Jens Nielsen - født 12. Dec 1850 - HVOR HE~
Fra : Marc Miltoft

Dato : 17-02-03 19:45

Jens Nielsen (født 12. Dec 1850 - Væver) og Ellen Sophie Christensen (født
omk. 1850) fik Jensine Christine Nielsen i Søndre-Asminderup sogn, Holbæk
amt d. 5. Marts 1881. Hun blev døbt samme sted 29 marts 1881 (hjemme) og 8
maj 1881 (i kirke).
De blev gift 8. Maj i Tøllse kirke.

Jeg kan dog ikke finde ud af hvor Jens Nielsen og Ellen Sophie Christensen
er født henne!

Håber nogen kan hjælpe mig!!

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-02-03 20:04

Mon, 17 Feb 2003 19:45:23 +0100, skrev Marc Miltoft:

> [...]
>De blev gift 8. Maj i Tøllse kirke.
>
>Jeg kan dog ikke finde ud af hvor Jens Nielsen og Ellen Sophie Christensen

Står der slet ingen ting under deres vielse der kan give et fingerpeg?
De er viet i årene op mod 1881 og da vil jeg mene at præsten/degnen
anfører hvor brudefolkene kommer fra, ja endog måske fødested og dato.

Hvis du har fået vielsesdatoen oplyst af andre og ikke selv har set
indførslen i kirkebogen, bør du straks checke denne. Hvis ikke du selv
har mulighed for det - enten på det lokalhistoriske arkiv eller på et
af statens arkiver - er der sikkert en behjertet person i denne gruppe
der har filmene og kan hjælpe med et opslag.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Marc Miltoft

Dato : 18-02-03 13:00

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af statens arkiver - er der sikkert en behjertet person i denne gruppe
> der har filmene og kan hjælpe med et opslag.

Jeg har lige kigget vielsesattesten igennem igen. Der står under Ellen
Sophie Christensen at hun er født i Aagerup sogn.
Under Jens Nielsen står der blot fødselsdato 12. Dec 1850, men ikke hvor.
Jeg havde overset det med Aagerup sogn, da jeg først troede det hørte med
til det nedenunder.
Så det er blot Jens Nielsens fødselssted jeg mangler.

Marc

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-02-03 15:15

Tue, 18 Feb 2003 13:00:19 +0100, skrev Marc Miltoft:

> [...]

>til det nedenunder.
>Så det er blot Jens Nielsens fødselssted jeg mangler.

Se, se, det var 50% af problemet løst - det går fremad )

Du har altså oplysningerne fra en vielsesattest og det er et glimrende
sted at starte med de ting man umiddelbart kan få fat i. Jeg ville dog
checke kirkebogen med deres vielse alligevel.

Venlig hilsen
Kurt Hansen