Ang. Jens Peter Mariager Jensen
Fra : Lise Tauber

Dato : 13-02-03 11:21

Det ser ikke ud til at jeg kan få lov at svare på de mails, der er
sendt til mit spørgsmål om Jens Peter Mariager Jensen.
Derfor prøver jeg så at sende en helt ny besked.

Jeg fik et rigtig godt tip fra Frede Binderup:
"I den lige udkomne årgang 2002 af "Dansk veterinærhistorisk Årbog"
(bd. 40)
findes en artikel: "De Bjerre Herreds Dyrlæger" af Johannes
Kristiansen,
hvor der bl. a. er en biografi af Jens Peter Mariager Jensen."

Jeg har forsøgt at finde bogen på bibliotekernes søgebase.
Tilsyneladende har de ikke fået den endnu. Så her kommer det store
spørgsmål: Hvor finder jeg den bog?
Det næste spørgsmål er: Står der noget om hans aner og søskende i den
artikel?

Jeg har hørt lidt om manden selv, da hans enke Alice Tauber er min
mors moster. Hende besøgte jeg en del som barn. Da var Jens Peter død,
men det skete hun omtalte ham kort.
Nu har jeg ikke længere kontakt med familien, og søger derfor
oplysninger ad andre kanaler.
Desuden kan jeg ikke komme på arkiverne på grund af allergi, så jeg er
afhængig af, hvad jeg kan finde i folketællinger osv. her på nettet.

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Lise Tauber

Fra : Binderup

Dato : 14-02-03 09:38

Kære Lise Tauber!
Nej, den omtalte bog er sikkert ikke nået frem til bibliotekerne endnu. Jeg
har den, så du kan godt få en kopi af artiklen af mig. Men der står ikke
noget om aner og søskende.
Du er velkommen til at kontakte mig direkte.
M.v.h.
Frede Binderup