Charlotte Gørtz født 1774 i Fredericia
Fra : Bodil Madsen

Dato : 16-02-03 00:09

Jeg søger oplysninger om Charlotte Gørtz. Hvem er hendes forældre?

Gørtz er antagelig hendes giftenavn.
Ved folketællingen 1845 er hun i Ulkebøl sogn på Als. Hun er 71 år, enke og
pensionist. Hun er født i Fredericia.
Hun bor sammen med sin ugifte datter Line Gørtz 35 år og født i Aalborg.

Jeg gætter på at sognepræsten i Rerslev og Ruds Vedby, Ole Johan Peter
Gørtz, født 1812 i Aalborg er hendes søn. Han er søn af Ole Jørgen Peter
Gørtz, captain ved det 3die Jydske Infant.Rgmt. i Aalborg.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-02-03 11:48

"Bodil Madsen" <annabodil@nyraad.net> wrote in message
> [...]
> Gørtz, født 1812 i Aalborg er hendes søn. Han er søn af Ole Jørgen Peter
> Gørtz, captain ved det 3die Jydske Infant.Rgmt. i Aalborg.

Følgende er fundet på www.familysearch.org:
Ole Johan Peter Gortz
Event(s):
Birth: 22 FEB 1812 Aalborg, Aalborg, Denmark
Christening:
Death: 29 MAY 1880
Burial:
Parents:
Father: Ole Jorgen Peter Gortz
Marriages:
30 AUG 1843 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark
Spouse: Martha Lina Engelhart
Hende kan du også finde, hun er født i Norge.

Nærmere kan jeg ikke komme det ved at bruge Familysearch. Du må nok hellere
gå den hårde vej - kirkebøgerne...........

Mvh. Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-02-03 11:49

> [...]
> pensionist. Hun er født i Fredericia.
> Hun bor sammen med sin ugifte datter Line Gørtz 35 år og født i Aalborg.

Du må da kunne finde datterens fødsel i Ålborg?
Det vil da lede til forældrene.

Mvh. Bodil.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 16-02-03 12:33

Hej Bodil Grove Christensen!

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig.
Jeg har netop turet rundt i Familysearch og fundet hende adskillige steder,
og sammenholdt med folketællinger på DDA har jeg faktisk fundet en hel del
om hende. Jeg ved endnu ikke hvem hendes forældre er, men jeg har en
mistanke om faren. Og jeg tror absolut jeg ved, hvem der er hendes ene sæt
bedsteforældre ( de havde 10 børn). Hun er ikke min ane, men vakte min
nysgerrighed, da hun i 1845 bor hos min tip-3-oldemor som jeg tror er en
grandkusine. Ja, det er langt ude. Derfor vakte det min interesse, hvorfor
hun boede netop der, så langt borte fra, hvor hun havde født sine børn.
Da andre måske kan have gavn af, hvad jeg har fundet, følger det her:

Charlotte Hedevig født ca. 1774 - 1782 i Fredericia. Gift mindst 2 gange.

Gift 1. oktober 1800 i Budolfi kirke i Aalborg med Niels Gaarn, der ved
folketællingen 1801er 29 år, husejer og skipper på Gravens Gade i Aalborg.
I Familysearch kaldes hun ved vielsen både Charlotte Rahn og Hedevig Rann.
Niels Gaarn er antagelig død i 1805, for

Hun bliver gift igen den 2. april 1805 i Budolfi kirke i Aalborg til Ole
Johann Peter v. Gortz ( antagelig Ole Jørgen Peter Gørtz, far til præsten
Ole Johan Peter Gørtz født ca. 1812 i Aalborg).
Ole Johann Peter Gortz er iflg. Familysearch født ca. 1780 og død 1819.

Anna Marie Gaarn født ca. 1801 er formentlig hendes datter i 1. ægteskab.
Lars Gaarn døbt 12. februar 1803 i Budolfi er søn af hende og Niels Gaarn.
Da ovennævnte er fundet inden for de sidste 12 timer på Familysearch og DDA
er intet kontrolleret.

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4f6b96$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Bodil Madsen

Dato : 16-02-03 20:42

Jeg har fundet hende i FK 1787 på DDA. Datter af Johan Henrich Rann skipper
og værtshusmand i Fredericia og hustru Fridericha M. Sophie.
Mvh
Bodil Madsen