folketællinger ? På nettet ?
Fra : Mogens Henckel

Dato : 14-02-03 10:17

Hej

Kan man søge i folketællinger på nettet, eller skal man på arkivet ?

Foregår opslag i folketælling på arkiv ligesom i kirkebog ? Jeg har kun
været på arkiv een gang.

mvh
Mogens Henckel
(Nybegynder)

Fra : Lisa Meta Erbs Jense~

Dato : 14-02-03 10:46

"Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man søge i folketællinger på nettet, eller skal man på arkivet ?
>
> Foregår opslag i folketælling på arkiv ligesom i kirkebog ? Jeg har kun

http://ddd.dda.dk

Hilsen
Lisa

Fra : Bent Fleron

Dato : 14-02-03 11:09

Lisa Meta Erbs Jensen wrote:
> "Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> skrev i en meddelelse

> http://ddd.dda.dk

Velkommen til, men pas på. Slægtsforskning virker lige som en snigende
virus.)
Du kan godt søge i en del folketællinger på nettet og ovenstående link
er det rigtige sted, men før du kaster dig ud i nogle frusterende forsøg
kan du eventuelt lige checke nedenstående link først for her kan du se
hvilke dele af folketællinger der pt er til rådighed. Det er indtil
videre kun 1801 folketællingen der er fuld tilgængelig og i løbet af i
år vil også FT 1845 ligeledes blive det. Dette sagt er der dog
adskillige områder for de øvrige folketællinger der er lagt ud på
nettet.

http://disdanmark.dk/kipkort/index.htm

Der er også mange FT'er i private regi; såsom Virgo og Brian's
Holbæk-område (jeg har ikke lige deres URL ved hånden).
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 14-02-03 11:00

nogle folketællinger på

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

nogle kirkebøger på

http://www.arkivalieronline.dk/Kirkeboeger/Kirkeboger.asp

--
Regards / Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 10.Feb.2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Hugh Watkins

Dato : 15-02-03 05:41

"Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> wrote in message news:b2ic72$dcj$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Kan man søge i folketællinger på nettet, eller skal man på arkivet ?
>
> Foregår opslag i folketælling på arkiv ligesom i kirkebog ? Jeg har kun
> været på arkiv een gang.

brug google

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=folket%C3%A6llinger+

med flere http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&q=folket%C3%A6lling

tillæg sogn og eller efternavn til søge "string"

men net tingest er kun et index og har flere fejl

mikrokort til 1891 er bedre

men mange er på Mormom LDS filmrull 1900 til 1911

1916 or 1921 kun papir på Rigsarkiv

efter det man må søge om tiladelse hos Rigsarkivist

mvh

Hugh W

Fra : Keld Andersen

Dato : 15-02-03 23:26

Folketællingerne fra 1916 og 1921 kan købes på mikrokort fra Statens
Arkivers Filmningscenter og er vel også på vej ud på landets lokalarkiver.

I Fladså Arkiv har vi allerede anskaffet kortene fra Fladså Kommunes 6
sogne.

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23@tiscali.dk