Gård i Århus?
Fra : Karen Elvers

Dato : 11-02-03 00:07

Ved i hvor jeg finder Gylling gård, i 1820 forpagtet af Laurits Christian
Tørsleff? Er det en præstegård eller en proprietærgård?

Med venlig hilsen
Karen
elvers@tdcadsl.FIDUS.dk

Slet .FIDUS, hvis du vil skrive til mig!
Se om slægten: http://home19.inet.tele.dk/slaegt
Se om videoredigering: http://www.videorediger.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-02-03 07:43

"Karen Elvers" <elvers@tdcadsl.dk> skrev Tue, 11 Feb 2003 00:06:38 +0100

>Ved i hvor jeg finder Gylling gård, i 1820 forpagtet af Laurits Christian
>Tørsleff? Er det en præstegård eller en proprietærgård?

På halvøen Gyllingnæs ned mod Horsens fjord. Det er tilsyneladede
præstegården har har forpagtet - ihvertfald i 1834:

Aarhus;Hads;Gylling;1834;B2532:

6;257;Gylling By;1;Præstegaard;Laurs Christian
Tørsleff;M;36;Ugift;;Forpagter af Præstegaarden

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Show The Andersens

Dato : 11-02-03 21:47

Jeg har lige bladret lidt i:
Gylling Sogn og dets beboere gennem tiderne, Af Jens Andersen, 1942.

Jeg finder ikke umiddelbart noget om "Tørsleff" men 3 gl billeder af Gylling
præstegård - tror nok du bør låne bogen på bibl.

Annette

--
Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
Al post tjekkes via SpamPal mod diverse DNSBL-servere.