Efterkommere af Balling slægten fra Øster ~
Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 17-02-03 00:29

Er der andre som forsker i efterkommere af Ballingslægten fra Øster - Lyby
så vil jeg meget gerne i kontakt med dem ?
Jeg er selv efterkommer og min moder og hendes brødre er nævnt i slægtsbogen
fra 1953.
Jeg er først for nyligt kommet i besidelse af bogen og mangler kendskab til
mange af de efterfølgende generationer.
Jeg kan selvfølgelig prøve med krak´s vejviser og lignende- men vil lige
prøve en efterlysning her først.

Hvis der i samme forbindelse er nogen som ved om der er forbindelse mellem
Balling-Engelsen og ovennævnte famillie ville det også være en god hjælp.

Michael Balling Hardersdorf
Niels Lorentzens vej 41
3230 Græsted

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-02-03 07:57

"Michael B.Hardersdorf" <HardersdorfREMOVETHIS@forum.dk> wrote in message
> [...]
> Balling-Engelsen og ovennævnte famillie ville det også være en god hjælp.

Hvad er problemet?
Er der ikke nævnt sammenhængen mellem Balling-Engelsen's familie
og Balling-familien fra Øster Lyby i den bog? Hvis der ikke er, så findes
der på Landsarkivet i Viborg en bog om præcis Balling-Engelsen's familie, og
dér kan du finde sammenhængen.

Jeg er selv født i det sogn, og har kendt flere fra familien, og et eller
andet sted langt ude er min mand i familie med dem. Forsiden af bogen om
familien fra Øster Lyby har et mandsportræt - morsomt nok, så kunne det være
min mands profil.

Hvem i familien er det, du søger efterkommere til?

Mvh. Bodil.

Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 17-02-03 18:16

,"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e50869b$0$248$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> der på Landsarkivet i Viborg en bog om præcis Balling-Engelsen's familie,

Undskyld - Du har helt ret jeg havde bare ikke fanget at Salling-Balling
Slægten var det samme som Balling -Engelsen.

> [...]
være
> min mands profil.
>
> Hvem i familien er det, du søger efterkommere til?

Egentlig er det en mere generel efterlysning omkring kendskab til nulevende
Ballinger og deres relation til denne slægt - altså en fortsættelse af de
personer som bogen omtaler.

Jeg mente at vide at der var andre som var interesserede i familien og
derfor nok også var i besiddelse af data omkring een eller flere grene. Det
var mit håb måske at finde en sådan forbindelse, selvom chancen nok var
lille.

Michael

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-02-03 22:05

> [...]
Det
> var mit håb måske at finde en sådan forbindelse, selvom chancen nok var
Fundet på www.krak.dk:

Balling, Niels P
Øster Grønningvej 22, 7870 Roslev Tlf:
Fax:
Mob: 97584016

Balling, Tina
Rybjergvej 94, 7870 Roslev Tlf:
Fax:
Mob: 97576401

Sørensen, Jens Balling, gårdejer
Lybyvej 9, 7870 Roslev Tlf:
Fax:
Mob:
97574707

Balling, Erik
Bangsvej 8, 7850 Stoholm J Tlf:
Fax:
Mob: 30959037

Sørensen, Ann Balling
Bangsvej 8, 7850 Stoholm J Tlf:
Fax:
Mob: 22766356

Sørensen, Knud Erik Balling
Bangsvej 8, 7850 Stoholm J Tlf:
Fax:
Mob: 97542237

Villadsen, Sven Balling
Søndervænget 125, 7870 Roslev Tlf:
Fax:
Mob: 97574685

Balling, Carl, maskinmester
Tingvej 52, Mogenstrup, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97544164

Balling, Doris
Krarupvej 16, Hem, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97531012
Mob: 24211628

Balling, Else Marie
Hans Tausens Vej 17, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97510360

Balling, Else Marie
Hans Tausens Vej 17, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97510360 el. 24217624

Balling, Eva
Rudemøllevej 40, Hem, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97531010

Balling, Gert
Huginsvej 55, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97511516

Balling, Gunnar
Gigtplejehjemme, Marienlystvej 11, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97525171

Balling, Helle Engelsen
Væselvej 54, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97525208

Balling, Holger, prokurist
Erantisvej 26, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97521941

Balling, Kaj
Hindborgvej 49, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97531113

Balling, Kristian
Hindborgvej 55, Hem, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97531036

Balling, Kropsterpeut Anne Lise
Nordbanevej 30, st., 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97511105

Balling, Peter, elektroniktekniker
Ballingvej 85, Hem, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97531399

Balling, Thaanny Engelsen
Ahornvænget 54, 7800 Skive Tlf:
Fax:
Mob: 97520771

Og så har jeg endda kun søgt på tre forskellige postnumre i Salling.
Som du kan se, er der endda flere af navnet Balling-Engelsen.
Carl Balling er min mands fætter, men de stammer ikke direkte fra
Balling-Engelsens familien, men deres familie stammer fra Grønning,
og har rødder udi Hem og den vej over.

Så grib telefonen, og ring nogle af de ovenstående op.

Mvh. Bodil.

Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 17-02-03 23:14

Tak for hjælpen Bodil
Du havde altså ikke behøvet at søge i "kraks" for mig - det kunne jeg selv
have gjort.
Jeg vil kontakte nogle af dine mange "fund" senere når jeg har kigget lidt
nærmere på slægsbogen om Balling - Engelsen fra Salling.

Michael

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-02-03 22:52

> Tak for hjælpen Bodil
> Du havde altså ikke behøvet at søge i "kraks" for mig - det kunne jeg selv
> have gjort.

Yes, det ved jeg godt, men det tog under fem minutter, og jeg
vidste, at der boede nogle fra familien i de områder. Prøv selv
at søge på andre postnumre - og evt. i TDC's "whitepages".

Mvh. Bodil.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 18-02-03 23:55

"Michael B.Hardersdorf" <HardersdorfREMOVETHIS@forum.dk> skrev i en
meddelelse news:3e501f76$0$71657$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Balling-Engelsen og ovennævnte famillie ville det også være en god hjælp.

Den bog er det en man kan låne gennem bibliotek eller gennem lokalarkivet ?
mine aner stammer jo fra samme sogn......
mvh kirsten

Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 19-02-03 00:25

?
> mine aner stammer jo fra samme sogn......
> mvh kirsten

Der findes flere bøger

1. "Ballingslægten fra Øster Lyby" ved Niels P. Bjerregård, Skive
venstreblads bogtrykkeri 1953
2."En gren af Salling-Balling-Slægtens Historie" udgivet af Landinspektør J.
Balling Engelsen, Skive
3. En Del af Balling- og Grove-Slægtens Historie gennem 200 aar.Engelsen, J.
Balling, 1951

Om nummer 2 og 3 er den samme ved jeg ikke endnu men det er lykkedes mig at
reservere nr 3. gennem bibliotek.dk igår

Jeg mener også at have set referencer til et lokalarkiv men kan ikke lige
huske hvor.

mvh
Michael