Tydninghjælp - Rørup 1855
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-02-03 09:43

Så er den gal igen.
Ejvind Vestergaard og undertegnede har lige tre små "knuder", før denne FT
kan afsluttes. De er på dk.binaer.historie
Svar venligst her, da Ejvind ikke har mulighed for at se den binære gruppe.

1.
Rørup-55-514.jpg
Hvad laver manden fra Aalborg?
Der står 'Propriet:' men jeg kan ikke læse det lange ord som begynder med
"T"

2.
Rørup-55-659.jpg
???bolig, nyder Almisse

3.
Rørup-55-721.jpg
Jeg tror hun hedder Magrethe Elisabeth Johansen ??
Hvor er hun født? Gott?? Birke?? Gods

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 09-02-03 16:45

Poul F. Andersen wrote:
> [...]
> kan afsluttes. De er på dk.binaer.historie
> Svar venligst her, da Ejvind ikke har mulighed for at se den binære

Kunne det være "taabelig"?

Venlig hilsen
Arne Nielsen

--
E-mail: arnen@post3.tele.dk
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen

Fra : Hans Engmark

Dato : 09-02-03 22:30

On Sun, 9 Feb 2003 09:42:50 +0100, "Poul F. Andersen"
<paogba@oncable.dk> wrote:

> [...]
>Hvad laver manden fra Aalborg?
>Der står 'Propriet:' men jeg kan ikke læse det lange ord som begynder med

??comissere
??comissair

>2.
>Rørup-55-659.jpg
>???bolig, nyder Almisse

Taabelig, nyder almisse

>3.
>Rørup-55-721.jpg
>Jeg tror hun hedder Magrethe Elisabeth Johansen ??
>Hvor er hun født? Gott?? Birke?? Gods

Biørnstrup?

mvh
Hans Engmark

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 09-02-03 22:50

1.
Propriet:, Tiendecomissair (med streg over m for dobbelt konsonant)

Mvh.
Ole Bech Knudsen

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 10-02-03 03:38

On Sun, 09 Feb 2003 22:30:22 +0100, Hans Engmark wrote:

Meget dugtigt. Jeg tager hatten af for Jer.

>??comissere
>??comissair

Ja, det snerper derhen ad.
Ole Bech Knudsen havde den endelige løsning: Propriet:, Tiendecomissair
(med streg over m for dobbelt konsonant)

>Taabelig, nyder almisse

Helt rigtigt. Arne Nielsen og Hans Engmark deler æren.

>Biørnstrup?

Og så er der kun én tilbage. Kan vi få den med monstro?

Tusind tak til Bodil, Arne, Hans og Ole.

Med venlig hilsen,
Ejvind Vestergaard