10104 stednavne med kort
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-02-03 20:11

Faldt lige over dette link, som måske kan supplere når/hvis ikke
Krabsens stednavnedatabase og lignende ikke giver resultat:

http://www.calle.com/world/denmark/index.html

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Krabsen

Dato : 13-02-03 21:34

Hvis han sidder med 10.000 navne er det til at hulke over, at de ikke er
lagt i en database

/Krabsen

Fra : erik

Dato : 14-02-03 16:50

Denmark
Maps of 10104 towns and cities in Denmark.
Click on the first two letters of the town you are looking for. E.g., for Stockholm,
click on St.

Fra : Birgitte Weber

Dato : 14-02-03 23:23

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Maps of 10104 towns and cities in Denmark.
> Click on the first two letters of the town you are looking for. E.g., for

Undskyld mig, men jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide HVOR
Stockholm i Danmark, rent faktisk ligger?

Birgitte

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 15-02-03 02:12

Birgitte Weber wrote:
> Undskyld mig, men jeg kunne faktisk
> også godt tænke mig at vide HVOR
> Stockholm i Danmark, rent faktisk ligger?

Nu er Stokholm jo nok den danske stavemåde - i hvert fald på Fyn ved
Harndrup, mellem Vinderup og Rønbjerg ved Skive, ved Vebbestup nord for
Hobro og Øster Lem mellem Skjern og Rinkøbing, syd for Bøllemosen i
Svendborg herred, nord for Lendum i Vensyssel og ved Torslev i Vester Han
herred.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-02-03 09:09

Sat, 15 Feb 2003 02:12:29 +0100, skrev Poul Erik Jensen:

> [...]
>Hobro og Øster Lem mellem Skjern og Rinkøbing, syd for Bøllemosen i
>Svendborg herred, nord for Lendum i Vensyssel og ved Torslev i Vester Han

I hoppede begge på erik's* limpind. Han forsøger at latterliggøre mit
link ved at påpege en fejl i den engelske ledetekst, og udnytte den
fordom, at amerikanere tror at Danmark er hovedstad i Sverige.

Hvis man imidlertid klikker på "St" vil man konstatere, at Stockholm
ikke findes i databasen.

* = og hvem er så denne "erik"?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Alf Christophersen

Dato : 16-02-03 00:20

On Sat, 15 Feb 2003 09:09:06 +0100, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

>Hvis man imidlertid klikker på "St" vil man konstatere, at Stockholm
>ikke findes i databasen.

Men i Norge var "Stockholm" i det minste en husmannsplass på Ås i
Akershus og "Danmark" er en holme ved Sandvika ved Bærum i Akershus
Verre er det kanskje for svensker hvor "Danmark" er et sokn

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-02-03 00:30

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> wrote in message news:86ks4v45qs895o0ab70gia5u5e9hahprlv@4ax.com...

> Men i Norge var "Stockholm" i det minste en husmannsplass på Ås i
> Akershus og "Danmark" er en holme ved Sandvika ved Bærum i Akershus
> Verre er det kanskje for svensker hvor "Danmark" er et sokn

Stokholm ved Vinderup imellem Struer og Skive

Hugh W

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-02-03 00:04

> I hoppede begge på erik's* limpind. ...
Nhæ, nej - jeg ville have overhørt hr. erik nobody - mit svar var
udelukkende til Birgitte )

> * = og hvem er så denne "erik"?
Tja, ikke den enehersker, herre, af germansk fyrsteslægt som navnet antyder.