Seiffert Nordborg Als
Fra : Benny Seiffert

Dato : 18-02-03 23:17

Hej Allesammen!

Jeg er nybegynder her og har i den forbindelse et par spørgsmål.

Jeg ved at hele min familie stammer fra Nakskov og har uden de store
problemer fundet en masse familie tilbage i tiden. Jeg har brugt online
folketællinger og kirkebøger, og har derigennem fundet ud af 6-7-8 led
tilbage.

Spørgsmål 1: Min 2 x tipoldefar, Johan Paul Seiffert, ved jeg er født i
Nordborg på Als, men flyttede senere til Nakskov, hvor han blev mølle-ejer.
Han er født i 1777 i Norborg, død i 1851 i Nakskov. Hvordan finder jeg hans
forældre, søskende etc.? Jeg har søgt på Seiffert på Als og har også fundet
en masse navne, men jeg kan ikke finde relationen mellem min tiptipoldefar
og alle de andre Seiffert'er i Nordborg og Sønderborg.

Spørgsmål 2: Min farmor var plejebarn og død for mange år siden. Min far
aner stort set intet til hendes biologiske forældre, udover at hun blev født
som uægte af en meget ung mor. Hvordan finder jeg ud af mere omkring hendes
biogiske forældre? Desuden mente min far at hun for 50 år siden arvede lidt
penge fra hendes far eller mor. Er den slags arv registreret nogen steder?

Spørgsmål 3: Som nybegynder har det overrasket mig hvor mange informationer
der pludselig er at holde styr på. Specielt når alle i familien har de samme
fornavne ( Johan, Hans Christian, Ludvig)
Hvordan vil i anbelfale mig at holde styr på mine data? I øjeblikket er det
bare en masse udskrifter og håndskrevne notater i en stor bunke. Jeg har
heldigvis været konsekvent omkring at skrive op hvergang hvor jeg har
oplysningerne fra, så jeg kan tjekke og genfinde dem.

Håber at få nogele svar og gode tips til at komme videre med min nye hobby.

Mvh.
Benny Seiffert

Fra : jensaxel

Dato : 19-02-03 03:23

Johan Paul Seyffert er født 24 jun 1777 og døbt 27 jun i Nordborg, som søn
af Johann Christian Seyffert og hustru Marie Magdalene i Nordborg. De bliver
gift i Nordborg 14 nov 1776. Hendes efternavn er Ratje og hun er fra Arnis i
Sydslesvig. Hos Trap kaldet Arnæs. Ligesom Nordborg en af de såkaldte
flækker.
En Johann Christian Seyfert døbes 16 sep 1752 som søn af tømmermester Johan
Seiffert i Nordborg.

mvh
jensaxel

Fra : Børge Askholm

Dato : 19-02-03 20:15

"Benny Seiffert" <#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> wrote in message

> [...]
> heldigvis været konsekvent omkring at skrive op hvergang hvor jeg har
> oplysningerne fra, så jeg kan tjekke og genfinde dem.

Du kan med fordel anvende et slægtsforskninsprogram der med legende lethed
han holde styr på alle dine slægtsforbindelser. Jeg vil ikke her anbefale
noget bestemt, men prøv dig frem, der er mange muligheder. Jeg husker ikke
lige hvor du kan finde oversigter, men der kommer sikkert svar her i
gruppen.

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 19-02-03 20:24

Prøv at se på http://www.dis-danmark.dk/program/index.html

--
Regards / Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 15.Feb.2003

Checked by Norton anti-virus system