Testere søges til ny funktion på hjemmesid~
Fra : Bente Feldballe

Dato : 18-02-03 00:55

Jeg har tilføjet et script på disse tre sider

www.milloup.dk/bf/stikord-hadsning.htm
www.milloup.dk/bf/stikord-voernim.htm
www.milloup.dk/bf/stikord-djurs.htm

som gerne skulle vise de til sognene hørende stednavne i en boks (en slags
Krabsen light), når man kører musen over sognet (gælder indtil videre kun
*blå* sogne). Da jeg ikke er helt klar over, hvor langt bagud kompatibelt
scriptet er, kunne jeg især godt tænke mig, om et par personer med ældre
browsere gad kigge forbi og give et praj om, om systemet virker. Alternativt
skulle der helst ikke ske noget som helst ved at køre musen over sognene..

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Bente Feldballe
www.milloup.dk/bf/

Fra : Jens N. Jensen

Dato : 18-02-03 07:57

Bente Feldballe wrote:
> [...]
> Krabsen light), når man kører musen over sognet (gælder indtil videre kun

Internet Explorer 5.0 OK, viser boxene
Opera 7.0 OK, viser boxene
Netscape 7.01 Ingen Boxe

Nu er Netscape 7.01 ikke så gammel, men trods alt vil den ikke.

Med venlig hilsen

Jens N. Jensen

Fra : Krabsen

Dato : 18-02-03 09:09

Ja, det var da en fiks facilitet, men pokkerme om jeg gider lave det for
hele landet

Ikke udvælgelsen af navne, det kan automatiseres, men opbygningen af image
maps - pyh!

mange hilsner
Krabsen

Fra : Ole Junker

Dato : 18-02-03 09:38

On Mon, 17 Feb 2003 23:55:09 -0000, "Bente Feldballe"
<milloup1@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>skulle der helst ikke ske noget som helst ved at køre musen over sognene..

Hej

Det er da et "smart" script, du har fundet.

Beklageligvis virker scriptet overhovedet ikke i Netscape browsere.
Jeg har testet Netscape 7.01 og 4.76.

Så det er altså ikke kun et spørgsmål om bagudkompatibilitet. Det
handler snarere om, at man kun bør anvende scripts, der overholder de
standarder (W3C-standarderne), der sikrer, at det, du ønsker at vise,
kan ses i alle browsere.

V.h.
--------------------
Ole Junker
ojunker[hos]fjerndettee-box.dk

Fra : Bente Feldballe

Dato : 18-02-03 22:56

Jeg tager lige et bunkebryllup svarmæssigt:

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hele landet
>
> Ikke udvælgelsen af navne, det kan automatiseres, men opbygningen af image

Nøøh, hele landet gad jeg nok heller ikke. Heldigvis er det jo ikke så mange
sogne, og MapThis gør arbejdet ret nemt

"Ole Junker" <ojunker@fjerne-box.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> handler snarere om, at man kun bør anvende scripts, der overholder de
> standarder (W3C-standarderne), der sikrer, at det, du ønsker at vise,

Hvis du kan anbefale ét, der kan ses af alle og som gør det samme, er jeg
lutter øren (eller øjne). Men alt andet lige bliver Netscape-brugere (jeg
går ud fra, at sidens image-map virkede i din Netscape) ikke *dårligere*
stillet end før, de ser - forhåbentlig - det samme som altid. Opera ver.
7.0- og IE ver. 5.0+-brugere får derimod en ekstra facilitet.

Jeg var mere bange for, om der skulle opstå grimme fejlmeldinger el.lign.,
men det er der ikke kommet meldinger om. Enten kan det ses, eller også
virker siden simpelthen som før, jeg gav mig til at pille.

Tak til alle testere for reaktioner!

Med venlig hilsen

Bente Feldballe

Fra : lis B. Jensen

Dato : 19-02-03 02:09

En god Ide du har fået der, det gør det nemmere for andre, især nye
slægtsforskere. Blot synes jeg det kan være et problem når Pop-up med lokale
stednavne bliver for lang, så er man nødt til at scrolle, og derved kommer
man måske ud af focus.

Lis Jensen