venligst lidt hjælp med det tyske
Fra : erik

Dato : 10-02-03 19:59

Hej
Jeg er lidt usikker, kan du bekræfte / rette følgende oversættelse

hatt Ernestina Elisabeth Steinmeiers seel. Ludolph Steinmeiers Tochter ein Mitt
Christoph Busch außm Blomberg bey ihrem Stiefvatter geweßenen Müllerknecht in
unpflicht gezeugetes töchterlein zur tauffe gesand

havde EES afdøde LS's datter en med CB fra Blomberg (en) hos hendes stedfar værende
møllerknægt, i uære avlet datter til dåb sendt
ja jeg er ikke særlig god til det - dette "ihrem" er det "hendes" ??

Erik R.N.

Fra : Inger Eik

Dato : 10-02-03 20:04

erik wrote:
> [...]
> stedfar værende møllerknægt, i uære avlet datter til dåb sendt
> ja jeg er ikke særlig god til det - dette "ihrem" er det "hendes" ??

Ja.

--
MVH
Inger

(Remove .spam and .thanks from my address to reply)