Marvig
Fra : Jim Marvig

Dato : 15-02-03 14:04

Jeg leder efter oprindelsen til navnet Marvig . Er der nogen der er stødt på
dette navn ? Det er stavet som Marvede, Marrevig og lign. Jeg har fundet det
i Vor Frue sogn MARVEDE, Carsten, g. 1744, Vor frue, Odense med Pernille
Wilhelmsdatter og har fundet efterslægt iOdense, københavn og Svendborg
Søger alt.
Tak Jim marvig

Fra : Ulla

Dato : 15-02-03 14:37

--
"Jim Marvig" <jim.marvig@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> i Vor Frue sogn MARVEDE, Carsten, g. 1744, Vor frue, Odense med Pernille
> Wilhelmsdatter og har fundet efterslægt iOdense, københavn og Svendborg

fandt jeg ved at søge på Marvig både Tysker , Dansker og fra USA, osv.prøv
at søge der, det kan måske hjælpe dig videre.

Med Venlig hilsen
Ulla Elisa

Fra : Claus Sørensen

Dato : 16-02-03 15:00

Jeg ved, at der i Grindsted bor en Erling Marvig Nielsen (Østerborgade 22,
7200 Grindsted, tlf. 75 32 00 08). Han er tidligere chef for den nu nedlagte
mejeri i Grindsted. Stammer, så vidt jeg husker, fra Mors.

Fra : Krabsen

Dato : 16-02-03 17:11

Marvede er (bl.a.) et sogn 10 km vest for Næstved.

mvh
Krabsen