02-03 09:57

Indtaster og korrekturlæser af et par sønderjyske sogne er kommet i
tvivl om, hvilket køn følgende fornavne står for:

Rosino Antino
Mumken
Mumme

Er der nogen bud?

Venlig hilsen

Finn Folkmann og Hedvig Pitzner-Jørgensen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 20-02-03 10:36

On Thu, 20 Feb 2003 09:57:27 +0100, "Hedvig Pitzner-Jørgensen"
<hedvig.pitzner@city.dk> wrote:

>Indtaster og korrekturlæser af et par sønderjyske sogne er kommet i
>tvivl om, hvilket køn følgende fornavne står for:
>
>Rosino Antino

Med endelsen o burde det være M. Jeg har dog ikke tidligere set
navnet; men Rosine og Rosina er slet ikke så sjældne og det er begge
dele K.

>Mumken

K. Normalt staves det dog Mumcke eller evt. Momcke.

>Mumme

M. Kendes også som Momme eller som patronym Mummsen og Momsen
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Hedvig Pitzner-Jørge~

Dato : 20-02-03 10:51

Tak for svaret!!!!
mvh Hedvig

Fra : Krabsen

Dato : 20-02-03 11:02

Og så er det - for nu at svare på spørgsmålet, hvilket LJ glemte -
normalt et drengenavn.

mvh

Krabsen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 20-02-03 11:09

On Thu, 20 Feb 2003 11:02:02 +0100, "Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote:

>Og så er det - for nu at svare på spørgsmålet, hvilket LJ glemte -
>normalt et drengenavn.

>"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse

-- ^^^---

M betyder mand